Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop stroomcontroller lijkt kapot

Pagina: 1
Acties:

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Ik heb nu 3 jaar ongeveer een Packard Bell Easynote Argo C2 (van mijn ouders ooit gekregen voor mijn studie). De laatste dagen doet hij enorm vaag. Het beeld knippert in helderheid (af en toe). Daarnaast schakelt de laptop soms over naar de accu terwijl de laadkabel in de laptop zit. Als ik wat draai met de kabel wil hij soms wel weer gaan werken.

Aan de hand daarvan dacht ik dat het aan de stroomkabel lag. Ik heb de stroomkabel vervangen door een universele maar ook daarbij blijf ik de problemen hebben. De stekker van de originele lader zit in 90 graden waardoor ik die een beetje kan klemmen en dan werkt ie vaak wel. Bij de oude kan dat niet.

Ik heb zelf dus heel erg het idee dat de controlunit aan het overlijden is die de stroom naar de accu moet sturen of de spanning wisselt tussen netstroom en accu.

Hebben jullie adviezen wat ik kan proberen om het op te lossen? Een nieuwe laptop kopen kan ook een optie zijn (heb er al 1 uitgezocht) maar ben benieuwd of er misschien betere alternatieven zijn. Het geld wat ik gespaard heb had naar een nieuwe PC moeten gaan en liever niet naar een laptop.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
Probeer het eens met je batterij er uit als je op netspanning zit. Na 3 jaar is dat ding waarschijnlijk toch dood.
Doet ie het dan wel goed, dan kun je je laptop zo gebruiken of een nieuwe accu kopen (kost je 5-10 tientjes).

mocht je toch een nieuwe laptop kopen, koop dan een beter merk ;)

TheS4ndm4n#1919

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 10:00

JaltaH

meh

Je hebt de kabel al vervangen, ligt het niet aan de connector in de laptop? Is deze vuil, of zijn de pinnen wat verbogen? Vervangen is ook mogelijk... :)

Careful. We don't want to learn from this.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kabelbreuk bij de stekker, al vaker meegemaakt. Vervang de kabel/lader en je bent klaar.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Bartjezz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 07:57:
Kabelbreuk bij de stekker, al vaker meegemaakt. Vervang de kabel/lader en je bent klaar.
die kabel/lader is dus al vervangen en dat is het probleem niet.

Denken jullie dat een laptop van 3 jaar oud het waard is om nog te repareren? De schuifrubbers aan de onderkant zijn weg gesleten, fan grill breekt ook rustig af.. Het is te zien dat hij zwaar is gebruikt:P

*edit*
De pin is niet krom en vuiligheid lijkt het ook niet te zijn. De pin is wel een beetje flexibel maar dat was hij altijd al, vanaf het begin. De mate van flexibelheid is ook niet schrikbarend hoog

[ Voor 17% gewijzigd door w4rguy op 16-02-2012 08:52 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Lijkt erop dat de soldering van de pootjes van de connector niet meer goed is, of een van de pootje afgebroken is, terwijl de ruststand wel verbinding geeft, maar een beetje kracht op het stekkertje de verbinding verbreekt.

Is vaak goed (zelf) te repareren, de juiste connector vinden als vervanging nodig is, vergt wat zoekwerk bij display/RS/conrad, en is soms wat lastiger.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1