groen blauwe aanslag op watercooling blok.

Pagina: 1
Acties:

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-01 12:41

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
ik heb sinds een paar week in eens uitslag op mijn koelblokje (nb) onder het EK logo en links een streep bij het rubber.
Afbeeldingslocatie: http://6.media.hyves-static.net/1471474413/6/DmWD/0/img1471474413.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://4.media.hyves-static.net/1471474267/6/qZxY/0/img1471474267.jpeg

specs
http://highflow.nl/water-...-fb-ga-amd-kit-plexi.html

ik heb altijd met ek-coolant -clear gedraaid

specs:
http://highflow.nl/koelvl...-clear-premix-1000ml.html

wat ik graag zou willen weten valt dit onder garantie? of is dit risco van het vak?

en ja ik weet dat de garantie wss vervalt door de leds die ik heb aangebracht

If water polo was easy, it would be called football

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:41
is risico, algengroei. Zou het zo snel mogelijk schoonmaken en de rest van je loop ook. Anders ga je nog met vervelende dingen te maken krijgen.

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 11:32

faust2016

You yes have my shirt

Dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tCf8al.jpg
zijn algen.

Bij jou zou het ook gewoon wat stof, of andere troep kunnen zijn. Dat hou je altijd. Heb je een kill-coil oid in je loop? Zo niet zou ik er voor de zekerheid nog 1tje ingooien.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35

Eagle Creek

Breathing security

Zou dat wel moeten kunnen?
* Ekoolant already contains an anti-algae additives. Therefore we do not recommend adding of any extra anti-algae or anti-microbial agents. The addition of any other substances may result in a chemical reaction, which can cause dye breakdown and clogging which can harm your system.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• naarden 4ever
Het is jammer dat het niet zo'n hi res foto is, maar zo te zien is het gewoon blauw alg. En als je garantie zou willen claimen, welk onderdeel dan? Als je het waterblok opstuurt krijg je gegarandeerd te horen dat je andere vloeistof had moeten gebruiken of een extra toevoeging bent vergeten. Als je gaat claimen voor het vloeistof krijg je te horen dat het blok dan niet in orde zou zijn. Kastje naar de muur geval dus.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Andere optie = roest?
Koper roest namelijk precies die kleur (zie vrijheidsbeeld)

TheS4ndm4n#1919

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

nee zo te zien is dit echt alg.
heb je he, met aquariums :P vandaar geen kraanwater gebruiken of vingertje in het res om je water temps te meten :+

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Ik zeg schimmel! Geen vruchtensap in je loop doen he :+

* Fid3lity rent!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
3XPER7 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 01:02:
Ik zeg schimmel! Geen vruchtensap in je loop doen he :+

* Roel1966 rent!
Hmzz, een appelsapkoeling... >:)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Fordox schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 01:00:
nee zo te zien is dit echt alg.
heb je he, met aquariums :P vandaar geen kraanwater gebruiken of vingertje in het res om je water temps te meten :+
uhm ja, dat kan ook. Om addittive te kopen en dan kraanwater te gebruiken zou wel erg dom zijn... demi-water kost vrij weinig.

TheS4ndm4n#1919

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:31

Twarp

just grin...

Een paar druppels chloor wil ook wonderen doen.

Meh ...

• naarden 4ever
RocketKoen schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:20:
Andere optie = roest?
Koper roest namelijk precies die kleur (zie vrijheidsbeeld)
Mag toch hopen van niet zeg, dan moet hij lucht in zijn loop hebben en dat lijkt me niet zo gunstig...

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Vrijheidsbeeld is trouwens brons. Dat word idd wat blauwig, maar puur koper word groen.
Ik denk dat je het spul mag drainen en schoonmaken en weer water erin doen met alcohol of bleekwater. Of puur demiwater of speciaal koelwater.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Heb je niet een gebruikt blok zonder schoongemaakt te hebben in de loop toegevoegd? Als hierin blauwe koelvloeistof heeft gezeten zijn het gewoon resten 'neerslag/ alg' daarvan! Ik heb dit zelf ook meegemaakt met een blok wat ik via V&A heb gekocht (ik had beter moeten opletten). Na een paar weken stond de vloeistof mooi stil door de ophoping van vuil in het (2e hands) CPU blok.

Verwijderd

Een vriend van me had eens troep in zijn waterkoeling, had er demi water in met een toevoeging maar het mocht niet baten. Lang verhaal kort: blokjes ed schoongemaakt met kokend-water-heinz-mengsel, slangen weggekukeld. Had nog wat tygon slangen en een rest blauwe feser, problem solved :)

Heb zelf overigens ook een kill-coil in mijn res gedaan, in mijn oude res zat een behoorlijke laag wat op kalkaanslag leek :?
Pagina: 1