NGTX260 geen beeld na andere koeler

Pagina: 1
Acties:

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik heb op een NGTX260 een andere koeler gezet, maar sindsdien geeft deze geen beeld meer.
De kaart is weer in de PC gezet en aangezet, maar sindsdien krijg ik geen beeld (of POST) als ik via deze videokaart probeer op te starten.
Als ik handmatig de primary videokaart in het BIOS omzet naar de interne kaart, kan ik wel opstarten (door POST) met de 260 in de PC.
Als ik dan in apparaatbeheer kijk, staat de 260 erbij als display adapter, en kan gewoon gezien worden.
De monitor omprikken naar de 260 nadat windows gestart is biedt geen soelaas.

FWIW: de oude koeler was de stock koeler:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalyes.com.au/prod.img?pid=49729

De nieuwe is een xigmatek koelert
Afbeeldingslocatie: http://www.geeks3d.com/public/jegx/200806/xigmatek-battle-axe-gpu-cooler.jpg

Ik heb helaas geen ander systeem waar ik de videokaart in kan testen, er zijn geen elco's die bol staan, en alles zit aangesloten zoals het hoort.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen voordat deze kaart gedefenestreerd wordt?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Weet je zeker dat de koeler goed vastzit ivm met oververhitting en zo?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 21:36

Nemesizz

Untouchable

Klinkt inderdaad dat de beveiliging in springt en de kaart niet (optimaal) werkt.
Of misschien de power connector vergeten? (de PCI-e power connector)

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Sniperzkillz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:09:
Weet je zeker dat de koeler goed vastzit ivm met oververhitting en zo?
De koeler zit vast, zonder twijfel, zit een soort bracket om de GPU waar schroeven aan beide kanten de bracket vastdraaien.
Nemesizz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:15:
Klinkt inderdaad dat de beveiliging in springt en de kaart niet (optimaal) werkt.
Of misschien de power connector vergeten? (de PCI-e power connector)
Er zitten 2 PCI-e power connector slots op het kaartje, deze zijn aangesloten, ook is de fan zelf aangesloten op het MOBO bij een sysfan aansluiting.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
kKaltUu schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:34:
Er zitten 2 PCI-e power connector slots op het kaartje, deze zijn aangesloten, ook is de fan zelf aangesloten op het MOBO bij een sysfan aansluiting.
Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat er een beveiliging op de videokaart zit die er voor zorgt dat wanneer er geen signaal van de koelfan komt dat ie niet op start. In jou geval heb je de fan van de koeler apart aangesloten en ik zou mij kunnen voorstellen dat dit de oorzaak is omdat de videokaart geen aangesloten koelfan vind.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Roel1966 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:00:
[...]

Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat er een beveiliging op de videokaart zit die er voor zorgt dat wanneer er geen signaal van de koelfan komt dat ie niet op start. In jou geval heb je de fan van de koeler apart aangesloten en ik zou mij kunnen voorstellen dat dit de oorzaak is omdat de videokaart geen aangesloten koelfan vind.
Dat is ook wat ik denk, de stock cooler heeft een eigen connector op de kaart, (waar J7 bijstaat) maar dat is een 2pins ding. Ik ga er morgen weer mee verder, als ik wat vind zet ik het hier neer :)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Een fan van een videokaart moet altijd aangesloten worden op de videokaart zelf. Anders zal het nooit werken. Vaak zijn fans 3 pins of 6 pins (bij grote (meer dan 2))

Johann Sebastian Bach

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Hoor jij bliepjes bj het opstarten? Ik had een paar dagen geleden per ongeluk een 8800 GTS gesloopt, bij opstarten 3 bliepjes en zwart scherm, was ik ff blij dat de kaart 2 tientjes was

[ Voor 18% gewijzigd door A87 op 17-02-2012 11:08 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 21:36

Nemesizz

Untouchable

Nivida_intel schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:36:
Een fan van een videokaart moet altijd aangesloten worden op de videokaart zelf. Anders zal het nooit werken. Vaak zijn fans 3 pins of 6 pins (bij grote (meer dan 2))
Is niet altijd zo, zat videokaarten waar je de fan gewoon aan een 3 pin mobo connector kan prikken of (oudere) modellen die je aan een molex hing (of in sommige gevallen, een passief koelblok). Nu zullen er misschien ook wel modellen zijn (wie weet met opzet) waar je inderdaad een fan aan de kaart zelf moet connecten.

Opzich makkelijk te testen, gewoon de oude fan aansluiten (gewoon los in de kast hangen, puur om te testen).
Werkt die dan wel, dan weet je meteen de boosdoener, werkt de kaart dan nog niet, dan is het waarwschijnlijk iets anders.

Op dat nieuwe koelblok zaten ook geen stickers onderop met de text "remove before use" of iets dergelijks?
Pagina: 1