Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan C# compiler niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 17:20
Beste mensen,
Sinds gisteren ben ik begonnen met het leren van C#. Ik heb daarbij de compiler gebruikt van Microsoft Visual Express, maar die werkt niet zo goed. Toen ik even googlede kwam ik er achter dat er een ingebouwde compiler moet zijn. Nu heb ik in CMD het command csc geprobeerd maar dan zegt ie:
csc wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

Dit zelfde probleem had ik ook met java, en dat is ook niet opgelost. Ik heb al rondgegoogled en op het forum gekeken, maar ik kan geen oplossing hiervoor vinden. Weet iemand hoe ik de C# compiler werkend krijg?

Groeten, Kees.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 22:10

Matis

Rubber Rocket

Je kunt (kort door de bocht) twee dingen doen; Op zoek gaan naar csc.exe ergens op je systeem en met de console naar die map gaan en dan csc.exe uitvoeren.
OF je voegt het pad van csc.exe toe aan je PATH-variabele. Zodat je in elke willekeurige map csc.exe aan kunt roepen zonder dat je die foutmelding krijgt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Josaus
Ik heb al naar csc.exe gezocht, maar niet gevonden.. Kan het werken als ik het van een andere computer kopieer?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 22:10

Matis

Rubber Rocket

Ik neem aan dat je alle benodigde software(ontwikkelings)pakketten geïnstalleerd hebt: MSDN: Command-line Building With csc.exe

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Josaus
Volgens mij wel, welke dingen zou ik er dan voor moeten downloaden?

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 07:50
Die compiler van Visual Studio werkt prima!
En als je een exe bestand niet kan vinden op je pc, zelfs niet met de hulp die hier is gegeven ligt het probleem waarschijnlijk bij jou, niet bij de compiler

• Josaus
Arnaud schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:23:
Die compiler van Visual Studio werkt prima!
En als je een exe bestand niet kan vinden op je pc, zelfs niet met de hulp die hier is gegeven ligt het probleem waarschijnlijk bij jou, niet bij de compiler
Zou jij mij dan uit kunnen leggen wat ik precies moet doen om hem te vinden?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

Rmg

csc.exe is onderdeel van de .net framework / sdk's. Eigenlijk zou je dat wel moeten hebben als je visualstudio hebt geinstalleerd.

Als je .net hebt geinstalleerd staat ie, afhankelijk van de versie dit is voor 3.5, in deze map: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v3.5

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Kan je ook eens verduidelijken welke problemen je hebt met Visual Studio?

• Josaus
Rmg schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:26:
csc.exe is onderdeel van de .net framework / sdk's. Eigenlijk zou je dat wel moeten hebben als je visualstudio hebt geinstalleerd.

Als je .net hebt geinstalleerd staat ie, afhankelijk van de versie dit is voor 3.5, in deze map: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v3.5
Bedankt voor de hulp, nu heb ik hem wel gevonden XD Ik keek hele tijd verkeerd en zelfs met de zoekfunctie kon ik hem niet vinden! Hoe kan ik nu een path leggen waardoor hij hem altijd vindt via CMD?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

Rmg

Josaus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor de hulp, nu heb ik hem wel gevonden XD Ik keek hele tijd verkeerd en zelfs met de zoekfunctie kon ik hem niet vinden! Hoe kan ik nu een path leggen waardoor hij hem altijd vindt via CMD?
http://www.computerhope.com/issues/ch000549.htm voor 2k/xp

http://geekswithblogs.net...ws-path-in-windows-7.aspx win7

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Josaus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:28:
Hoe kan ik nu een path leggen waardoor hij hem altijd vindt via CMD?
Lees nou gewoon eens wat documentatie waar je op gewezen bent.
If you do not use the Visual Studio Command Prompt, you must run vsvars32.bat to set the appropriate environment variables to support command line builds. For more information about vsvars32.bat, see How to: Set Environment Variables.
Anyways; ik zie niet wat dit met PRG te maken heeft (Waar hoort mijn topic?) en met de gegeven hints/links/documentatie moet je hier prima zelf uit kunnen komen.

(Ik snap trouwens niet waarom je, na installeren van VS2010 C# express, niet gewoon de IDE zou opstarten en beginnen met code kloppen en dan op run klikken / F5 rammen).

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 15-02-2012 21:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.