Via mijn webservice o.b.v. REST kan ik bestanden opvragen ( via GET request: ../download/{documentId} ). Deze bestanden zijn niet publiek toegankelijk (webservice werkt met basic-auth) en er wordt dan ook geen filepath/url in de response teruggegeven maar het werkelijke document wordt in de html body teruggegeven. Nu kunnen dit natuurlijk bestanden van ieder willekeurig type zijn. Ik wil bij het opvragen van het document kunnen bepalen welke extensie ik aan het document moet geven zodat ik hem in de juiste vorm op een andere fileserver kan zetten (en mogelijk ook de originele bestandsnaam, maar dit is niet perse nodig). Ik heb geen idee waar ik deze informatie het beste kan neerzetten in de response: ik zat te denken aan de header context-type of een custom parameter in de header. De body kan natuurlijk ook, normaal gesproken geef ik daarin een json result terug maar bij dit type request dus alleen de filecontent.
Kan iemand mij aangeven wat hierbij de meest voor de hand liggende wijze zou zijn?
Kan iemand mij aangeven wat hierbij de meest voor de hand liggende wijze zou zijn?
[ Voor 0% gewijzigd door nota op 16-02-2012 11:42 . Reden: geen SOAP maar REST (titel is ook niet juist) ]
If you think sex is a pain in the ass, try different position