Ervaringen www.phones-online.nl (vermoedelijke fraude)

Pagina: 1
Acties:

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Iemand ervaring met http://www.phones-online.nl/

De telefoons die ze aanbieden zijn stukken goedkoper dan het reguliere aanbod / pricewatch. Daarom vertrouw ik het niet helemaal, ik zeg niet dat ze oplichters zijn maar ze hebben ze schijn een beetje tegen. Misschien nieuwe speler/aanbieder op de markt, heeft iemand al eens iets besteld / ontvangen..?

Verkoper staat ook op Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/14783585

"If it seems too good to be true, it probably is"

[ Voor 9% gewijzigd door NeoMe op 16-02-2012 21:50 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Dit is in mijn ogen een geval te mooi om waar te zijn, er zijn trouwens nergens reviews te vinden.
Geef a.u.b die 50 euro extra uit bij een winkel like Phone House of een vertrouwde internetwinkel.

Geen reviews is in mijn ogen altijd not-done tenzij je het kan ophalen.

^ Post is hierboven!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
weet je zeker dat de url klopt hier kan ik er namelijk niet bij?

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Voxyn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:50:
weet je zeker dat de url klopt hier kan ik er namelijk niet bij?
www.phones-online.nl bedoeld TS denk.

[ Voor 4% gewijzigd door Strunkie op 16-02-2012 21:51 ]

^ Post is hierboven!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Meer informatie over de Whois
Domeinnaam phones-online.nl
Status actief
Houder Cgb Grundbeek-Bakker
Administratieve contactpersoon info@webcreating.be
Registrar IOP B.V.
Ijsselburcht 4G
6825BP Arnhem
Nederland
Technische contactpersonen info@webcreating.be
Domeinnaamservers ns1.gsm-uitverkoop.nl
ns2.gsm-uitverkoop.nl
Datum registratie 2012-02-07
Administratie door NL Domain Registry
Terwijl onderaan de site staat: © 2008.

KVK staat wel geregistreerd maar niet onder dat bedrijf.

En het bedrijf is hier gevestigd: http://g.co/maps/eqge6

Betrouwbaarheid is dus 0,0

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

knakworst

Get more sats!

Regelrechte oplichting. Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37689855

Hoe kun je eigenlijk een site down halen als je nog niet bent opgelicht? Of op zijn minst de payment provider waarschuwen?

edit: tip in ieder geval marktplaats zodat de advertenties verwijderd worden:
http://verkopers.marktplaats.nl/14783585

[ Voor 22% gewijzigd door knakworst op 16-02-2012 22:12 ]

• aaajeetee
  • Laatst online: 12-09 20:30
Ik vind overigens de Garantie pagina (http://www.phones-online.nl/index.php/garantie) erg veel lijken op die van smartphonestunts (http://www.smartphonestunts.nl/info/klantenservice/garantie). Copy-pasta?

Verwijderd

knakworst schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:54:
Regelrechte oplichting. Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37689855

Hoe kun je eigenlijk een site down halen als je nog niet bent opgelicht? Of op zijn minst de payment provider waarschuwen?

edit: tip in ieder geval marktplaats zodat de advertenties verwijderd worden:
http://verkopers.marktplaats.nl/14783585
Oh dat is niet zo moeilijk hoor, je huurt een paar vpsjes en je gooit wat pakketten heen en weer en de website is down :)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

paQ

met een 062-nummer :')

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Er wordt blijkbaar volop besteld, de Galaxy S II is nu ineens uitverkocht. Dat is een beetje raar als je mensen wil oplichten, dan blijf je doorverkopen...cashen en wegwezen.

[ Voor 40% gewijzigd door NeoMe op 16-02-2012 22:27 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afrekenen en betalen kan ook nog wel. Alleen de levering duurt nu langer, zodat de payment provider het geld heeft overgemaakt voordat de opgelichte persoon aan de bel trekt :) Oplichter heeft geleerd van het vorige debacle http://www.opgelichtopint...YaBB.pl?num=1327905692/30 en het allemaal weer iets geraffineerder aangepakt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

iemand Marktplaats al getipt als deze ontdekking enigszins is te staven (zoals met het KvK nummer)?
ideal lijkt nog te werken (geen idee hoe je dat moet aankaarten overigens, eens uitzoeken).

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 16-02-2012 23:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ja maar Marktplaats verwijdert pas na meerdere meldingen dus dat duurt altijd even.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

ah so - http://www.insolvensys.nl/Failliet/H-V-Geelen-B-V-
Lijkt een eerdere opzet geweest te zijn (melding Fraude Faillissement)

edit: via de DNS dus gsm-uitverkoop.nl

lol: http://www.phones-online.nl/index.php/privacy
GSM-uitverkoop.nl respecteert de privacy van al haar bezoekers en klanten. Wij dragen grote zorg voor een vertrouwelijke behandeling van al uw persoonlijke gegevens die aan ons worden verstrekt. Deze persoonlijke gegevens zullen alleen worden gebruikt om uw informatieaanvraag en/of bestelling zo goed en snel mogelijk af te handelen en om u tijdens de afhandeling ervan op de hoogte te houden van het verloop.

Wij zullen uw e-mailadres niet gebruiken voor het verzenden van onze digitale nieuwsbrief. Slechts wanneer u zich hiervoor uit eigen beweging heeft geabonneerd, zult u de digitale nieuwsbrief ontvangen.

De website van GSM-uitverkoop.nl maakt gebruik van zogeheten 'cookies'. Dit zijn kleine stukjes informatie die uw browser op uw computer opslaat zodra u onze site hebt bezocht. Cookies zorgen er onder andere voor dat deze website sneller kan worden ingeladen wanneer u ons een volgende keer bezoekt. U kunt desgewenst uw browser zo instellen dat uw computer tijdens uw bezoek aan deze website geen cookies opslaat.
De prutser is vergeten een pagina aan te passen.

[ Voor 103% gewijzigd door franssie op 16-02-2012 23:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De payment provider (Mollie) is op de hoogte, dus ik denk niet dat er iemand schade gaat lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen

Deze site is niet correct, de mensen zijn echt werkelijk oplichters de site ziet er gelikt en professioneel uit...ik ben voor 329euro al opgelicht...de iphone4 is nog niet verzonden, de email verkeer word telkens uitgesteld, er word gezegd dat de betreffende kleur niet voorradig is.

Ik heb via ideal betaald de overdrag gaat naar stichting mollie, deze stichting doet moeilijk om het bedrag terug te boeken
Geprobeerd om het bedrag weer terug te vorderen is niet gelukt gaat heel lastig..

heeft iemand nog meer tips hoe dit bedrag terug te vorderen?

dus phones-online is niet betrouwbaar!!!!

gr
Math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:17:
Hallo beste mensen

Deze site is niet correct, de mensen zijn echt werkelijk oplichters de site ziet er gelikt en professioneel uit...ik ben voor 329euro al opgelicht...de iphone4 is nog niet verzonden, de email verkeer word telkens uitgesteld, er word gezegd dat de betreffende kleur niet voorradig is.

Ik heb via ideal betaald de overdrag gaat naar stichting mollie, deze stichting doet moeilijk om het bedrag terug te boeken
Geprobeerd om het bedrag weer terug te vorderen is niet gelukt gaat heel lastig..

heeft iemand nog meer tips hoe dit bedrag terug te vorderen?

dus phones-online is niet betrouwbaar!!!!

gr
Math
_O- je beter inlezen volgende keer en niet gierig direct denken dat je een goede aanbieding hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand de ip-adres achterhalen? zo technisch ben ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nslookup

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
code:
1
2
3
4
5
nslookup phones-online.nl

Non-authoritative answer:
Name:    phones-online.nl
Address:  46.18.32.214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tracing route to phones-online.nl [46.18.32.214]
over a maximum of 30 hops:

1 26 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 10 ms 15 ms 31-151-195-1.dynamic.upc.nl [31.151.195.1]
3 10 ms 14 ms 12 ms p53105.net.upc.nl [212.142.53.105]
4 11 ms 13 ms 11 ms ns3.upc.nl [212.142.8.1]
5 14 ms 13 ms 19 ms 84.116.244.13
6 17 ms 15 ms 16 ms 84.116.135.198
7 20 ms 18 ms 17 ms pr2.ams.router.colt.net [195.69.144.52]
8 21 ms 20 ms 21 ms s5-0-cr1.AMS.router.colt.net [212.74.66.5]
9 25 ms 20 ms 21 ms 217.111.200.114
10 24 ms 20 ms 21 ms www.webcreating.be [46.18.32.209]
11 26 ms 25 ms 20 ms www.webcreating.be [46.18.32.214]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:05:
De payment provider (Mollie) is op de hoogte, dus ik denk niet dat er iemand schade gaat lijden.
mollie wil mijn geld niet meer terugvorderen we hebben het over een bedrag van 329euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielkema Holding B.V.
Vestigingsadres: Stationsplein 6
Vestigingsplaats: 9981BH Uithuizen
KvK-nummer: 01179094
Vestigingsnummer: 000008158703
Soort Inschrijving: Hoofdvestigin

phones-online heeft nu wederom een ander adres ik denk een katvanger ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:21:
Hielkema Holding B.V.
Vestigingsadres: Stationsplein 6
Vestigingsplaats: 9981BH Uithuizen
KvK-nummer: 01179094
Vestigingsnummer: 000008158703
Soort Inschrijving: Hoofdvestigin

phones-online heeft nu wederom een ander adres ik denk een katvanger ofzo
Al aangifte gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Het is toch eigenlijk heel makkelijk ?
Apple produkten zijn toch nooit in de "aanbieding" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hoyden schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:27:
Het is toch eigenlijk heel makkelijk ?
Apple produkten zijn toch nooit in de "aanbieding" ?
En zeker geen iPhone 3GS voor ruim onder de 2de hands marktplaats prijzen. (Onder de 200euro!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Snelle zoektocht op google:
http://www.opgelichtopint...b2/YaBB.pl?num=1329426487

Deze webshop maakt waarschijnlijk al meer dan 10.000 euro buit aan oplichting. Schandalig dat de politie nog geen actie heeft ondernomen tegen deze persoon. Hij misbruikt waarschijnlijk namelijk ook nog eens iemand anders zijn KvK nummer, waardoor die persoon naar vermoeden onterecht als oplichter wordt neergezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Fox op 27-02-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

nog een kenmerk van nepheid: op phones-online.nl is de default favicon zichtbaar van Magento (gratis webstore oplossing).

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:38:
nog een kenmerk van nepheid: op phones-online.nl is de default favicon zichtbaar van Magento (gratis webstore oplossing).
Favicon kan sowieso wel 'vergeten' worden. Dat lijkt me niet meteen een teken dat de website nep is. Komt wel eens vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben bezig met aangifte via politie.nl, ...ik doe het wel tis gewoon wel een formaliteit want ze nemen geen kontakt met jou op... word ergens in een la gedaan
Dit word dan de 2e keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotografie999 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:29:
[...]

En zeker geen iPhone 3GS voor ruim onder de 2de hands marktplaats prijzen. (Onder de 200euro!)
tuurlijk maar die site ziet er gelikt uit en geloofwaardig met betalingen via ideal helaas ben ik erin getuint....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Veel van de andere telefoon zijn wel marktconform, hopelijk komt het goed, maar ik vrees het ergste. Wat mijn vriendin een keer gedaan heeft met een oplichting op marktplaats is een mailtje sturen met dat ze wist dat het een oplichting was, en dat als ze het geld terug zou krijgen ze geen aangifte zou doen. Ze kreeg het geld toen meteen terug, het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:53:
[...]

tuurlijk maar die site ziet er gelikt uit en geloofwaardig met betalingen via ideal helaas ben ik erin getuint....
Aangifte doen, genoeg bewijs meenemen en hopen dat de politie wat doet.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

BtM909 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:05:
[...]

Aangifte doen, genoeg bewijs meenemen en hopen dat de politie wat doet.
En het belangrijkste: zorg dat dit een dure maar goede les voor je was. Minder naïef zijn loont bij dit soort gevallen ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:14:
[...]

En het belangrijkste: zorg dat dit een dure maar goede les voor je was. Minder naïef zijn loont bij dit soort gevallen ;)
ga maar op jezelf letten en hou je commentaar maar voor je...want ben al genoeg gestraft...ga maar een stukje rijden in jou nep-alfa

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Doe eens wat liever voor je mede-users :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Diablow schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:00:
Veel van de andere telefoon zijn wel marktconform, hopelijk komt het goed, maar ik vrees het ergste. Wat mijn vriendin een keer gedaan heeft met een oplichting op marktplaats is een mailtje sturen met dat ze wist dat het een oplichting was, en dat als ze het geld terug zou krijgen ze geen aangifte zou doen. Ze kreeg het geld toen meteen terug, het is het proberen waard.
Dat de andere telefoons marktconform zijn is misschien opmerkelijk, maar de meeste mensen bestellen natuurlijk een Iphone :P
Ze kunnen natuurlijk ook niet Apple produkten uitleveren en alle Apple produkten niet leveren. Week later doek je de tent op + "winst"..
Zie ook het forum van opgelichtopinternet.

En laat nu net de prijzen van alle Apple producten zo'n beetje vast zijn.
Ik hoop dat mensen vroeg of laat eens weten dat op zulke produkten geen korting of aanbieding loopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 27-02-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 13-09 20:40
De andere telefoons zijn niet echt marktconform hoor. Bijvoorbeeld de Galaxy Note. Deze staat als laagste voor €529,- in de Pricewatch. Terwijl deze voor €449,- wordt aangeboden bij phones-online. Dat is 80 euro van zo'n telefoon af, wel erg veel als je het mij vraagt 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat offtopic geneuzel weggehaald. Graag ontopic discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb op 16februari mollie getwitterd, op 17 februari hebben ze geantwoord. Is je betaling daarna uitgevoerd, moet je mollie aansprakelijk stellen wegens nalatigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:37
Waarschijnlijk 'hopt' Phones-online a.k.a. Hielkema Holding van kvk-adres naar kvk-adres. Nu staan ze geregistreerd op het adres van een uitgeverij in Groningen, die gelukkig al aangifte heeft gedaan. Phones-online stuurt nl. het volgende naar studenten van de UU:
Beste medestudent,

Universiteit Utrecht wil in samenwerking met Rijksuniversiteit Groningen en enkele commerciële partners de digitalisering in het onderwijs positief stimuleren. Daarom is vanaf vandaag de actie ‘DigiStudents’ gestart. Tijdens de actieperiode krijgen studenten van de deelnemende universiteiten hoge kortingen op o.a. de Apple iPhone 4 en iPad 2. De DigiStudents-korting is momenteel alleen tijdelijk geldig bij www.phones-online.nl

Artikelen met DigiStudents-korting (zonder abonnement en simlock vrij):
- Apple iPhone 4 16gb............................... 329,00 euro
- Apple iPad 2 32gb…………………............ 409,00 euro
- Blackberry 9900 Bold.............................. 319,00 euro
- Samsung Galaxy S II (Android).............. 299,00 euro

De actie loopt t/m 13 maart a.s. dus profiteer snel van je studentenkorting op www.phones-online.nl

Met vriendelijke groet,
namens de DigiStudents Commissie,
[naam van een student]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

phones-online.nl is dood. heeft het doen van aangifte dan toch gewerkt?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Je schopt een vrij oud topic naar boven, dus ja, de site is inmiddels off-line. Ondertussen waren er al wel een boel mensen opgelicht.

De fraudeur heeft zelfs op zijn minst EUR 20.000 weg kunnen sluizen op 12 maart terwijl ik hier bijvoorbeeld op 16 februari al melding heb gedaan:

http://www.opgelichtopint...aBB.pl?num=1329426487/645

Als je zelf niet benadeeld bent kun je geen aangifte doen en geen verdere actie ondernemen. Ik heb nog wel Mollie als payment provider tijdig op de hoogte gebracht. Die staken eerst kop in het zand, maar hebben toch adequaat actie ondernomen, hulde daarvoor. Marktplaats was ook zeer adequaat.

Maar dat de politie er zo lang doet om een website neer te halen na talloze aangiftes, is voor mij onbegrijpelijk. De site was zeker nog een maand up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Diablow schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:00:
Dat is juist de truc die zulke oplichters hanteren. Als je het goed doet bied je de meeste producten marktconform aan met een paar populaire als 'speciale aanbieding'. Dat lijkt dan geloofwaardiger.
Mensen die de markt enigszins kennen zullen weten dat de laatste generatie Apple producten nooit met grote kortingen verkocht (mogen) worden. Dat is dus niet realistisch. Helaas zijn er hele volksstammen die er dan toch intuinen.
Hebzucht en inhaligheid verblind vaak ook, ratio vliegt dan het raam uit. Mensen gaan dan vaak rationaliseren en schijnbaar rationeel proberen te verklaren waarom het geen oplichting betreft. Hun gevoel en alle signalen van het tegendeel negeren ze dan. Ze nemen het dan feitelijk op voor de oplichter, soms worden ze zelfs boos als je suggereert dat het oplichting betreft. Doet me denken aan Stockholm syndroom, hoewel niet echt vergelijkbaar natuurlijk.
Uit onderzoek blijkt ook dat mensen die denken dat ze haal slim zijn vaak makkelijker worden opgelicht dan menden die dat niet denken. Ze denken dan vaak dat hun slimheid ze beschermd tegen oplichting, terwijl ze juist doordat ingespeeld wordt op hun emoties hun slimheid vaak omzeild wordt en vaak zelfs tegen ze gebruikt.
Als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat in het algemeen ook.
Vraag je ook altijd af waarom het aanbod er is en wat het voordeel voor de verkoper is. Verkopers willen ook verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Toch vraag ik me af of de politie niet via het rekeningnummer kan achterhalen waar het geld terecht is gekomen en de schuldige aanpakken.
Pagina: 1