Hulp gezocht, verticale ruis op mijn scherm bij nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• iribuya
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
Beste mensen,

SInds gisteren mijn nieuwe systeem binnengekregen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB€ 111,70€ 111,70
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,40€ 14,40
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,99€ 32,99
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 190,50€ 190,50
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,95€ 58,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Club3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition€ 250,99€ 250,99
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 118,65€ 118,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 864,68

Ik heb een 42 inch HD tv die ik als beeldscherm gebruik.

Ik heb een probleem met het beeldscherm, want daar lopen allemaal verticale ruis/strepen overheen. Ik wilde net een screenshot maken, maar ik zag dat het niet op de foto terug zat, dus zal het wel hardwarematig zijn. Gisteren de drivers van ATI opnieuw geinstalleerd en update, maar dan kreeg ik een blauw scherm na het windows logo.
Als ik dan windows (veilige modus) naar een eerder herstelpunt bracht deed hij het weer. Op een gegeven moment heb ik het Catalyst Control Center van ATI cd niet geinstalleerd en toen deed hij het wel zonder ruis, maar toen ik hem uit zette en weer aan kreeg ik weer blauw scherm.

Ik heb de videokaart ook al in het andere slot van het moederbord gedaan , maar die gaf ook weer dezelfde ruis.
Op het moederbord zit ook een hdmi uitgang, maar die pakt hij niet ook als het in de bios wordt veranderd dat hij deze eerst moet pakken. Daarna moest ik overigens het moederbord resetten, omdat ik helemaal geen scherm meer kreeg. Wie o wie kan mij aub helpen, want ik heb geen idee wat ik zou moeten doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Op welke resolutie en op welke vernieuwsfrequentie staat deze ingesteld? CCC wil nog wel eens de frequentie op 59Hz zetten bij TV's terwijl dit soms 60Hz moet zijn (Zonder drivers zal Win7 ook standaard 60Hz aannemen, waardoor hij het wel ruisvrij doet).

Rechtermuisknop op je bureaublad -> Screen Resolution (Scherm Resolutie) -> Advanced Settings (Geavanceerde Instellingen) -> Monitor (Monitor/Beeldscherm).

Daar stel je de Refreshrate op 60Hz in, mocht hij daar al op staan probeer dan 59Hz 8)7.

Edit:
Op een gegeven moment heb ik het Catalyst Control Center van ATI cd niet geinstalleerd en toen deed hij het wel zonder ruis, maar toen ik hem uit zette en weer aan kreeg ik weer blauw scherm.
Installeer ook direct even de nieuwste drivers van de AMD website. Die je op de CD meekrijgt zijn veelal verouderd.

[ Voor 56% gewijzigd door D4NG3R op 16-02-2012 09:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• iribuya
Nou je zal het niet geloven, maar toen ik deze post verzonden had was opeens het gedeelte van chrome wel goed. Toen fullscreen en terug en toen deed hij het helemaal :S Vaag. Net opnieuw opgestart en windows laten updaten en nu doet hij het gewoon.

Hoop niet dat het terugkomt aangezien ik niks specifiek heb veranderd, but time will tell.

Ik had inderdaad al de nieuwste drivers geupdate, maar toen deed hij het niet, nu staat hij op 1400x1050 frequentie kan ik niet zien, omdat hij nog op verouderde drivers loopt. Ik durf het niet aan om nu weer de nieuwe drivers te installeren in het geval hij weer raar gaat doen. Laat de computer eerst even andere driver updates doen.
Schermresolutie

• iribuya
Zoals verwacht is het probleem niet opgelost aangezien hij het bij opnieuw opstarten weer niet deed. Als ik een update van de drivers installeer dan staat er steeds dat de amd catalyst-installatiebeheer nog niet is geinstalleerd. Als ik dat vervolgens installeer start ik opnieuw op en begint het weer van voor af aan. Het is niet mogelijk deze te deselecteren.

Zou het kunnen dat de video kaart niet goed is? Toen ik de doos open maakte leek het erop alsof de seal al een keer open is gegaan. Zou het kunnen dat de winkel hem gewoon vanaf een andere klant waar hij het niet deed bij mij erin heeft gestopt?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

iribuya schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:49:
Zou het kunnen dat de video kaart niet goed is?
Alles kan, probeer er eens een ander scherm aan te hangen? Aangezien je zegt dat het niet voorkomt op een screenshot? Dit lijkt dus een probleem bij de kabel of het scherm.
Toen ik de doos open maakte leek het erop alsof de seal al een keer open is gegaan. Zou het kunnen dat de winkel hem gewoon vanaf een andere klant waar hij het niet deed bij mij erin heeft gestopt?
Nee, het zou wel zo kunnen zijn dat ze je per ongeluk een refurb of demomodel hebben gestuurd.

Persoonlijk had ik het product direct retour gestuurd als er een verbroken zegel op de doos zat. Maar daarvoor is het nu te laat. (nouwja hij kan natuurlijk wel gewoon terug onder de reguliere garantievoorwaarden mocht hij IDD DOA zijn).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken