Acer 8573TG + SSD

Pagina: 1
Acties:

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag van me werk een Acer travelmate timelineX ontvangen met de SSD 128GB van corsair PP.

Nu herkent de bios de schijf heel netjes en staat ook als AHCI aan.
Nu probeer ik Windows 7 enterprise 64bit te installeren.
Helaas lukt dit absoluut dus niet!

Windows blijft continue zeuren dat er een MBR label opzit en alleen GPT gebruikt kan worden om te installeren.
Ik heb dit nooit meegemaakt! Dus ik speuren op Google en kwam van alles tegen!
Zelfs via diskpart de disk GPT gemaakt helpt niet want dan geeft hij aan dat er geen partities gemaakt kan worden. Wat ook begrijpelijk is want GPT wordt gebruikt bij HDD groter dan 2TB.

Dus hier sta ik dan! Nieuwe laptop en nieuwe SSD maar krijg geen Windows erop!
Ik heb zelfs geprobeerd de SSD aan te sluiten aan een andere pc en via schijfbeheer GPT erop te zetten maar dat pakt ie niet met installatie! Ook niet als MBR en al helemaal niet Dynamisch.

Soms zeurt ie van dat de schijf niet goed geformatteerd is als NTFS en denk ik van Ok dan doe ik het opnieuw met setup en dan wilt ie installeren en klapt ie vast!

Kan het te maken hebben met de bootloader? De EFI? Dat Acer zijn eigen bootloader heeft?
Ben al bezig met een image maar moest snel de bus halen dus had niet genoeg tijd.

Hebben jullie een idee waardoor dit komt? Zit er verschil in tussen zelf gebouwde computers en kant en klare systemen, dat je niet zomaar een lege schijf erin kan doen en Windows daarop installeert schoon?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Iemand een idee? Ben weer op me werk en met de laptop bezig met de SSD. Helaas blijft Windows zeuren bij de setup dat de schijft een MBR label heeft en EFI systemen alleen GPT ondersteund.
Krijg dus mijn Windows niet op de SSD.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --