Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had een vraagje mbt de sync instellingen voor een exchange account SGS II vs HTC Sensation.

Mijn exchange account is ingesteld en zowel email als calendar syncen perfect op de SGS II (stock 2.3.6, geen root)
Mijn vorig toestel was een HTC Desire (stock 2.2.2, geen root) waarop ook een exchange ingesteld was die ook zonder probleem werkte.

Dmv Llama (location based profiles) laat ik op mijn werk de auto sync uitschakelen (mail komt toch op desktop toe...): bij de Desire stopte het syncen, bij de SGS II blijft de mail syncen zelfs al schakel ik de auto sync uit.
Het enige verschil dat ik zie bij de "accounts & sync" details van de exchange:
- Desire (2.2.2) geeft de mogelijkheid om zowel email, calendar en contacts afzonderlijk aan/uit te vinken
=> auto sync uit => totaal geen sync
- SGS II (2.3.6) geeft enkel de mogelijkheid om calendar en contacts aan/uit te vinken. Maw email zal steeds syncen ongeacht auto sync actief staat of niet (geen rekening houdend met push en manual sync schedules uiteraard).

Aangezien ik de SGS II nog steeds kan terugsturen (14d afkoelperiode ;) ) vroeg ik mij af of de Sensation dezelfde beperking heeft, maw is dit typisch Android 2.3.6 of zit Samsung er voor iets tussen?
Voor de rest bevalt de SGS II mij zeer goed! Alleen die irritante biep de ganse dag op kantoor stoort.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Bart

Verwijderd

Het syncen van je email kun je gewoon via je email setting regelen.
Open je microsoft exchange:
open instellingen menu links onder--> meer-->accountinstellingen.
Hier kun je allerlei instellingen veranderen. Blader er maar doorheen dan zie je dat je ook push etc etc kan instellen.
Als je in dat menu helemaal naar beneden scrolt zie je ook dat je allerlei diensten appart aan en uit kan vinken zoals contacten syn. Agenda sync etc etc. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik werk er dagelijks mee en de sync funtie werkt prima en zeer snel.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.
Ik had reeds alle instellingen doorlopen maar ik vind de optie niet terug om het syncen van email uit te schakelen. Contacten- en calendar syncopties zijn wel zichtbaar, email echter niet.
Gevolg is dat het uitschakelen van "auto sync" geen effect heeft op email. Enkel als ik ook background sync uitschakel, maar dit is niet de bedoeling.

Kan iemand met een HTC Sensation èn een exchange account eens kijken of die schakeloptie van email daar wel beschikbaar is?

Bedankt!