Toon posts:

Problemen met beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb laatst een nieuw gamesysteem in elkaar gezet bestaande uit:

- intel core i5 2500k (processor)
- Asus P8Z68V-LX (Moederboard)
- corsair Vengeance 8gb(RAM)
- crucial m4 64 gb ssd (ssd schijf)
- Corsair GS700 (Voeding)
- Cooler Master Storm Enforcer (Kast)
- Club 3d radeon hd 6950 coolstream edition (Videokaart)
- 1T Seagate barracuda (Harde schijf)
- en een dvd drive

Hierop heb ik nu windows 7 ultimate draaien.

nu heb ik een probleem met het beeld. In het begin deed alles het prima. totdat ik een spel(in dit geval skyrim) opstartte. Dat deed het ongeveer 10 minuutjes goed en toen kreeg ik opeens een zwart beeld opgevolgd door een beeld met heel erg veel verticale strepen erdoorheen. deze strepen hielden aan totdat ik de computer opnieuw opstartte en nu toen ik vandaag mijn computer probeerde op te starten kreeg ik na het "windows is loading"(het draaiende logo) een blauw of soms gewoon helemaal zwart scherm(met geen text of iets anders erop) en veranderde daar niks aan en kan ik mijn pc dus niet meer opstarten. nu heb ik wel uitgevonden dat als ik hem start in "safe mode" dat hij dan wel gewoon opstart. ook kan ik gewoon naar de BIOS.

Ik heb mijn computer met een hdmi kabel vanaf de videokaart naar mijn 32" tv lopen die ik als beeldscherm gebruik. het ligt sowieso niet aan de hdmi kabel want als ik die in mijn ps3 stopt doet hij het gewoon prima. ook als ik mijn hdmi kabel in mij moederboard stop dan doet mijn computer het ook gewoon helemaal. Hierdoor denk ik dat het aan de videokaart ligt. oh en mijn drivers waren allemaal up to date. ik had de autodetect van amd gedownload en daarmee heb ik toen mijn videokaart drivers geüpdatet. ik heb trouwens geen monitor met mini dp of met dvi dus die uitgangen kan ik niet testen(als het helpt ben ik zeker bereid om een mini displayport naar vga te kopen om het te testen).

als iemand mij kan vertellen wat er verkeerd is of wat er aan de hand is dan zou dat heel erg fijn zijn.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik ben bang dat je een defecte videokaart hebt. Vermoedelijk je geheugen chips die misschien te warm worden.
Probeer eens als het je lukt wanneer je in Windows bent je mem speed iets naar beneden te halen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:01:
Ik ben bang dat je een defecte videokaart hebt. Vermoedelijk je geheugen chips die misschien te warm worden.
Probeer eens als het je lukt wanneer je in Windows bent je mem speed iets naar beneden te halen.
ik kom sowieso niet eens in windows meer behalve in safe mode...

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:03:
[...]

ik kom sowieso niet eens in windows meer behalve in safe mode...
Probeer eens een andere pci gleuf. Weet niet of je er 2 hebt voor CF of SLI mode.
Maar zulk beeld wordt meestal veroorzaakt door slechte mem chips of niet goed gemonteerde koeling.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:06:
[...]

Probeer eens een andere pci gleuf. Weet niet of je er 2 hebt voor CF of SLI mode.
Maar zulk beeld wordt meestal veroorzaakt door slechte mem chips of niet goed gemonteerde koeling.
ik heb inderdaad een 2e slot. ik zal eens proberen om hem daar in te steken.

Verwijderd

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:06:
[...]

Dat werkte dus ook niet. dus daarna heb ik ook windows nog een keer opnieiw geinstalleerd en de harde schijf geformateerd. niks van dit alles werkte. heeft er iemand nog suggesties? of wordt dit de videokaart terugsturen?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dan is dit weer een gevalletje RMA. Terug gaan naar de winkel en vragen om een nieuwe!!

Johann Sebastian Bach

• iribuya
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
Check mijn probleem, ik heb precies hetzeflde (ook 6950). Bij mij heeft hij dat echter al vanaf het begin (donderdag toen ik hem binnen kreeg) gedaan. Bij mij doet hij het echter ook niet als ik de hdmi in het moederbord stop. Gisteren was het probleem zomaar opgelost, maar vanmorgen deed hij het alsnog niet.

Is er iemand hier die kan zeggen hoe je weet dat je videokaart het niet doet? Is het bv ook mogelijk dat het moederbord het niet goed doet?
Pagina: 1