Ik heb sinds kort een asus laptop en ik gebruik de FN multimediatoetsen heel vaak, en de gewone F-toetsen eigenlijk nooit. Is er een manier om het zo in te stellen dat de multimediatoetsen als standaard staan ingesteld, en je de F-toetsen kunt gebruiken als je de FN toets indrukt? Bij sommige Dell en HP laptops staat dit standaard zo ingesteld.
Bij HP is dat een instelling in de BIOS.
Ik heb geen idee, maar verwacht dat bij Asus dat niet anders zal zijn.
Ik heb geen idee, maar verwacht dat bij Asus dat niet anders zal zijn.
Ik had met mijn dell hetzelfde, zoek in de BIOS naar de Function key setting o.i.d.
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Verwijderd
Ik gebruik http://www.randyrants.com/2006/07/sharpkeys_211.html om F7...F12 te herkennen als media keys, en de rest als normale F knoppen. Als het niet op een andere manier kan dat werkt dat uitstekend. Kost wel wat tijd.
Bij mijn Dell XPS kun je in de software kiezen of je standaar de functietoetsen of de F1-12 toetsen wilt.
Zelf heb ik de functietoetsen aan staan, maar merk wel dat zodra ik een toetsencombinatie gebruik, de "F" toets gebruik wordt. Bij alt+F4 bijvoorbeeld sluit het scherm gewoon, terwijl die toets de functie dimmen heeft.
Zelf heb ik de functietoetsen aan staan, maar merk wel dat zodra ik een toetsencombinatie gebruik, de "F" toets gebruik wordt. Bij alt+F4 bijvoorbeeld sluit het scherm gewoon, terwijl die toets de functie dimmen heeft.
Wanneer je geen BIOS-optie kan vinden, kun je onder Windows altijd nog Autohotkey gebruiken om die en andere functionaliteit toe te voegen.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Helaas, in de bios is er geen optie van te vinden. Sharpkeys herkend de FN-toets niet en Autohotkey is zo ingewikkeld dat ik daar nooit uit ga komen. Maar in ieder geval bedankt allemaal.
Verwijderd
Natuurlijk. Maar de combinatie fn + F1 wel.multifive schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:23:
Helaas, in de bios is er geen optie van te vinden. Sharpkeys herkend de FN-toets niet en Autohotkey is zo ingewikkeld dat ik daar nooit uit ga komen. Maar in ieder geval bedankt allemaal.
Pagina: 1