Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus beveiliging op smartphones?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een klant die informatie over virusbeveiliging op hun iPhones / iPads wil. Nu is dat nogal een gebied van discussie.
De beveiligingsindustrie roept dat mobiele virussen woest om zich heen aan het slaan zijn en de praktijk leert dat je nooit ook maar 1 voorbeeld ervan ziet, mede vanwege de volledig verschillende mobiele OS-en en devices. Daarnaast zijn ze ook maar heel matig gekoppeld met een bedrijfsnetwerk meestal. Bij deze klant bijvoorbeeld hebben iPhone gebruikers alleen toegang tot het WIFI van interne Access Points, gaan via de firewall naar buiten en komen van buiten weer naar binnen om via Activesync met Exchange te verbinden. Bijna geen risico naar mijn mening, tenzij je een inlichtingendienst runt.
Maar is er iemand die al echt dit soort antivirus gebruikt en heeft iemand wel eens een mobiel virus in levende lijve gezien?

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 08:51

John

🚀

Zijn deze iPhones en iPads gejailbreakt?

Zo ja, check dit artikel; http://support.apple.com/kb/HT3743

Volgens mij zijn er geen anti-virus programma's voor iOS en is er geen malware bekend. Wat wel kan is dat deze iPads/iPhones geïnfecteerde files doorsturen naar andere computers en deze infecteren.

Verwijderd

Topicstarter
bilzard schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:19:
Zijn deze iPhones en iPads gejailbreakt?

Zo ja, check dit artikel; http://support.apple.com/kb/HT3743

Volgens mij zijn er geen anti-virus programma's voor iOS en is er geen malware bekend. Wat wel kan is dat deze iPads/iPhones geïnfecteerde files doorsturen naar andere computers en deze infecteren.
Ja, bij mijn weten heeft ook niemand het over iphone en ipad beveiliging, behalve een paar paranoide personen die ook echt trend-micro of symantec op hun iphone geinstalleerd hebben. Hoe zit het met Android in de praktijk? Wij verkopen en gebruiken dat bijna nooit en zoals gewoonlijk komt het meeste van de angst-verhalen van de antivirus industrie.