Hallo,
Ik heb een vraag en ik kom er echt niet uit. Ik heb drie klassen:
ProcessFragment:
Activity:
en
Controlnode:
Je moet het zien als een soort flowchart: Je hebt stappen (activities) en controlnodes (decisions bijvoorbeeld).
Ik wil de chronologische structuur aan elkaar knopen.
Dus je hebt activiteit A en die is gelinkt naar activiteit B en die weer naar activiteit C etc. Daartussen zitten decisions.
Wat ik nu wil doen is activiteiten aan elkaar knopen. Ik dacht dus:
Echter kan dit dus niet
Nou vat ik niet precies waarom niet? Komt het omdat je je huidig object in je object wilt stoppen? (Wat dus niet kan?)
Ik heb dus een denkfoutje gemaakt.. Mijn vraag is dus nu: Hoe los ik dit op?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik aan een ProcessFragment een Source object ProcessFragment hang en een Target object ProcessFragment? Iemand een tip? Het doel is om uiteindelijk via een object de volgende object aan te vragen.
Bedankt
Ik heb een vraag en ik kom er echt niet uit. Ik heb drie klassen:
ProcessFragment:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| abstract class ProcessFragment extends MethodFragment { public function __construct($id) { parent::__construct($id); } } |
Activity:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| class Activity extends ProcessFragment { private $name; private $role; private $deliverable; public function __construct($id) { parent::__construct($id); } public function setName($name) { $this->name = $name; } public function getName() { return $this->name; } public function addDeliverable($deliverable) { $this->deliverable[] = $deliverable; } public function setRole($role) { $this->role = new Role($role); } } |
en
Controlnode:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| class ControlNode extends ProcessFragment { private $type; public function __construct($type, $id) { parent::__construct($id); $this->type = $type; } } |
Je moet het zien als een soort flowchart: Je hebt stappen (activities) en controlnodes (decisions bijvoorbeeld).
Ik wil de chronologische structuur aan elkaar knopen.
Dus je hebt activiteit A en die is gelinkt naar activiteit B en die weer naar activiteit C etc. Daartussen zitten decisions.
Wat ik nu wil doen is activiteiten aan elkaar knopen. Ik dacht dus:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $fromObjectId = 12; $toObjectId = 20; //beide waarde hierboven haal ik op. foreach($this->Method->getProcessFragments() as $processFragment) { if($processFragment->getIdentifier() === $fromObjectId) { $processFragment->setSource($processFragment); } elseif($processFragment->getIdentifier() === $toObjectId) { $processFragment->setTarget($processFragment); } } |
Echter kan dit dus niet
Nou vat ik niet precies waarom niet? Komt het omdat je je huidig object in je object wilt stoppen? (Wat dus niet kan?)
Ik heb dus een denkfoutje gemaakt.. Mijn vraag is dus nu: Hoe los ik dit op?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik aan een ProcessFragment een Source object ProcessFragment hang en een Target object ProcessFragment? Iemand een tip? Het doel is om uiteindelijk via een object de volgende object aan te vragen.
Bedankt