Toon posts:

ZigBee Transceiver licentie bij exporteren vanuit V.S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag twee van deze transceivers bestellen.
http://nl.mouser.com/Sear...Gbpi5fEaKNlE%252bzA%3D%3D

Maar nu staat er dat er mogelijk een licentie vereist is om dit product te exporteren vanuit de V.S.?
Geld dit ook in Nederland?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zouden daar naar Nederland geen export beperkingen op horen te zitten, exact dezelfde kan je ook gewoon op ebay kopen.

Waarom niet gewoon bestellen en kijken wat er gebeurd? Ik zou geen idee hebben of ze moeilijk gaan doen, maar het zou niet moeten, gewoon consumenten communicatie apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:59:
Er zouden daar naar Nederland geen export beperkingen op horen te zitten, exact dezelfde kan je ook gewoon op ebay kopen.

Waarom niet gewoon bestellen en kijken wat er gebeurd? Ik zou geen idee hebben of ze moeilijk gaan doen, maar het zou niet moeten, gewoon consumenten communicatie apparatuur.
Dat dacht ik ook, maar misschien zag ik iets over het hoofd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
offtopic:
Wat zijn die dingen overigens toch duur (relatief dan). Op de TU Delft moesten we ze ook voor een project gebruiken en toen deed bij ons er eentje het niet meer om onverklaarbare redenen. Toen hebben we gelukkig een andere gekregen zonder ook maar moeite te moeten doen. Pas daarna kwam ik erachter hoe duur die dingen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan bestel ik hem wel gewoon bij Mouser!
Dan moet het gewoon lukken…

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
De gewone 802.15.4 mag je gewoon gebruiken in Europa, de 802.15.4 Pro die 60mW kan leveren mag je maar op 10mW laten draaien en de Pro XCS mag je in Europa niet gebruiken, waarschijnlijk omdat deze op 900Mhz werkt, daar zit bij ons GSM. Alles volgens de datasheet die aanklikbaar is op de link die je stuurde.
Of je daarmee ook problemen krijgt met import/export is moeilijjk te voorspellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Avar schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:33:
De gewone 802.15.4 mag je gewoon gebruiken in Europa, de 802.15.4 Pro die 60mW kan leveren mag je maar op 10mW laten draaien en de Pro XCS mag je in Europa niet gebruiken, waarschijnlijk omdat deze op 900Mhz werkt, daar zit bij ons GSM. Alles volgens de datasheet die aanklikbaar is op de link die je stuurde.
Of je daarmee ook problemen krijgt met import/export is moeilijjk te voorspellen...
Deze module bevat normale protocol, en niet de PRO. Daar heb ik dus geen problemen mee.
Dan moet het dus gewoon goed gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zoals Avar zegt moet je inderdaad op letten tussen de verschillen met Amerika / Europa.

De frequentie banden komen niet altijd overeen (heb die ook nog gebruikt, ze werken wel heel simpel en redelijk goed :-) ).
Al is de afstand die ze op hun website aangeven toch wel een beetje overdreven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nactive schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:36:
Zoals Avar zegt moet je inderdaad op letten tussen de verschillen met Amerika / Europa.

De frequentie banden komen niet altijd overeen (heb die ook nog gebruikt, ze werken wel heel simpel en redelijk goed :-) ).
Al is de afstand die ze op hun website aangeven toch wel een beetje overdreven ;-)
En lees ik nu dat Mouser niet binnen 30 dagen kan leveren als je geen bedrijf bent?

Edit: Nee, dat is betaling binnen 30 dagen. Foutje!

Edit 2: Kan gesloten worden! Bedankt voor alles!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat je een hele licentie overeenkomst moet tekenen om iets uit de V.S te laten importeren??
Dit is de eerste keer dat ik dit doe namelijk :p

Edit: Klaar! Kan gesloten worden, dit topic!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 22:52 ]

Pagina: 1