Defecte grafische kaart of niet

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 05:50
Hallo iedereen,

Ik gebruik op het werk een HP Elitebook 8740w.
Sinds het begin heeft deze problemen met zijn scherm bij het opstarten, uit slaapstand halen,...
De computer crasht niet, slechts het scherm. Externe monitor is ook geen probleem.
Na een keer of 3 in standby zetten, werkt de laptop zoals het hoort, soms denk ik dat het te maken heeft met het temperatuursverschil auto-bureau.
Ook heb je fenomeen pas vanaf het blauwe aanmeldscherm van Windows, dus dat lijkt me een driverprobleem.

Ook heel vreemd is dat elke keer het beeld identiek is (puntje rechts onderaan steeds op dezelfde plaats), en dit beeld geleidelijk aan zwarter wordt.

Ik gebruik W7 Pro en heb een update gedaan van de drivers maar zonder resultaat.
Computer is gelukkig nog onder garantie, maar wat denken jullie?

Foto,s (geen screenshots haha)
http://i39.tinypic.com/o6bup5.jpg
http://i41.tinypic.com/33ffbqs.jpg

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:11
Het is me niet helemaal duidelijk.
Je krijgt het scherm zoals op de foto's, en dan kun je niks meer, maar als je (op dat moment)een extern scherm aansluit wel?

Maar, nog garantie; dus wat zegt HP?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54

D4NG3R

kiwi

:)

Doet de laptop dit ook wanneer je onder een (live) linux distro werkt? Bijvoorbeeld Ubuntu.

Je geeft zelf trouwens aan dat dit alleen gebeurt bij de (ingebouwde) monitor van de laptop zelf. Wat mij er sterk aan doet denken dat je Inverter ruk doet wanneer je de laptop uit slaapmodus oid haalt. Aangezien het niet voorkomt op een extern scherm lijkt het mij persoonlijk stug dat de GPU kapot is.

[ Voor 67% gewijzigd door D4NG3R op 16-02-2012 09:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It's just a fact

Je hebt waarschijnlijk drie opties die het kunnen zijn. Of de inverter is kapot óf de videokaart is kapot óf het scherm is kapot. Sinds je geen problemen hebt met externe schermen zou je videokaart hoogstwaarschijnlijk afvallen. En zou eigenlijk de inverter of het scherm kapot zijn. (Meestal is dit toch de inverter)

Heb je al eens je laptop in veilig modus opgestart?

Als het inderdaad de inverter is dan zou ik eens gaan kijken of je nog garantie hebt op de laptop en zou ik deze opsturen voor garantie.

[ Voor 15% gewijzigd door jopitan op 16-02-2012 09:06 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 05:50
Live distro nog niet geprobeerd:
Persoonlijk gaat mijn eerste gedacht uit naar een thermisch probleem dus hoogstwaarschijnlijk denk ik dat dit niet reproduceerbaar is (maar zal proberen).

Inverter:
Zolang de computer opstart is dit geen enkel probleem, pas wanneer W7 erdoor komt wel.
Het is niet zo dat het scherm uit gaat, het beeld wordt zwarter.

HP:
Nog niet gecontacteerd, da's weer een hele merde om een zware laptop als vervanger te verkrijgen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54

D4NG3R

kiwi

:)

honda4life schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:16:
Persoonlijk gaat mijn eerste gedacht uit naar een thermisch probleem dus hoogstwaarschijnlijk denk ik dat dit niet reproduceerbaar is (maar zal proberen).
Een thermisch probleem zo kort na het opstarten lijkt me stug. Je geeft zelf aan dat je op een externe monitor gewoon kan werken?
Inverter:
Zolang de computer opstart is dit geen enkel probleem, pas wanneer W7 erdoor komt wel.
Je fotos doen me sterk denken aan rukke drivers.. Maar nogmaals: Je geeft zelf aan dat het op een externe monitor wel werkt.
HP:
Nog niet gecontacteerd, da's weer een hele merde om een zware laptop als vervanger te verkrijgen.
Waar basseer je dit op? Mits je nog garantie hebt fixed HP je laptop of krijg je een vergelijkbare vervanger.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It's just a fact

honda4life schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:16:
Live distro nog niet geprobeerd:

Inverter:

HP:
Je vergeet dat alle beelden tijdens het booten van de pc amper tot geen kleur bevatten (zwart wit). Zodra je dus met je inverter in je scherm veel kleuren gaat bekijken gaat ie raar doen en verkleurd ie.

Ga eens tijdens het booten je bios in en kijk eens of ie dan ook de kleur veranderd.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• MountainFarmer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-02 08:21
Kan het niet toch zijn dat de drivers ruk zijn?
Hang er een extern beeldscherm aan, en zet de driver er opnieuw op.
Is wel een van de makkelijkste oplossingen.
En je kunt het altijd proberen
Pagina: 1