Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zimbra mail client, communicatie met remote server

Pagina: 1
Acties:

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
hallo,
ik heb al een tijdje het probleem dat mijn mail client geen verbinding met de remote server kan maken. daardoor krijg ik elke keer weer. ik heb alle informatie gecontroleerd van de mail server. ik moet verbinding maken met de ziggo server, de servers zijn:
inkomende: pop.ziggo.nl:110
uitgaande:smtp.ziggo.nl:25
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
greetings Adib
ps. als dit in het verkeerde forum is, zou een mod dan zo vriendelijk willen zijn het te verplaatsen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je bent wel een beetje karig met informatie. Wat heb je zelf al geprobeerd?

- Wat voor OS gebruik je?
- Kan je geen mail ontvangen, geen mail versturen of werkt beide niet?
- Krijg je foutmeldingen?
- Wat voor virusscan gebruik je en heb je die al even tijdelijk uitgezet?

En ik tik je topic even over de schutting naar een ander forum, problemen met mailclients mogen in Officesuites en -software

Desktop | Server | Laptop

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
ik kan wel gewoon mail ontvangen en versturen maar mijn probleem is dat ik elke mail die ik krijg altijd weer op de server staat hij haalt hem elke keer op. en ik heb het idee dat je mijn post niet helemaal goed gelezen hebm want de foutmelding is dat hij geen verbinding met de remote server kan krijgen. misschien was dat niet helemaal duidelijk. ik gebruik windows 7. en ik zal mijn anti virus eens testen of die het probleem veroorzaakt.
oke het was inderdaad mijn antivirus scanner, ik heb "mailprotection" uitgezet en nu werkt alles naar behoren

[ Voor 11% gewijzigd door Adib op 16-02-2012 19:35 ]

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Adib, zonder direct flauw te doen maar je vraag en antwoord zijn niet heel erg duidelijk. Zeker interpunctie maakt het lezen ook wat makkelijker. Daarnaast zeg je zonder problemen mail te kunnen ontvangen en verzenden, maar dat de mail iedere keer opgehaald wordt en je vervolgens een melding krijgt dat er geen connectie gemaakt kan worden met de remote server. Dat wordt wel een spannend verhaal uiteindelijk, maar geen duidelijkheid.

Probeer anders met wat screenshots het geheel te verduidelijken en de vragen die Rupie stelt te beantwoorden op een overzichtelijke manier. Wat betreft de instellingen voor een ziggo/@home mail-account, ik gebruik nooit de ziggo FQDN's. Maar onderstaande instellingen;

pop-server: mail.home.nl (aanmelden met volledige email-adres)
smtp-server: mail.home.nl (geen authenticatie)

Tevens het vinkje dat de mail op de server moet blijven staan even uit zetten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Adib schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:32:
oke het was inderdaad mijn antivirus scanner, ik heb "mailprotection" uitgezet en nu werkt alles naar behoren
Volgens mij is het al opgelost ;)

Desktop | Server | Laptop