Defecte externe HDD, permanent?

Pagina: 1
Acties:

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-01 23:36
Ik heb al geruime tijd (meerdere jaren) een pricewatch: Iomega Prestige Desktop 1TB Aluminium

Vandaag wou ik de harde schijf gebruiken, na het inschakelen van de knop op de achterzijde spinde de harde schijf op (volledig), hoorde ik de "klik" die ik steeds hoor als hij begint met lezen. Na 1 seconde (voor de schijf door Windows herkend wordt), volgt er een spindown. Nog voor de schijf stilstaat wordt hij alweer opgestart. Dit herhaalt zich continu.

Ondertussen heb ik de behuizing opengemaakt en de harde schijf (Een Seagate Barracuda 7200.11 1TB) in m'n pc gehangen, waar hij dezelfde cyclus vertoont. Ook in het BIOS is geen spoor te bekennen van de harde schijf.

Vragen:
-Is er een mogelijkheid om de schijf nog te herstellen/redden of er data af te halen. (Alle belangrijke spul is al gebackupt, maar toch.)
-Kan ik met een gerust hart een nieuwe schijf kopen en deze in de oude behuizing plaatsen? (Geen conflicten te verwachten?) In het andere geval moet ik een nieuwe behuizing met hd kopen...

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door thommich op 15-02-2012 22:04 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

thommich schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:54:
Vragen:
-Is er een mogelijkheid om de schijf nog te herstellen/redden of er data af te halen. (Alle belangrijke spul is al gebackupt, maar toch.)
Er zijn wel wat huis tuin en keuken, allerlaatste optie mogelijkheden om te proberen bij tikkende koppen. In de vriezer leggen voor een nacht was een goeie waar schijnbaar sommige mensen ooit wel eens mazzel mee hebben gehad.

Toen ik nog pc's repareerde en er kwam een schijf binnen die niets meer deed ( waar de klanten al gezegd hadden van ja jammer maar datarecovery word hem niet zet er maar een nieuwe schijf in ;) ) wilde ik hem wel eens, terwijl die aanstond met de zijkant op de werktafel rammen.

De ene keer had ik mazzel en kon ik nog dingen redden, de andere keer deed het ie helemaal niets meer. :+

iig opties die je alleen moet proberen als je niets te verliezen hebt :+
-Kan ik met een gerust hart een nieuwe schijf kopen en deze in de oude behuizing plaatsen? (Geen conflicten te verwachten?)
Afaik zijn er nooit echt limitaties op die usb controller dingen zolang er maar dezelfde interface aan zit ( pata/sata )

Verwijderd

je hdd wordt niet herkend in bios, dus hij bestaat niet. je kan ook geen bestanden terug halen van een hdd die niet bestaat.
zorg eerst dat je hdd wordt herkend. gebruik een usb to sata converter eventueel, of als je een media speler hebt, sluit hem op je mediaplayer en kijk of die dan wel herkend word.

Ik had ooit een kapotte hdd, die werd niet herkend op mijn pc. Nadat ik hem had in mijn Xtreamer gedaan, was hij aanwezig en kon ik op die manier mijn bestanden nog reden. waarmaarraar.