Waarom geen PC- en consolegames tegen elkaar ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Mijn vraag ik eigenlijk helder alleen het antwoord voor mij niet.

Ik had het hier op kantoor er met een collega over. Waarom is er niet de mogelijkheid om als PC gamer en Console gamer tegen elkaar te spelen ?

Mijn collega kwam met de beredenering dat dit niet opgaat kwa eerlijkheid met als voorbeeld, dat een gewone voetballer heel goed kan zijn en een rolstoel voetballer ook heel goed kan zijn, maar niet tegen elkaar spelen omdat de gewone voetballer toch altijd wint.

Ik kan mij echter niet voorstellen dat een goede console gamer per definitie altijd slechter is dan een goede pc gamer. Of kan een pc gamer gewoonweg eerder reageren? Of misschien is er wel een totaal andere reden voor het niet samenvoegen ?

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Het is inderdaad niet eerlijk, console games hebben veelal auto aim, met een muis kan je veel precieser draaien.

^ Post is hierboven!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Er zijn wel enkele spellen geweest die dat geprobeerd hebben, volgens mij is één van de laatste echte pogingen Shadowrun, maar ik denk dat het technisch gezien ook vrij lastig is. Plus het feit dat het qua controles anders is inderdaad, wat het moeilijk maakt om het gebalanceerd te houden.

The devil is in the details.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
*pakt de popcorn er weer es bij*

Let the games begin!
:+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Strunkie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:56:
Het is inderdaad niet eerlijk, console games hebben veelal auto aim, met een muis kan je veel precieser draaien.
Dat is juist het punt. Iemand die echt extreem goed in console games kan toch net zo goed mikken ? en de sensitiviteit zal daar ook wel in te stellen zijn, dus als zoon persoon zich aanleert snel te mikken is dat voordeel toch weg ?

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Nnoitra schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:59:
*pakt de popcorn er weer es bij*

Let the games begin!
:+
Hoezo ? Ik ben hier echt benieuwd naar! omdat ik gewoonweg nog niet kan geloven dat een pc gamer (wat ik overigens ben) beter sneller preciezer is

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

jullie jongeren hebben duidelijk nooit quake 3 online op de dreamcast gespeeld :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Multispeed schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:59:
[...]

Dat is juist het punt. Iemand die echt extreem goed in console games kan toch net zo goed mikken ? en de sensitiviteit zal daar ook wel in te stellen zijn, dus als zoon persoon zich aanleert snel te mikken is dat voordeel toch weg ?
Een muis geef je een ruk naar rechts en je hebt gelijk een dubbele 360 te pakken, een stick van een controller beweeg je naar rechts heb je met geluk een 180 rotatie.

^ Post is hierboven!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zijn toch wel spellen waar je tegen elkaar kan spelen?
Even een copy-paste van wikipedia waar er een aantal genoemd worden:
Games that feature cross-platform online play include:
Kane & Lynch: Dead Men[citation needed]
Lost Planet: Colonies
Phantasy Star Online
Shadowrun
Uno
Final Fantasy XI Online
Universe at War: Earth Assault
Game Room
Team Fortress 2 [4]
Portal 2[5]
Counter-Strike: Global Offensive
Dust 514 with Eve Online[citation needed]
Minecraft[6]

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 16-02-2012 14:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

PC gamers hebben een groot voordeel boven console games. Niet alleen qua besturing, maar ook qua resolutie. Modificaties en customizing met config/ini files etc.

Maargoed dan praat ik specifiek over shooters. Arcadegames, Puzzelgames, Gezelschapgames en andere games waar een hoge snelheid en accuratie niet vereist zijn kunnen perfect cross-platform worden gedaan.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 16-02-2012 14:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:29
Multispeed schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:59:
[...]

Daar zeg je het zelf al: je moet een extreem goede consolespeler zijn om met de gemiddelde pc-gamer mee te komen. Tenzij je met console ook zo'n pc/muissetje gaat hangen, dan kan het denk ik prima (sprekend over fps, met voetbalgames en racegames hebben denk ik juist consolegamers een voordeel).

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 07:48
Ik dacht dat er een keer een match was geweest met Call of Duty Modern Warfare tussen PC gamers consoles en dat de consoles dik ingemaakt werden?

Correct me if i'm wrong.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

micheltollenaar schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:08:
Ik dacht dat er een keer een match was geweest met Call of Duty Modern Warfare tussen PC gamers consoles en dat de consoles dik ingemaakt werden?

Correct me if i'm wrong.
Nee, slechts een test van controller VS keyboard/mouse (Wat technisch gezien qua besturing inderdaad het enige verschil is). Maargoed, dat is natuurlijk niet testen... Je moet de beste console spelers eens tegen de beste PC spelers zetten. DAN kan je pas het verschil zien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
Het is echt vooral die muis die het hem doet, geeft gewoon een absurd voordeel bij mikken.

ps3 tegen 360 zal wel niet gaan omdat sony en microsoft de netwerken niet willen koppelen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:22
Ja opzich kwa shooters is het verschil denk ik wel te merken.
Echter voor bijvoorbeeld rpg's zou het volgens mij in pricipe best kunnen werken toch?
of althans in een soort van co-op multiplayer.

Volgens mij ligt het probleem ook meer rechten technisch dan hardware technisch

Verwijderd

En ik denk dat het bij Race games toch ook wel moet lukken?
Je hebt zelfs zowat op iedere moderne console een stuur.
en daar maakt een muis niets bij uit.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Het kost een hoop moeite om het werkend te krijgen, ook al zijn games er voor geschikt. Maar het levert vrijwel niets op. Er zijn op de PC en console genoeg mensen online om games te maken, dus waarom moet je ze allemaal bij elkaar gooien?

TheS4ndm4n#1919

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:10

Stewie!

Keen must die!

Wij hebben in de VS wel eens tests uitgevoerd met 150 spelers op Xbox360/PS3/PC bij elkaar. Het mag niet van Microsoft en Sony, dat is de reden dat het niet gebeurd, en als het al gebeurd met tig voorwaarden en rare handelingen (zoals Xbox360 spelers helpen te mikken) om het eerlijk te houden.

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 15:56
Multiplayer Angry Birds! En dan ook smartphones erbij!

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
YoupS schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:08:
[...]

Daar zeg je het zelf al: je moet een extreem goede consolespeler zijn om met de gemiddelde pc-gamer mee te komen. Tenzij je met console ook zo'n pc/muissetje gaat hangen, dan kan het denk ik prima (sprekend over fps, met voetbalgames en racegames hebben denk ik juist consolegamers een voordeel).
oh meer een verspreking, ik bedoelde ook in dat voorbeeld dat ze gelijkwaardig zijn.

Maargoed ik denk dat ik niet anders kan dan accepteren dat ze niet gelijkwaardig zijn, al blijf ik het moeilijk vinden het te plaatsen in mijn hoofd :)

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
[...]
met voetbalgames en racegames hebben denk ik juist consolegamers een voordeel).
Onzin, voetbalgames worden eigenlijk alleen nog maar met een controller gespeeld, en de serieuzere racer gebruikt ook voor de pc controls. Toetsenbord en muisgebruik zijn juist in deze 2 categorieen in de minderheid op de pc gaming markt.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

linkje
"The console players got destroyed every time. So much so that it would be embarrassing to the XBOX team in general had Microsoft launched this initiative."
edit: als het echt keyboard/mouse is zijn er toch ook keyboard/mouse oplossingen voor de PS3. winnen die dan altijd/ zijn ze zoveel beter?

edit2:
De T.A.C 3 heb je voor MW3 voor 90 euro

edit3: XIM3 zou ook moeten werken als adapter. Maar ik ben toch een PC gamer met enkel een WII als "console"

[ Voor 54% gewijzigd door skoozie op 16-02-2012 15:06 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Fanatiek console gamer meld zich
Strunkie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:56:
Het is Aim Assist, geen auto-aim, anders kun je net zo goed niet spelen ;)

Maar met aim-assist gaat het net zo makkelijk als op de pc met tobo-muis. Techniek is er, dus zie geen beperking.
Strunkie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:02:
[...]

Een muis geef je een ruk naar rechts en je hebt gelijk een dubbele 360 te pakken, een stick van een controller beweeg je naar rechts heb je met geluk een 180 rotatie.
En dat heeft als voordeel dat? Heel snel 360 graden draaien zie ik eigenlijk alleen maar als nadeel. Sure, je kunt snel rond draaien, maar ik denk dat cover nemen belangrijker is dan snel rond kunnen draaien. Daarom word je bij games als Call of Duty ook zo vaak van de zijkant/achterkant gepakt: gewoon omdat er zoveel gebrek aan cover is.
D4NG3R schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:06:
PC gamers hebben een groot voordeel boven console games. Niet alleen qua besturing, maar ook qua resolutie. Modificaties en customizing met config/ini files etc.

Maargoed dan praat ik specifiek over shooters. Arcadegames, Puzzelgames, Gezelschapgames en andere games waar een hoge snelheid en accuratie niet vereist zijn kunnen perfect cross-platform worden gedaan.
Je veranderd met die instellingen meestal niet de gameplay. Tuurlijk, het verhogen van de resolutie, veranderen van details e.d. is misschien wel gedeeltelijk als voordeel, maar dat zorgt er nog niet voor dat je me sneller af zult schieten. Eerder dat je me misschien sneller zult zien ofzo, maar tegenwoordig zit er zoveel detail in games dat dat al niet helemaal meer opgaat. Aangezien je bij de pc nogal afhankelijk bent van performance (vanwege de miljoenen configuraties) zul je vaak dat soort dingen moeten toepassen om het goed te laten lopen. Daar heb je op de console geen last van.

Verder komt er meer dynamiek in de games. Waar games als CS en UT vooral erg statisch waren van omgeving, zie je in BF3 bewegend gras, bomen die meewaaien en meer. Dan valt een tegenstander al minder erg op, zeker met camouflage.
[...]

Ik zie mezelf als goede consolespeler en weet bijna zeker dat ik ook bij pc-potjes bovenaan kan staan. Niet omdat ik aim-assist heb, maar omdat ik gewoon goed kan mikken met pookjes. Ik weet waar mn zwakheden liggen en zorg ervoor dat ik dus voldoende cover heb, goed rondkijk en alternatieven gebruik om de precizie te krijgen. Dus met het loop-pookje kleine wijzigingen te maken in plaats van met het kijk-pookje. Door een stukje naar links te lopen kan ik makkelijker mijn aim corrigeren voor kleine aanpassingen (gevechten op >50 meter). Als je dat probeert te doen met je kijk/aim-pookje dan ga je al snel te ver.
haarbal schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:10:
Het is echt vooral die muis die het hem doet, geeft gewoon een absurd voordeel bij mikken.

ps3 tegen 360 zal wel niet gaan omdat sony en microsoft de netwerken niet willen koppelen.
Muis als voordeel valt wel mee, bij de controller heb je een wat natuurlijkere houding. Ik durf te wedden dat ik door het pookje veel preciezer kan lopen dan jullie met WSAD (omdat je daar in feite maar 8 richtingen mee hebt).

Maar je laatste punt is de grootste reden dat je niet PS3 VS 360 hebt. Niet zozeer PC vs 360 of PC vs PS3. Dat is gewoon mogelijk (anders had het vaker gebeurd), maar is dus gewoon een kwestie van niet willen en niet niet kunnen.
skoozie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:51:
linkje

[...]

edit: als het echt keyboard/mouse is zijn er toch ook keyboard/mouse oplossingen voor de PS3. winnen die dan altijd/ zijn ze zoveel beter?

edit2:
De T.A.C 3 heb je voor MW3 voor 90 euro

edit3: XIM3 zou ook moeten werken als adapter. Maar ik ben toch een PC gamer met enkel een WII als "console"
Bij die eerste link staat ook geen bron bij dus het kan net zo goed een broodje aap zijn. Zie zoiezo nergens op internet bronnen bij staan. En dan bedoel ik dingen als filmpjes of die door developers gemeld zijn. Niet iets wat op 1 of ander blog staat met een "ik heb vernomen dat...".
Zoiezo kan ik me voorstellen dat pc-gamers nogal beschermend zijn op dit vlak. FPS is echt zo'n pc walhalla dat natuurlijk nooit slechter kan zijn dan console-varianten.
mattttt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:40:
[...]

Onzin, voetbalgames worden eigenlijk alleen nog maar met een controller gespeeld, en de serieuzere racer gebruikt ook voor de pc controls. Toetsenbord en muisgebruik zijn juist in deze 2 categorieen in de minderheid op de pc gaming markt.
Kijk maar naar wat er op de World Cyber Games wordt gespeeld. Meestal zijn er een paar console games en dat is dan meestal altijd wel een racer. Meestal ook omdat de pc-racers over het algemeen alleen maar sims zijn en geen games. F1, Dirt en Grid worden vaak gigantisch afgezeken op GoT terwijl de consolegamer zich er prima mee vermaakt. Ook sportgames zoals Fifa worden meestal op een console gespeelt. RTS en FPS zijn vaak nog wel op de PC al zit er meestal wel een Gears of Halo titel bij. Al is dat de laatste jaren een stuk minder omdat er minder gesponsord wordt vanuit de console-kant.

Ik heb zelf overigens mijn 360 controller wel eens aan mn pc gehangen tijdens gamen. Met een hoop games werkt dat prima, maar omdat je op de pc vaak geen aim-assist hebt, werkt het ineens voor geen meter meer. BF3 is een goed voorbeeld: daar is op de console de assist minimaal, maar zonder leg ik het wel af. Tuurlijk, ik kan vaak wel een top 5 klassering halen, maar niet vrijwel constant bovenaan zoals op de console. Ga ik echter in een vliegtuig of helicopter zitten, dan bestuurt het vrijwel hetzelfde en is het dus ook niet een probleem om kills me te halen (afgezien van het feit dat ik er niet zo goed in ben omdat ik er gewoon niet vaak genoeg in vlieg, maar ik kan wel degelijk kills halen).

De assist bij Call of Duty is overigens echt ongelofelijk slecht. Als je stilstaat en niet beweegt en er komt een tegenstander langs je lopen, dan kan je poppetje volledig meedraaien zonder dat je dus wat doet. Het probleem is echter dat als er 2 bij elkaar lopen, het helemaal in de soep loopt omdat ie dan verkeerd meedraait en vaak tussen de spelers in gaat zitten. Iets waar je met BF3 minder last van hebt omdat de assist een stuk minder is.

Ik denk dat het grote probleem eerder is dat tobo-muis gaming al zoveel jaar bestaat en dat gamen met pookjes pas een paar jaar echt van de grond komt. Die ervaring (vooral het krijgen van de precizie) komt pas na een paar jaar echt goed tevoorschijn en zover zijn ze nog niet op consoles. Toch denk ik dat ik menigeen een poepie kan laten ruiken als ik met mn controller bezig ben.

Ik ben de laatste tijd zelf wat leuke filmpjes aan het opnemen en misschien dat het interessant is voor sommige mensen om te zien hoe ik speel met controller op de 360. Filmpje 1, Filmpje 2, Filmpje 3. Zoals je ziet gaat het niet slecht. Al kom ik in bovenstaande filmpjes ook wel een hoop n00bs tegen, maar die heb je op de pc ook wel :> . Het is overigens wel jammer dat ik niet wat ouder materiaal heb op kunnen nemen (voordat ik mn capture-card had), want ik heb ook vaak zat van die acties gehad dat ik met een rifle bezig ben en de ene na de andere headshot op verschillende locaties aflever. 5 kills binnen 20 seconden ofzo.

Ik vind het jammer dat het niet kan, maar ben eigenlijk ook wel blij. Vind console-gamers over het algemeen leuker volk om mee te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 16-02-2012 15:14 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Ik zie commerciëel gezien ook weinig voordelen voor de consolebouwers. In plaats van dat vrienden dan ook een console halen krijg je dan dat ze het spel voor de PC aanschaffen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Martinspire schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:07:
...
Ik heb zelf overigens mijn 360 controller wel eens aan mn pc gehangen tijdens gamen. Met een hoop games werkt dat prima, maar omdat je op de pc vaak geen aim-assist hebt, werkt het ineens voor geen meter meer.
....
Hele herkenbaar;
Heb ook een Xbox 360 controller for windows. maar bij Assassins Creed spring ik toch geregeld mis. Halo waar ik op de oude Xbox best goed niet heel slecht in was en soms complete levels boxend door liep kon ik niet heel goed spelen op de pc. vooral die grote blauwe "konijnen" vond ik leuk om boxend te doen. opzij stappen en in de rug meppen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 18:32
Fps is een slecht voorbeeld. Andere genre games met de juiste toolsets. Is misschien leuker om over te filosoveren.

Aim Assist is en kan misschien gelijk komen met muis maar dan word je als nog oneerlijk geholpen terwijl je met de muis opzich zelf zo grandioos efficient is.

Neem aan dat Console vs Pc niet leuk is voor console gamers. En anders om tenzij puur om te trollen.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Regelmatig komen in de console topics muizen voor de console's langs.
Ondanks dat het een goedgekeurd products is, ziet het merendeel dit als vals/oneerlijk spelen.
Omdat die lui met de muis voor 90% bovenaan staan.
Persoonlijk zou ik er ook gebruik van maken, niemand houd je tegen het ook aan te schaffen.

Over stuurtjes doet overegins niemand moeilijk, maar daar is het verschil minder groot.

Dus ja in bepaalde spellen zijn pc gamers dik in het voordeel.
Denk aan rts en shooters.
In alle andere games maakt het niet uit, helaas zijn veel games voor de console ontwikkeld waardoor het alsnog beroerd speelt op de pc.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

skoozie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:16:
[...]

Hele herkenbaar;
Heb ook een Xbox 360 controller for windows. maar bij Assassins Creed spring ik toch geregeld mis. Halo waar ik op de oude Xbox best goed niet heel slecht in was en soms complete levels boxend door liep kon ik niet heel goed spelen op de pc. vooral die grote blauwe "konijnen" vond ik leuk om boxend te doen. opzij stappen en in de rug meppen.
Het scheelt of een game geoptimaliseerd is voor controller of niet. Op de 360 heb ik geen probleem met springen en is het maken van fouten eerder te wijten aan foutieve registratie/reactie van de game. Bovendien is die conversie naar pc (AC wordt volgens mij voor consoles ontwikkeld) vaak niet al te best bij games van Ubisoft, waardoor je daar ook nog wel es problemen mee hebt. Maar dat is meer iets voor een andere discussie.
Psyonara schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:18:
Fps is een slecht voorbeeld. Andere genre games met de juiste toolsets. Is misschien leuker om over te filosoveren.

Aim Assist is en kan misschien gelijk komen met muis maar dan word je als nog oneerlijk geholpen terwijl je met de muis opzich zelf zo grandioos efficient is.

Neem aan dat Console vs Pc niet leuk is voor console gamers. En anders om tenzij puur om te trollen.
Je vergeet wel effe dat voor de console het altijd wel gelijk is. Iedereen heeft het en is het dus nog steeds gelijkspel. Bij de PC heb je vaak door andere settings, kloten met modfiles of ini's en andere manieren een mogelijkheid om een voordeel te krijgen. Tel daarbij dat er veel gecheat en gehacked wordt, waardoor de balans helemaal scheef ligt.
Sinned123 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:50:
Regelmatig komen in de console topics muizen voor de console's langs.
Ondanks dat het een goedgekeurd products is, ziet het merendeel dit als vals/oneerlijk spelen.
Omdat die lui met de muis voor 90% bovenaan staan.
Persoonlijk zou ik er ook gebruik van maken, niemand houd je tegen het ook aan te schaffen.

Over stuurtjes doet overegins niemand moeilijk, maar daar is het verschil minder groot.

Dus ja in bepaalde spellen zijn pc gamers dik in het voordeel.
Denk aan rts en shooters.
In alle andere games maakt het niet uit, helaas zijn veel games voor de console ontwikkeld waardoor het alsnog beroerd speelt op de pc.
Dat 90% bovenaan staan is ook maar relatief. Ik sta ook veel potjes bovenaan (in BF3 ongeveer 1/2 potjes als MVP en van de overige 50% toch zeer vaak in de top 3. Als je ergens goed in bent (of je nu met controller speelt of met tobo/muis) is de kans dat je bovenaan staat al veel groter.

Mensen die prettiger spelen met een tobo-muis omdat ze dat fijn vinden en dus niet met controller spelen, staan dus vaker bovenaan omdat ze spelen zoals ze dat willen. Niet omdat ze nou zoveel beter zijn, maar omdat ze gewoon goed bezig zijn. Kom je vervolgens in een potje met mensen die wel terug kunnen schieten, dan is de kans groot dat ook zij het afleggen. Dus ze staan niet hoog omdat ze voordeel hebben, maar omdat ze gewoon goed zijn in het spelletje. Vooral op de console merk ik vaak dat ik in potjes zit waarbij 50% gewoon totaal niet weet waar ze mee bezig zijn en ik zelfs een pot kan joinen die nog maar een paar minuutjes bezig is en dan zelfs bovenaan kan komen staan.

Ik heb een paar keer met mn .44 Magnum zitten spelen. Daar zou je totaal mee afgemaakt worden als je goede tegenstanders hebt, maar toch heb ik menig TDM potje gewonnen (met MVP) omdat de rest gewoon te slecht is

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 16-02-2012 16:35 ]

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Martinspire schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:07:

[...]

Het is Aim Assist, geen auto-aim, anders kun je net zo goed niet spelen ;)

Maar met aim-assist gaat het net zo makkelijk als op de pc met tobo-muis. Techniek is er, dus zie geen beperking.

[...]

En dat heeft als voordeel dat? Heel snel 360 graden draaien zie ik eigenlijk alleen maar als nadeel. Sure, je kunt snel rond draaien, maar ik denk dat cover nemen belangrijker is dan snel rond kunnen draaien. Daarom word je bij games als Call of Duty ook zo vaak van de zijkant/achterkant gepakt: gewoon omdat er zoveel gebrek aan cover is.

[...]

Je veranderd met die instellingen meestal niet de gameplay. Tuurlijk, het verhogen van de resolutie, veranderen van details e.d. is misschien wel gedeeltelijk als voordeel, maar dat zorgt er nog niet voor dat je me sneller af zult schieten. Eerder dat je me misschien sneller zult zien ofzo, maar tegenwoordig zit er zoveel detail in games dat dat al niet helemaal meer opgaat. Aangezien je bij de pc nogal afhankelijk bent van performance (vanwege de miljoenen configuraties) zul je vaak dat soort dingen moeten toepassen om het goed te laten lopen. Daar heb je op de console geen last van.

Verder komt er meer dynamiek in de games. Waar games als CS en UT vooral erg statisch waren van omgeving, zie je in BF3 bewegend gras, bomen die meewaaien en meer. Dan valt een tegenstander al minder erg op, zeker met camouflage.

[...]

Ik zie mezelf als goede consolespeler en weet bijna zeker dat ik ook bij pc-potjes bovenaan kan staan. Niet omdat ik aim-assist heb, maar omdat ik gewoon goed kan mikken met pookjes. Ik weet waar mn zwakheden liggen en zorg ervoor dat ik dus voldoende cover heb, goed rondkijk en alternatieven gebruik om de precizie te krijgen. Dus met het loop-pookje kleine wijzigingen te maken in plaats van met het kijk-pookje. Door een stukje naar links te lopen kan ik makkelijker mijn aim corrigeren voor kleine aanpassingen (gevechten op >50 meter). Als je dat probeert te doen met je kijk/aim-pookje dan ga je al snel te ver.

[...]

Muis als voordeel valt wel mee, bij de controller heb je een wat natuurlijkere houding. Ik durf te wedden dat ik door het pookje veel preciezer kan lopen dan jullie met WSAD (omdat je daar in feite maar 8 richtingen mee hebt).

Maar je laatste punt is de grootste reden dat je niet PS3 VS 360 hebt. Niet zozeer PC vs 360 of PC vs PS3. Dat is gewoon mogelijk (anders had het vaker gebeurd), maar is dus gewoon een kwestie van niet willen en niet niet kunnen.

[...]

Bij die eerste link staat ook geen bron bij dus het kan net zo goed een broodje aap zijn. Zie zoiezo nergens op internet bronnen bij staan. En dan bedoel ik dingen als filmpjes of die door developers gemeld zijn. Niet iets wat op 1 of ander blog staat met een "ik heb vernomen dat...".
Zoiezo kan ik me voorstellen dat pc-gamers nogal beschermend zijn op dit vlak. FPS is echt zo'n pc walhalla dat natuurlijk nooit slechter kan zijn dan console-varianten.

[...]

Kijk maar naar wat er op de World Cyber Games wordt gespeeld. Meestal zijn er een paar console games en dat is dan meestal altijd wel een racer. Meestal ook omdat de pc-racers over het algemeen alleen maar sims zijn en geen games. F1, Dirt en Grid worden vaak gigantisch afgezeken op GoT terwijl de consolegamer zich er prima mee vermaakt. Ook sportgames zoals Fifa worden meestal op een console gespeelt. RTS en FPS zijn vaak nog wel op de PC al zit er meestal wel een Gears of Halo titel bij. Al is dat de laatste jaren een stuk minder omdat er minder gesponsord wordt vanuit de console-kant.

Ik heb zelf overigens mijn 360 controller wel eens aan mn pc gehangen tijdens gamen. Met een hoop games werkt dat prima, maar omdat je op de pc vaak geen aim-assist hebt, werkt het ineens voor geen meter meer. BF3 is een goed voorbeeld: daar is op de console de assist minimaal, maar zonder leg ik het wel af. Tuurlijk, ik kan vaak wel een top 5 klassering halen, maar niet vrijwel constant bovenaan zoals op de console. Ga ik echter in een vliegtuig of helicopter zitten, dan bestuurt het vrijwel hetzelfde en is het dus ook niet een probleem om kills me te halen (afgezien van het feit dat ik er niet zo goed in ben omdat ik er gewoon niet vaak genoeg in vlieg, maar ik kan wel degelijk kills halen).

De assist bij Call of Duty is overigens echt ongelofelijk slecht. Als je stilstaat en niet beweegt en er komt een tegenstander langs je lopen, dan kan je poppetje volledig meedraaien zonder dat je dus wat doet. Het probleem is echter dat als er 2 bij elkaar lopen, het helemaal in de soep loopt omdat ie dan verkeerd meedraait en vaak tussen de spelers in gaat zitten. Iets waar je met BF3 minder last van hebt omdat de assist een stuk minder is.

Ik denk dat het grote probleem eerder is dat tobo-muis gaming al zoveel jaar bestaat en dat gamen met pookjes pas een paar jaar echt van de grond komt. Die ervaring (vooral het krijgen van de precizie) komt pas na een paar jaar echt goed tevoorschijn en zover zijn ze nog niet op consoles. Toch denk ik dat ik menigeen een poepie kan laten ruiken als ik met mn controller bezig ben.

Ik ben de laatste tijd zelf wat leuke filmpjes aan het opnemen en misschien dat het interessant is voor sommige mensen om te zien hoe ik speel met controller op de 360. Filmpje 1, Filmpje 2, Filmpje 3. Zoals je ziet gaat het niet slecht. Al kom ik in bovenstaande filmpjes ook wel een hoop n00bs tegen, maar die heb je op de pc ook wel :> . Het is overigens wel jammer dat ik niet wat ouder materiaal heb op kunnen nemen (voordat ik mn capture-card had), want ik heb ook vaak zat van die acties gehad dat ik met een rifle bezig ben en de ene na de andere headshot op verschillende locaties aflever. 5 kills binnen 20 seconden ofzo.

Ik vind het jammer dat het niet kan, maar ben eigenlijk ook wel blij. Vind console-gamers over het algemeen leuker volk om mee te spelen.
Hmmm toch wel wat losgemaakt... Blijkbaar ligt het dus toch allemaal niet zo simpel ?

Jij vind weer wat anders dan wat verschillende mensen hier beweren.. Ik vind het een interessant onderwerp, des te meer om wat ik al eerder zei, dat een goede gamer op een console net zo goed kan zijn als een goede gamers op hun pc gewoon weg omdat HET hun ding is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb het al een keer eerder aangegeven in een ander topic, wat betreft shooters: de besturing is maar een klein onderdeel van wat een speler echt goed maakt. Mapkennis is in mijn optiek veel belangrijker. Iemand die de knelpunten kent, weet waar en wanneer er een granaatje gegooid moet worden en weet welk wapen hij het beste op welke map kan gebruiken, wint het met een matige besturing van iemand die bovenstaande voordelen niet heeft, maar wel een goede besturing.

Ik zou het interessant vinden als echte topspelers van beide platformen eens tegen elkaar zouden spelen. For the record: ik speel met een muis op de PS3 en ik heb echt geen K/D van 5 ofzo. Er zijn meer dan genoeg gasten met een controller waar ik het dik tegen afleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
Zoiets is er al geweest.

Top PC-gamers tegen Top Xbox-gamers, de PC-gamers wonnen met gemakt.

Volgens Microsoft zou een gemiddelde PC gamer evengoed zijn als een Top Xbox-gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een discussie die ik al vaak heb gezien. Feit blijft dat je met een muis veel preciezer en sneller kan zijn dan met een controller. Belangrijkste blijft uiteindelijk toch persoonlijke voorkeur. Als jij al een hele tijd controller gewend bent kan het wel ff duren voordat je met een muis beter bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Simpel te testen eigenlijk.
Top fps gamer battlefield, cod oid die met zijn gamepad even inlogt op een doodnormale pc server.
Misschien dat je door mapkennis ergens in de middenmoot komt....

Ik heb nogal eens zuma gespeeld, simpel spelletje waarin reflexen heel belangrijk zijn.
Op de pc speel ik dit spel uit en ga ik 1x dood. Haal dan ongeveer 2,3M
Op de ps3 heb ik het spel met mijn laatste leven uitgespeeld (ongeveer 22deaths) en haalde ik maar 1,1M punten.
Shots die met gemak doe op de pc, kunnen niet op de ps3 (controller niet snel genoeg)

Als ik casual een shooter wil doen (single player met verhaal) dan pak ik de ps3.
Wil ik compititief gamen dan pak ik de pc en doe ik een potje counter-strike.

Voor het 2e heb ik trouwens al jaren geen tijd meer voor.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Rendiertje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:33:
Zoiets is er al geweest.

Top PC-gamers tegen Top Xbox-gamers, de PC-gamers wonnen met gemakt.

Volgens Microsoft zou een gemiddelde PC gamer evengoed zijn als een Top Xbox-gamer.
Zoals ik al eerder aanhaalde: bron? Liefst met video...
Dit lijkt me namelijk gewoon een gerucht wat al eeuwen op het interwebs rondzweeft, maar waar je nooit beeldmateriaal van kunt vinden.
Sinned123 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:19:
Simpel te testen eigenlijk.
Top fps gamer battlefield, cod oid die met zijn gamepad even inlogt op een doodnormale pc server.
Misschien dat je door mapkennis ergens in de middenmoot komt....

Ik heb nogal eens zuma gespeeld, simpel spelletje waarin reflexen heel belangrijk zijn.
Op de pc speel ik dit spel uit en ga ik 1x dood. Haal dan ongeveer 2,3M
Op de ps3 heb ik het spel met mijn laatste leven uitgespeeld (ongeveer 22deaths) en haalde ik maar 1,1M punten.
Shots die met gemak doe op de pc, kunnen niet op de ps3 (controller niet snel genoeg)

Als ik casual een shooter wil doen (single player met verhaal) dan pak ik de ps3.
Wil ik compititief gamen dan pak ik de pc en doe ik een potje counter-strike.

Voor het 2e heb ik trouwens al jaren geen tijd meer voor.
Ik heb al eens met mn controller op de pc BF3 gespeeld, maar omdat je ineens geen aim-assist meer hebt, speelt het heel erg anders en moet je eigenlijk weer helemaal wennen aan de controls. Toch ben je met een gamepad wel net zo goed in voertuigen. Granted, de draaisnelheid in een tank is sneller met de muis (onrealistisch snel en dat was volgens mij in bf2 niet zo), dus daar heb je wel voordeel, maar over het algemeen maakt het weinig uit. Haal er net zoveel kills mee). In heli's kun je er misschien wel voordeel aan hebben. Het voelde bijna hetzelfde aan, maar omdat ik 64 man niet gewend was, ging ik redelijk snel neer. Al denk ik dat je op de pc ook wel een redelijke chopper-pro moet zijn, wil je dat ding langer dan een minuut in de lucht houden met 64 man in de server.

Maar goed, ik kan wel relatief hoog komen met 64 man, maar die gamemode is toch net effe anders waardoor je mapkennis niet meer helemaal klopt. Rush gaat al wel een stuk beter, maar ook daar had ik wat moeite mee omdat dus mn aim-assist niet meer werkt. Dus zodra ze dat toevoegen wil ik het nog wel met de controller proberen, tot die tijd ga ik die alleen in voertuigen gebruiken.
Ik ben echt zo slecht nog niet (op de 360), gister ook een potje rush en kwam daar met 51/10 bovenaan te staan (sharqi peninsula met 3 rondes mcoms). Mn eigen team was vrij nutteloos, alleen een squadmate had nog 45 kills (oftewel beiden hadden we al genoeg voor 1,5 mcom bases) maar ik liep constant in de frontline rond en heb nergens echt zitten campen. Dan komt het dus gewoon aan op reactievermogen, aim en (gebrek aan) skill van je tegenstanders.

Toch vraag ik me af of die top vs top wel een eerlijke vergelijking is. De kans is groot dat de pc gamers al vanaf Counter-Strike samenspelen (1999) en dat de consolegamers dat meestal pas vanaf Halo of later doen (2001 voor halo 1 of 2005 voor halo 2 waarbij de controller dus weer anders was). Probleem bij de console is namelijk dat er vaak verschil zit in controllers en je dus pas een korte tijd echt kunt wennen aan de controls.
Bij een game als Call of Duty heb je ook nog dat de snelheid van de game erg hoog ligt en je dus wat meer voordeel hebt aan de snelle bewegingen van de muis. Denk dat bij een echte 360 vs pc match in bf3 het al een stuk lastiger wordt omdat het daar toch wat meer op teamwork e.d. aankomt. Al moet ik zeggen dat er nog wel veel bugs/exploits/irritante "features" in die game zitten waardoor een voorbedachte taktiek al snel tot victory kan leiden ongeacht op welk platform je dan speelt.

Pagina: 1