Heeft er iemand weet van problemen met het XMLHttpRequest object in bovengenoemde browserversies? Voor zover ik kan zien ligt het probleem in het feit dat het ReadyStateChanged event niet wordt afgevuurd. Deze probelemen kom ik niet tegen in recentere versies van FF (9.0.1, 10.0.1) IE (8.0, 9.0) en Chrome (alle).
de code is te vinden op: *snip*. De functie waar de fout ontstaat. vind je hieronder:
Ik zie ook nergens fouten opduiken in de error console en in firebug.
Is er hiervoor een workaround?
Alvast bedankt.
de code is te vinden op: *snip*. De functie waar de fout ontstaat. vind je hieronder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function createRegistrationRequest(){ xmlHttpRequest = new XMLHttpRequest(); xmlHttpRequest.onreadystatechange = function(){ debug("ReadyState changed."); if(xmlHttpRequest.readyState == 4 && xmlHttpRequest.status == 200){ debug('response received'); document.getElementById('loadImg').style.display = 'none'; var responseXml = xmlHttpRequest.responseXML; processRegistrationResponse(responseXml); } } return xmlHttpRequest; } |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| function processRegistrationResponse(response){ var status = response.getElementsByTagName("response")[0].getAttribute("status"); if(status == "MALFORMED_DATA"){ alert("Je hebt ongeldige gegevens ingegeven. Alle velden zijn verplicht. Kijk je waarden na, en probeer het nog eens."); return ; } else if (status == "USER_EXISTS") { alert('Deze gebruiker bestaat al. Je kan maar een keer stemmen met een zelfde emailadres.'); return ; } else if (status == "IP_EXISTS"){ alert('Vanaf dit IP-adres werd reeds een stem uitgebracht. Iedereen mag maar een keer stemmen.'); return ; } document.getElementById('loadImg').style.display = 'none'; var userId = response.getElementsByTagName("id")[0].childNodes[0].nodeValue; document.getElementById('userId').value = userId; //open step 2 var step2Contents = document.getElementById("step2contents"); step2Contents.style.display = "block"; //collapse step1 var step1Contents = document.getElementById("step1contents"); step1Contents.style.display = "none"; } |
Ik zie ook nergens fouten opduiken in de error console en in firebug.
Is er hiervoor een workaround?
Alvast bedankt.
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 16-02-2012 11:03 ]