Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11 21:12
Hoi,

In de hoop dat hier wat android-guru's rondhangen :o :

Ik heb een droid 3 uit de USA en alles werkt naar behoren.
De telefoon komt standaard met 2 locales: engels en spaans. Doormiddel van more locale 2 (app) kan ik de locale op country: NL zetten, of zelfs de language op NL (waardoor apps, mits ondersteunt, in het nederlands worden weergegeven.) Ik prefereer overigens gewoon engels.

Met country op NL, gebruikt android bij het gebruik van voice-search meteen Nederlands (als ik in homescreen de microfoonknop op toetsenbord gebruik). De speech-to-text in het nederlands werkt ook onverwacht goed.

Nu het probleem: als ik tijdens het smsen of whatsappen (e.d.) weer de microon/voicesearch-knop in druk, gebruikt android opeens de engelse versie. Ik kan dit alleen veranderen door met more locale 2 ook language (naast country) op NL te zetten, maar in dit geval zegt hij "spraak dicteren ondersteunt de huidige invoertaal niet".
Dit is dus onjuist, want een druk op de knop in mn homescreen en ik gebruik zonder problemen de NL versie.

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik tijdens smsen ook gewoon voice search kan gebruiken? Dit moet gewoon mogelijk zijn in android 2.3.4 zoals ik zie bij NL telefoons met 2.3.4
Heb al NL toegevoegd aan /etc/supportedlocales.conf maar niks werkt.

Thanks

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11 21:12
Anyone? gaat veel te snel hier :P