| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Het lijkt erop dat je Linksys router niet meer dan 60Mbit kan routeren van WAN naar LAN. Andere firmware helpt hierbij niet. Ik zou een andere router nemen die wel 120 Mbit of meer kan routeren van WAN naar LAN en andersom.
Mogelijke routers:
- Linksys E4200
- Netgear WNDR3700
- TP-Link TL-WR1043ND
Mogelijke routers:
- Linksys E4200
- Netgear WNDR3700
- TP-Link TL-WR1043ND
Als ik zo de routing-performance opvraag bij Smallnetbuilder van de WRT320N kan het apparaat 145Mbit/s aan van WAN naar LAN (default firmware). Probeer de default firmware is?
/dev/null
Ligt aan dd-wrt is aardig zwaar firmware
Ja, is wel zwaarder dan de normale firmware, maar leverde mij wel betere performance en stabiliteit met DD-WRT op, zeker qua wireless. Maar goed, ik heb "slechts" 50Mbit glasvezel en had het hele probleem routeer probleem dus ook niet.
Alternatieven zijn eventueel TomatoUSB of varianten daarvan, die zijn wat lichter dan DD-WRT
Als het UPC modem ook als router kan werken, kun je eventueel de Linksys als accespoint voor wireless gebruiken (zet DHCP en WAN functionaliteit uit) en sluit het modem op 1 van de switch poorten aan (of gebruik de WAN poort als switch poort, dit is een optie in DD-WRT)
Alternatieven zijn eventueel TomatoUSB of varianten daarvan, die zijn wat lichter dan DD-WRT
Als het UPC modem ook als router kan werken, kun je eventueel de Linksys als accespoint voor wireless gebruiken (zet DHCP en WAN functionaliteit uit) en sluit het modem op 1 van de switch poorten aan (of gebruik de WAN poort als switch poort, dit is een optie in DD-WRT)
Als het goed is kan je in DD-WRT ook zien op hoeveel Mhz je processor draait. Ik had een Linksys WRT54GL en die was ook gewoon te langzaam voor de 120 Mbit. Volgens mij zat deze op 120 Mhz waardoor WAN - LAN bij 65 Mbit ophield omdat deze router stomweg niet sneller kon routeren. Had helemaal niets te maken met het feit dat DD-WRT zwaar was of niet.
Heb daarom deze vervangen door een Netgear WNDR3700 en hierop draai ik nu open-wrt. De WNDR 3700 kan tot max 300 Mbit WAN-snelheid aan. Dus vermoed dat het precies zo is als plizz zegt.
Heb daarom deze vervangen door een Netgear WNDR3700 en hierop draai ik nu open-wrt. De WNDR 3700 kan tot max 300 Mbit WAN-snelheid aan. Dus vermoed dat het precies zo is als plizz zegt.
Heb me er gisteren avond nog eens in verdiept en heb de laatste orginele firmware erop gezet.
Het hele spul uitgezet, vervolgens eerst het modem aangezet en die helemaal laten opstarten.
Daarna de router aangezet en vervolgens hele ding in zitten stellen naar mijn wensen.
Met dit als resultaat:

Ga hem dus nog niet vervangen
Het hele spul uitgezet, vervolgens eerst het modem aangezet en die helemaal laten opstarten.
Daarna de router aangezet en vervolgens hele ding in zitten stellen naar mijn wensen.
Met dit als resultaat:

Ga hem dus nog niet vervangen
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Pagina: 1