Toon posts:

Harde schijf HP laptop vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een HP dv6248eu laptop. Omdat ik windows 7 er op wilde zetten besloot ik de laptop wat te upgraden. Standaard zit er 120gb HD en 2gb geheugen in. Onlangs heb ik de volgende upgrades uitgevoerd:

- Kingston ValueRam 4GB(2x2) DDR2 SODimm 667MHz C5
- Samsung Spinpoint MP4 HM640JJ. 640GB SATA-300

Daarna windows 7 er op gezet maar sinds dien alleen maar problemen. Regelmatig krijg ik bij het opstarten of afsluiten een BSOD zoals bijgevoegd. Wanneer windows wel opstart en af sluit gaat dit erg traag. Eenmaal opgestart loopt het normaal. Ook is de laptop weleens direct blijven hangen na het vertonen van het hp logo. Er verscheen toen een zwart scherm met een knipperend streepje links boven in de hoek.

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/7099/76438086.jpg

Wat heb ik geprobeerd:
- hp bios primary hard disk self test; test status #2- 05 Fail (wel wordt de quick test gepassed)
- vervolgens oude schijf terug geplaatst en hier windows 7 op gezet; loopt dan prima

Hieruit concludeer ik dat het probleem zit in de nieuwe schijf. Echter ben ik nu benieuwd of de schijf kapot is, of dat het komt doordat deze schijf niet wordt ondersteund door het moederboard of iets dergelijks.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 23:41 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Een linkje naar een plaatje in je gmail gaat niet werken denk ik ;)

De HP van een kennis van mij deed dat op een gegeven moment ook, maar dan met de originele HDD er in. Die kreeg elke boot een BSOD bij het Windows logo. Quick test kwam hij door, normale test niet. Uiteindelijk was het voldoende om te booten vanaf de Windows cd en een chkdsk /f/r uit te voeren.

Dat zou je in ieder geval kunnen proberen. Daarnaast zou je kunnen kijken op de site van de fabrikant van de schijf of er een tool beschikbaar is om de HDD te testen. Als die er niet is kan je een programma als HDTune gebruiken om de HDD eens te testen.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

nevermind ik keek met een half oog...

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
foutje, verkeerde link geplaatst, nu gecorrigeerd.

Ik zal eens kijken naar de HD tools. Maar de andere optie die ik noemde, dat de hd niet compatible is met de laptop, is dat niet mogelijk?

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:13

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 23:59:
foutje, verkeerde link geplaatst, nu gecorrigeerd.

Ik zal eens kijken naar de HD tools. Maar de andere optie die ik noemde, dat de hd niet compatible is met de laptop, is dat niet mogelijk?
Volgens mij is SATA - SATA, ongeacht welke hardeschijf je koopt. Nu weet ik er het fijne niet van, maar het lijkt me niet dat de hardeschijf niet compatibel is met je mobo.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien een gekke vraag en opmerking maar is die Windows7 versie wat je geinstalleerd hebt een legale of een illegale versie, want ik zou mij kunnen voorstellen dat bij een illegale versie dat er geknoeid is met Windows7.

Verwijderd

Topicstarter
Dit betreft een windows 7 ultimate oem versie, niet mee geknoeid. Daarnaast werkt de versie met de oude schijf prima.

Verwijderd

Post je SMART data. :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15

_Arthur

blub

HD Tune installeren : http://www.hdtune.com/

En dan de info van de Health Tab hier posten.

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, ga ik doen

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 20:38
Lijkt erop dat je hardeschijf inderdaad niet lekker is. Je zou een Boot CD kunnen downloaden en branden. Denk aan Ultimate Boot CD of Hirens Boot CD waar verschillende test tools op staan.

Ook staat daar de tool op om Samsung HDD's te checken, eventueel een Memtest draaien is aan te raden.
Dan kan je zien of je hardeschijf kapot is, want daar lijkt het sterk op!

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk tijd gehad om de schijf te testen

ik krijg geen health status in hdtune? Ik heb de interne schijf via een usb controler verbonden, kan het hier aan liggen?

Via samsung/seagate kwam ik op seatools. Hier wordt het volgende aangegeven:

Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/8738/naamloossx.jpg

iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helaas geen reactie ontvangen op mn laatste post, maar eerlijk is eerlijk, ben zelf ook niet de vlotste geweest...

Hopelijk nu wel een reactie op het volgende:

Ik heb de hd weer ingebouwd in de laptop en wat tests gedaan door middel van de ultimate boot cd. Zie hieronder het resultaat van ESTOOL (samsung hd tool);

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/2732/img20120412wa0001i.jpg

Hierna de aangeraden low-level format gedaan en daarna opnieuw de test, helaas met hetzelfde resultaat... Volgens mij kan ik nu concluderen dat de hd echt kaopt is???!!!

alvast bedankt voor de reactie.
Pagina: 1