Al een lange tijd ben ik geïnteresseerd in piano spelen en sinds kort ben ik begonnen met lessen nemen. Ik had nog geen piano en om te kunnen oefenen moet je er wel een hebben wil je het leren enz. Dus nu heb ik er eentje op het oog die ik waarschijnlijk wil gaan halen met de spullen erbij. Nu wil ik daar graag een koptelefoon bij aanschaffen en die ik erop kan aansluiten die ik zowel dagelijks wil gaan gebruiken. Ik ben op internet een beetje op internet wisten kijken en zag dat Sennheiser hd 202, Sennheiser 208 en Sennheiser 477 best wel goed waren volgens vele reacties. Qua prijs vielen ze op zich best wel mee voor een goedkoop prijsje. Nu weet ik even niet wat een goede koptelefoon is die ik voor me piano kan gaan gebruiken als dagelijks. Mijn max bedrag is 100 euro dat ik wil gaan besteden aan een koptelefoon.
Voor dit soort "wat moet ik kopen" vragen hebben we AAF:
AUD > AAF
Enwatookhelptzijnleestekensenzo....
dankrijgjesnellerenbeterantwoord...
AUD > AAF
Enwatookhelptzijnleestekensenzo....
[ Voor 49% gewijzigd door teacher op 17-02-2012 08:17 ]
Wise enough to play the fool
Voor een optimaal resultaat waarbij alle noten goed weergegeven worden (en niet bijvoorbeeld de lage noten harder wat je bij veel "hifi" koptelefoons ziet en zo je piano in het laag veel rommeliger klinkt) zou je naar een goede monitorkoptelefoon kunnen kijken, bijvoorbeeld de AKG K141 MK II Studio. Ook voor dagelijks gebruik is deze prima te gebruiken.
Dan kan je beter eerst zelf wat rondkijken op bijvoorbeeld de website van feedback.nl (die helemaal op muziek zijn gericht en dus veel koptelefoons aanbieden die voor jouw doeleinde geschikt zijn) voor wat jij mooi vind en dan hier vragen of die geschikt zijn voor de piano. Al moet ik zeggen dat de AKG koptelefoons voor langere tijd wel goed zitten en ik zelf het design ondergeschikt vind (als je hem op hebt zie je hem toch nietAnoniem: 395007 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:08:
Zijn er misschien ook andere mogelijkheden waar ik uit kan kiezen vind de design niet zo eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Invisible_man op 18-02-2012 13:21 ]
Ik vind de design in principe net zo belangrijk als de kwaliteiten van een koptelefoon. Ik zal eens gaan kijken en op de website van feedback wat ze me kunnen aanbieden. Ga er van de week trouwens ook heen moet ook een keyboard aanschaffen wil ik oefenen. In ieder geval bedankt voor je reactie.
http://geizhals.de/eu/468936
http://geizhals.de/eu/450831
reviews kan je googlen. ervaring met de srh440 is dat ie prachtig diep geluid geeft, en dan vooral de muziek weergeeft zoals het bedoeld is. bas is goed aanwezig maar zeker niet te.
http://geizhals.de/eu/450831
reviews kan je googlen. ervaring met de srh440 is dat ie prachtig diep geluid geeft, en dan vooral de muziek weergeeft zoals het bedoeld is. bas is goed aanwezig maar zeker niet te.
Hm ik zal eens kijken en is dit dan ook bedoeld voor gebruik als je op een keyboard speelt? Als ik kijk naar srh440 is de design op zich niet verkeerd de kwaliteiten naar toebehoren beschikken waarom niet. Moet me toch goed laten informeren over wat een goede keuze is. Wil er echt graag een aanschaffen zo niet dan schaf ik voor tijdelijk een sennheiser voor een prikkie.
Goede studio headphones zoas deze zouden daar zeker voor moeten voldoen ja.Anoniem: 395007 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 04:08:
Hm ik zal eens kijken en is dit dan ook bedoeld voor gebruik als je op een keyboard speelt? Als ik kijk naar srh440 is de design op zich niet verkeerd de kwaliteiten naar toebehoren beschikken waarom niet. Moet me toch goed laten informeren over wat een goede keuze is. Wil er echt graag een aanschaffen zo niet dan schaf ik voor tijdelijk een sennheiser voor een prikkie.
heb jij zelf z'n srh440 of iemand anders ik zie qua reacties op internet dat mensen dat best tevreden over zijn. Maar niet uren lang kunnen dragen omdat de oortjes warm worden na een tijdje en een beetje strak zit.
er is geen fatsoenlijke muziekwinkel die de srh440 had bij de feedback in Eindhoven waren ze uitverkocht en wisten niet wanneer ze binnen kwamen. Lekker duidelijk dus! Ik heb de srh240A en DT990 getest maar die vielen dan wel buiten mijn budget. Zaterdag ga ik de keyboard ff checken die ik waarschijnlijk wil halen voor 300 inplaats van 450 zgan dat staat er. Die gene zelf had een akg 24p wil die even uitproberen op de keyboard. Die zijn niet meer op de markt verkrijgbaar zei die dus eventueel nieuwere model pakken. Dus ik wacht nu even voorlopig af.
Niet zo heel veel geloof ik
alleen van die 'mode' koptelefoons, die beats enzo, maarja dan is je geluidskwaliteit wel gelijk 3x niks....
Pagina: 1