Alle audiobronnen via TV naar versterker doorzetten?

Pagina: 1
Acties:

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:28
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe TV en een nieuwe versterker en ik zit een beetje met de manier van aansluiten qua bekabeling.

Kan ik nou het beste ALLE audio/video bronnen met HDMI aansluiten op mijn TV en één HDMI kabel van mijn TV doorlussen naar mijn versterker om zo alle geluidsbronnen, inclusief het geluid van de TV zelf, via de versterker te laten lopen?

Qua aan te sluiten bronnen gaat het om een XBMC computer, DVD-speler (losse) en een Ziggo HD decoder. Dus in totaal 3 HDMI kabels rechtstreeks naar de TV en vervolgens één kabel van mijn TV weer naar mijn versterker.

Dus dan heb ik minimaal 4 HDMI aansluitingen op de TV nodig en minimaal één HDMI aansluiting op de versterker.

Gaat dit zo werken?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:12
mede schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:26:
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe TV en een nieuwe versterker en ik zit een beetje met de manier van aansluiten qua bekabeling.

Kan ik nou het beste ALLE audio/video bronnen met HDMI aansluiten op mijn TV en één HDMI kabel van mijn TV doorlussen naar mijn versterker om zo alle geluidsbronnen, inclusief het geluid van de TV zelf, via de versterker te laten lopen?

Qua aan te sluiten bronnen gaat het om een XBMC computer, DVD-speler (losse) en een Ziggo HD decoder. Dus in totaal 3 HDMI kabels rechtstreeks naar de TV en vervolgens één kabel van mijn TV weer naar mijn versterker.

Dus dan heb ik minimaal 4 HDMI aansluitingen op de TV nodig en minimaal één HDMI aansluiting op de versterker.

Gaat dit zo werken?
Nee, ik zou 't precies andersom doen...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou het ook andersom doen omdat je dan geen berg kabels achter je TV hebt hangen en omdat de gemiddelde DAC die in de gemiddelde TV zit niet echt geweldig is... :)

• mede
Hmm... die berg kabels dat is ook wel weer een punt inderdaad...

Misschien een domme vraag :? Maar als ik bijvoorbeeld mijn XBMC en/of DVD speler rechtstreeks aansluit op een versterker, hoe komt het beeld hiervan dan op mijn TV? Ik denk dat hier ook de kern van mijn beginvraag vandaag komt...

Dus alle bronnen naar versterker en één HDMI kabel naar TV om het mogelijk te maken zoals beschreven in de startpost?

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02 21:19
De reden om een versterker aan te schaffen is meestal om het geluid juist niet uit de tv te hoeven aanhoren maar juist via de versterker.

Om antwoord te geven op je vraag, het geluid wordt gewoon doorgegeven via HDMI en kan je dan ook beluisteren via je tv, maar waarom wil je er dan een versterker tussen hebben?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:23

FeaR

In GoT we trust

mede schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:49:
Misschien een domme vraag :? Maar als ik bijvoorbeeld mijn XBMC en/of DVD speler rechtstreeks aansluit op een versterker, hoe komt het beeld hiervan dan op mijn TV? Ik denk dat hier ook de kern van mijn beginvraag vandaag komt...
Via de HDMI Out die ook op elke nieuwe receiver zit? Overigens koop je juist de receiver om alles daar naar toe te verbinden en dan met slechts één kabel naar de TV te gaan. Op die manier heb je ook toegang tot de meeste soorten audio. Want HD Audio (DTS HD en Dolby TrueHD) gaan prima als je van de bron meteen naar de receiver gaat, maar eerst door de TV dan houdt je daar niets meer van over. Download anders eens een handleiding van een receiver, daarin staat precies uitgelegd hoe je aan kan sluiten voor de beste weergave van beeld en geluid. Dat geeft veelal een beter beeld van de toekomstige situatie dan een stuk tekst hier.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mede
Top - erg bedankt voor de verheldering!

Ik "leefde" met het idee dat ik mijn TV als een doorgeefluik voor video zou MOETEN gebruiken, maar ik begrijp nu dat nieuwe receivers dit allemaal keurig regelen via HDMI-in en HDMI-out.

Oke, nu dus op zoek naar een geschikte receiver.

Pagina: 1