• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een Pioneer VSX-817 versterker. Deze is geschikt voor 7.1 geluid. In de manual stond ook een plaatje hoe je 6.1 op moet stellen, en dat heb ik nu gedaan.
Echter wanneer ik de versterker de boel automatisch af wil laten stellen geeft hij een foutmelding voor de surround back. Blijkbaar verwacht hij 2 achterspeakers, ik heb er maar 1.

Iemand hier ervaringen mee? Is het mogelijk dat mijn 7.1 versterker toch geen 6.1 kan aansturen, maar enkel 5.1 of 7.1?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

6.1 is 3 front (center, links & rechts), 3 back (center-achter, links-achter & rechts-achter) + sub.
Afbeeldingslocatie: http://static.commentcamarche.net/en.kioskea.net/pictures/audio-images-configuration-spatiale-6-1.png

Dat je versterker niet mee wilt werken, lijkt mij dan ook logisch.

Ey!! Macarena \o/

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51

DjVe

Hatsaflats!

Hmmmm..... Dolby Digital EX of DTS NEO6 wordt sowieso heel beperkt gebruikt, dus echt veel winst behaal je niet. De handleiding geeft aan dat de 817 wel de decoders voor deze formaten heeft, maar alleen 5.1 of 7.1 aangesloten kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 16-02-2012 13:16 ]

Verwijderd

Terwijl op bldz 19 er wel verder over gesproken word en er op blzd 29 en 30 op doorgegaan word. Lijkt toch echt een instelling te zijn die niet goed staat.

Bij mijn Onkyo is het bijvoorbeeld zaak dat ik die ene speaker in de juiste aansluiting doe. Dus bijv. niet rechts maar links.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:30:
Terwijl op bldz 19 er wel verder over gesproken word en er op blzd 29 en 30 op doorgegaan word. Lijkt toch echt een instelling te zijn die niet goed staat.

Bij mijn Onkyo is het bijvoorbeeld zaak dat ik die ene speaker in de juiste aansluiting doe. Dus bijv. niet rechts maar links.
Je hebt gelijk! Er wordt alleen nergens gezegd waar je tweede center op aan moet sluiten. Maar op pagina 29 en 30 staat dat je de SB aan moet zetten.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Hm... ligt dus niet aan mij dat het onduidelijk is!
De specs hebben het over 6.1 mogelijkheid, in de handleiding komt het langs. Maar inderdaad staat er nergens hoe je het moet instellen en lijkt het dus toch neit te kunnen... vaag.

Heb overigens voor 6.1 gekozen omdat ik een 5.1 heb en daarnaast een center speaker over had... vandaar!

Heb maar mailtje richting Pioneer gedaan hoe het nu zit.

@DjVE, SB staat aan (is ook default). maar met instellen krijg ik nog altijd een error... en de achterspeaker doet helemaal niks.

[ Voor 14% gewijzigd door kazz1980 op 16-02-2012 14:07 ]

Verwijderd

Ook niet als je de speaker in de linkeraansluiting doet? Of andersom natuurlijk.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:51:
Ook niet als je de speaker in de linkeraansluiting doet? Of andersom natuurlijk.
nope. helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
En als je links met high en rechts met low verbindt?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1