• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Met TeamViewer kan je makkelijk een VPN opzetten. Nou had ik geprobeerd om via die VPN verbinding een RDP verbinding op te zetten. Ja ik weet het, TeamViewer doet hetzelfde maar het ik was benieuwd of het zou werken. Dat lukt even, na een of twee seconden gaat de RDP verbinding eruit en het lukt ook niet meer te reconnecten. Ik vraag me af of het misschien een ingebouwd feature van TeamViewer VPN is om RDP te blokkeren anders zie ik eigenlijk geen reden waarom het niet zou werken.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat zou heel goed kunnen :) Worden je routes wellicht aangepast?

De vraag is natuurlijk waarom je het op die manier wilt gebruiken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Obelink
RDP vind ik net iets prettiger werken maar ook experimenteerdrang.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Welke versie van teamviewer gebruik je? Staat er niets in de eventviewer of in een andere log waarom hij dit doet? Welke poorten gebruik je? Zitten er geen proxy's en dergelijke tussen die roet in het eten kunnen gooien?

Desktop | Server | Laptop

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Obelink schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:24:
RDP vind ik net iets prettiger werken maar ook experimenteerdrang.
Heeft het er niet mee te maken dat TV van alles over poort 80 wilt forceren? Wat als je RDP (op de remote server) configureert op 80?

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 16-02-2012 09:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Obelink
Er is me in het log niets opgevallen. Ik zie geen enkele aanwijzing naar poort 3389. Om een nieuw log te krijgen heb ik het gewist en zowel de VPN als de RDP van A naar B als van B naar A opnieuw geprobeerd. Gek genoeg geeft het nu geen problemen (Daar ga ik met mijn boosaardige vermoedens...). Het was wel even lastig de VPN van B naar A te krijgen nadat ik A naar B had gesloten. Ook nu staat poort 3389 niet in het log.

Het is gewoon de laatste versie van TV zoals ik die gisteren heb gedownload. Toen ik hiermee bezig was vroeg ik me nog af of het aan de optie "verbinding in lokaal netwerk" kon liggen waar ik wat over gelezen heb met googlen maar dat heb ik nog niet eens hoeven proberen. Ik heb er geen verklaring voor waarom het gisteren niet ging. Ben er toch serieus mee bezig geweest, poorten geforward etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Obelink op 16-02-2012 10:16 . Reden: aanvullingen ]

Pagina: 1