Toon posts:

Error 500 na CHMOD 777 (joomla)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tjaws
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08-2018
Hallo,

op een server heb ik joomla staan en alles werkte prima.
Alleen als ik componenten wilde installeren gaf hij een fout aan..
Dit zou ik op kunnen lossen door mappen chmod 777 te maken.

Nu ik dit gedaan heb krijg ik bij elke PHP pagina de 500 error!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer werkend krijg?

Peace out --

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Welke mappen heb je op 0777 gezet en onder welke user heb je dit gedaan? Zonder info kunnen we je natuurlijk niet helpen :)

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-03 13:21

jopitan

It's just a fact

Heb je toevallig ook een .htaccess file? Dit kan soms ook voor een 500 error zorgen.

Waarmee heb je trouwens de chmod veranderd? En meestal is 0755 permissie genoeg naar mijn weten.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Tjaws
Ik heb alle mappen en bestanden in public_html naar 777 gezet via filezilla

Verder staat er geen .htaccess in deze stond er wel in van joomla maar ik hem hem verwijdert.

Wat wel vreemd is is dat ik bij filezilla rechten flcdmpe (0644) bij een bestand zie en op mijn eigen server als -rw-- etc.. zie?

[Voor 60% gewijzigd door Tjaws op 16-02-2012 20:17]

Peace out --

• Cartman!
  • Niet online
Sowieso moet je nooit zomaar mappen op 0777 chmodden. Waarom heb je de .htaccess file verwijderd? Ik kan me voorstellen dat je deze nodig hebt voor Joomla.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je de apache error log niet bekijken? Daar staat 99% zeker het antwoord in.

Wat ik me goed voor kan stellen is dat de web server weigert bestanden die 777-rechten heeft, als veiligheidsmaatregel. Probeer hem inderdaad eens 755 of 770 te geven.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Tjaws
Ik had 2 joomla's er op staan. Één voor geinstalleerde en één die ik er zelf opgezet had.

Bij de voorgeinstalleerde deed hij het al 3 dagen prima behalve dan dat ik geen modules kon installeren. Dat ht bestandje stond in de map van de voorgeinstalleerde.

Op het moment ligt nu de hele website plat ik kan me niet voorstellen dat door CHMOD ik dat kan veroorzaken:p

Wat wel vreemd is is dat hij html perfect liet zien en dus alleen php niet werkt

Peace out --

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Heb je je website gehost ergens of host je hem zelf?

Host je hem zelf? Kijk dan even in de errors.log van apache.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Tjaws
Dit is een hostingbedrijf. Ik ben er mee bezig voor een klant

Peace out --

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Tjaws schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:28:
Dit is een hostingbedrijf. Ik ben er mee bezig voor een klant
Maar je hebt dus geen toegang tot de error log what so ever?

Trouwens al eens met PHP in de index.php een stukje gezet van errors showen, dit kan er soms ook voor zorgen dat de 500 error verdwijnt en dat de errors dan gewoon op de pagina worden weergegeven.

[Voor 29% gewijzigd door jopitan op 16-02-2012 20:31]

• Room42
  • Niet online
Heb je wel enig idee waar je mee bezig bent dan? Leuk dat je voor je hobbyprojectje even geinig world read+write+execute-rechten geeft maar dat kun je toch niet maken tegenover een klant.
En enig idee wat de .htaccess voor 'n zaken behelst?

No offence intended, gewoon bezorgd.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Cartman!
  • Niet online
Je geeft aan dat jij de mappen aanpast maar dat het voor een klant is, hoe zit het nu in elkaar? Het komt er hobbymatig over nu...

• Tjaws
Ik zie niet in waarom dit relevant is?
Deze website heb ik zelf opgezet maar het uploaden wilde niet werken.
Op een forum stond dat ik de mappen aan moest passen.

Mijn vraag is hoe los ik dit op niet hoe had ik het kunnen voorkomen.

[Wed Feb 15 17:03:21 2012] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `localhost' does NOT match server name!?
[Wed Feb 15 17:09:05 2012] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `localhost' does NOT match server name!?
[Wed Feb 15 17:09:06 2012] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `localhost' does NOT match server name!?

Stond in de error.log

Peace out --

• Cartman!
  • Niet online
Natuurlijk is dat relevant, je zegt dat jij componenten wilde installeren.... is het dan jouw site of die van een klant. En als jij zelf hoster bent, dan weet je toch wel iets van rechten en error logs af en hoe je die moet lezen / googlen?

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Tjaws schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:58:
Ik zie niet in waarom dit relevant is?
Deze website heb ik zelf opgezet maar het uploaden wilde niet werken.
Op een forum stond dat ik de mappen aan moest passen.

Mijn vraag is hoe los ik dit op niet hoe had ik het kunnen voorkomen.

[Wed Feb 15 17:03:21 2012] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `localhost' does NOT match server name!?
[Wed Feb 15 17:09:05 2012] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `localhost' does NOT match server name!?
[Wed Feb 15 17:09:06 2012] [warn] RSA server certificate CommonName (CN) `localhost' does NOT match server name!?

Stond in de error.log
Hmm een warn error zou niet voor een 500 error moeten zorgen. Daarnaast is dat van die RSA Server certificate een fout van je hosting provider. Ik neem aan dat ze het onderhand al hebben gefixt, want heb je geen recentere error logs. Waren dit de laatste logs die erin stonden zeg maar?

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 21:46
Ik durf te wedden dat er iets van suPHP op die omgeving draait en die geeft keurig een HTTP 500 terug als php bestanden op 777 staan. En terecht, want ze hoeven niet voor iedereen volledig open te staan, enkel de user is voldoende.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 20:13
Die error log is wel erg leeg, bestaat er niet toevallig een error log van de virtualhost? domeinnaam.nl-error.log ofzo.

Mijn eerste verdachte zou ook SuPHP zijn, hoewel dat niet zou verklaren, waarom de modules niet geinstalleerd konden worden, met SuPHP of mod_ruid, zou je dat weer juist niet verwachten.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 21:46
Tenzij het een brakke hoster is en de ftp user/group niet gelijk is aan de www/apache. Zal niet de eerste keer zijn ;(

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Als je ftp acces heb, zet alles op 755 en group Daemon [1] en User Daemon [1], zou moeten werken, althans staat dat zo op mijn server.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 09:20

koekiemonster

want a cookie

Sneezydevil schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:18:
Die error log is wel erg leeg, bestaat er niet toevallig een error log van de virtualhost? domeinnaam.nl-error.log ofzo.

Mijn eerste verdachte zou ook SuPHP zijn, hoewel dat niet zou verklaren, waarom de modules niet geinstalleerd konden worden, met SuPHP of mod_ruid, zou je dat weer juist niet verwachten.
Dit, verlaag je rechten...

Het heeft geen zin om zomaar alles open te stellen.

[webhero.nl]

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 20:13
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:48:
Tenzij het een brakke hoster is en de ftp user/group niet gelijk is aan de www/apache. Zal niet de eerste keer zijn ;(
Daar heb je inderdaad gelijk in.
koekiemonster schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:04:
[...]

Dit, verlaag je rechten...

Het heeft geen zin om zomaar alles open te stellen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik doelde erop dat als SuPHP geïnstalleerd staat, het process, niet onder de apache/www gebruiker draait, maar onder zijn eigen gebruiker, die normaal gesproken wel weer dingen mag, zoals een file uploaden naar een directory, en dus dingen installeren, zonder dat de map volledig open hoeft te staan.

Maar ik gebruik niet zovaak Joomla, dus ging er misschien ten onrechte vanuit, dat je een module op je pc hebt staan, deze selecteerd binnen Joomla, en dat deze dan geupload en geïnstalleerd wordt.

• Tjaws
Ondertussen heb ik contact gehad met het hosting bedrijf.
Het lag dus aan het hosting bedrijf.

Even voor de duidelijkheid ik ben een stagiair en de website wat ik moest maken is voor een klant van mijn stagebedrijf.Deze had al een hosting geregeld ik moest er een joomla opzetten en aanpassen (componenten, modules, plugins en template).

Het gebeurde steeds als ik meerdere aanvragen via de FTP verstuurde dus als ik alles bijvoorbeeld wilde backuppen van host naar mijn pc klapte alles er uit. Dit had te maken met de firewall werd mij verteld door de hosting. Ik vond het al vreemd want ik had niks aangepast.

En het .htaccess bestand waar sommigen op reageerden alsof ik iemands gegevens vernietigd had was het standaard joomla htaccess wat er altijd bij zit.

Bedankt voor het meedenken!

Peace out --

• Room42
  • Niet online
Tjaws schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:47:
[...]

En het .htaccess bestand waar sommigen op reageerden alsof ik iemands gegevens vernietigd had was het standaard joomla htaccess wat er altijd bij zit.

[...]
Ook die staat er niet voor niks ;)

- uBlock Origin
- uMatrix

• Tjaws
Klopt die staat er om mod_rewrite aan te zetten ;-)

Peace out --

• Cartman!
  • Niet online
Maar je zei dat je een .htaccess had verwijderd, iets duidelijker in je communicatie kan dus geen kwaad. Zie het als een leermoment voor een volgend topic :)
Verder staat er geen .htaccess in deze stond er wel in van joomla maar ik hem hem verwijdert.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Tjaws schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:47:

Even voor de duidelijkheid ik ben een stagiair en de website wat ik moest maken is voor een klant van mijn stagebedrijf.Deze had al een hosting geregeld ik moest er een joomla opzetten en aanpassen
En niemand in het bedrijf kon je hiermee assisteren? Een stagiar heeft in de regel toch een begeleider waar jij iets van kunt leren? NOFI, maar als dat niet zo is, hoe gaan ze die site dan beheren als jouw stage is afgelopen?

Mijn rig

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee