[DS212+] apostrof issues

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:33
Ik ben onlangs geïnteresseerd in een Synology DS212+, alleen is er een probleempje wat e bezighoudt: apostrofs.
Ik heb gezien dat de Synology niet goed om kan gaan met apostrofs. Ik heb nu al een NAS-systeem waarbij veel mappen apostrofs bevatten, die waarschijnlijk vrij eenvoudig om te zetten zijn, maar toch. De wortel-oorzaak is niet dat er een apostrof in de bestands/mapnaam zit, maar dat de Synology ndit niet juist verwerkt. Ik kan ook niet garanderen dat ik in de toekomst invloed kan gaan hebben in het al dan wel of niet verschijnen van apostrofs in de bestandsnamen.

Mijn vraag is: waar ligt het aan? bestandssysteem van de schijven (EXT4) of het besturingssysteem van de DS212+? En is het op te lossen en hoe? ik heb op google gezocht maar niet veel gevonden. Ook geen scherp verband tussen EXT4 en het verkeerd handelen van apostrofs.

vrede in rust

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:00
Ik had hier ook problemen mee. Oplossing is om UTF-8 support te installeren, zodat er ook aan de "achterkant" support is.

link

Ik heb trouwens ook de DS212+ en die bevalt prima.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:33
wilbert11 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:50:
Ik had hier ook problemen mee. Oplossing is om UTF-8 support te installeren, zodat er ook aan de "achterkant" support is.

link

Ik heb trouwens ook de DS212+ en die bevalt prima.
Dus is het probleem zoiets als dit:
opdracht verwijderen wordt gegeven aan de synology (voor een bestand/map met een apostrof)
Synology vertaalt dit naar een commando, maar kan dit niet uitvoeren omdat de bestandsnaam niet overeenkomt (want de apostrof is niet bekend).

Dus door de apostrof bekend te maken, kan de synology wel het delete-commando juist uitvoeren.
Correct?

vrede in rust

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:00
Correct. Bepaalde karakters zijn standaard niet bekend (aan de achterkant) en worden dus niet correct gezien. Daarom moet je die UTF-8 karakters installeren zodat ze wel correct gezien worden.