Vergelijken buiten categorie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ik was aan het zoeken naar een beeldscherm-calibratie-o-matic, en kwam tot de conclusie dat deze verspreid staan door de pricewatch, sommigen staan bij 'overige AV apparatuur' anderen bij 'overige randapparatuur', etc.

Dat maakt het zoeken er niet makkelijker op, dus heb ik in de hele PW gezocht naar "Spyder". Dat leverde resultaten op, maar die resultaten kan ik niet vergelijken met elkaar omdat ik niet in een categorie zit. Is het een idee om vergelijken toch mogelijk te maken voor producten die niet bij elkaar in dezelfde categorie ingedeeld zijn?

Ik begrijp dat het daarmee in principe mogelijk is om een koffiezetapparaat te vergelijken met een Blu-ray brander, maar ik denk dat de tweakers zelf wel kunnen bedenken dat het niet zoveel zin heeft om die twee producten met elkaar te vergelijken omdat ze 'waarschijnlijk' geen overeenkomstige eigenschappen hebben. Voor zoekopdrachten zoals ik die hierboven beschreef is het dan wel weer handig..

Overigens geeft Kid Jansen (Kid Jansen in "Monitorcalibratie: Spyder3 Pro of i1Display 2") een mogelijke verklaring voor het feit dat deze (en andere) producten verpreid over verschillende categorieën staan.

Ben benieuwd wat jullie ervan denken :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Lijkt me niet de moeite. Producten die bij elkaar horen, horen in dezelfde categorie.

Als Kid Jansen de moeite zou nemen zoiets normaal te communiceren in plaats van waardeoordelen over anderen te vellen, zou dat een stuk constructiever werken.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Kraan schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:13:
Lijkt me niet de moeite. Producten die bij elkaar horen, horen in dezelfde categorie.

Als Kid Jansen de moeite zou nemen zoiets normaal te communiceren in plaats van waardeoordelen over anderen te vellen, zou dat een stuk constructiever werken.
Het was niet de bedoeling om Kid Jansen (of wie dan ook) in een kwaad daglicht te stellen hier. Ik denk dat het gewoon kan gebeuren dat de ene PW mod iets in categorie A vindt vallen terwijl de ander meer aan B denkt. Das op zich niet handig maar geen onoverkomelijk probleem, als je kunt vergelijken buiten de categorie om.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Imho horen de producten ook in dezelfde categorie thuis, tenzij het gebruiksdoel expliciet anders is. Een Spyder3Pro & een i1Display 2 horen gewoon in dezelfde categorie

Cross-category gaan vergelijken is imho daarom ook volstrekt nutteloos. Dat zou aardig wat werk kosten om te realiseren terwijl het relatief weinig oplevert

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Die redenatie kan ik begrijpen, misschien is het dan mogelijk een eigen subcategorie te maken voor deze apparaten? Er zijn er best wat en met prijzen die varieren tussen 80 en 900euro ook best de moeite waard om te kunnen vergelijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Pixeltje op 16-02-2012 09:52 ]

• Kraan

Kraan

Veteraan
Er wordt amper op gezocht, dus het is voor het merendeel van de gebruikers niet de moeite om er een subcategorie voor te maken.

Ze horen gewoon onder Overige Randapparatuur thuis. Als ze daar niet onder staan, is dat het probleem. Dat probleem moet opgelost worden door ze daar te (her-)plaatsen. Een nieuwe functionaliteit bouwen waarmee je een boel onduidelijkheid schept en voor een zeer select groepje gebruikers een zeer beperkte extra mogelijkheid biedt, is dan niet logisch.

Mocht een product door een misverstand in een verkeerde categorie terecht komen, dan kan dit via het meldpunt gemeld worden (knop Specs verbeteren). Dit formulier bevat een opmerkingenveld waarin om een verplaatsing naar de juiste categorie verzocht kan worden. Als het een calibratie-ding gaat, kan er uiteraard naar dit topic verwezen worden.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Fair enough :)

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 23:31

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Geen idee of het gerelateerd is aan bovenstaande, maar ik wil dit toch even melden:

Als ik in de PW zoek op "kabel" , kan ik in de filters kiezen tussen meerdere categorieën. Waarvan er een aantal hetzelfde heten. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Vjd3H8KvF0NMmXYvUmzllpf/full.jpg

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dat heeft er mee te maken dat er meerdere categorieën genaamd 'Accessoires' zijn :+, kijk maar eens bij Barebones of onder Beamers of onder Digitale Camera's enzovoort. Dus het klopt wel degelijk, alleen valt elke categorie Accessoires die je daar ziet onder een andere hoofd/parent-categorie.

Dit zal allemaal moeten zijn opgelost (lees: ik weet niet hoe het er exact uit komt te zien, alleen de grote lijnen) bij de volgende grote layout-update, of wellicht bij een van de latere, kleinere updates. Kortom, nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan

Kraan

Veteraan
Dit 'probleem' zal zich ook voornamelijk voordoen bij een zoekopdracht met een abstracte strekking als in het gegeven voorbeeld. Een beetje een non-issue dus.

Pagina: 1