Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een nieuwe pc onderdelen gekocht:

moederbord: ASUS M5A97 PRO
processor: AMD FX 6100
video: 6850 1 gb
hd: 500gb WD
RAM: 4gb ddr3
os; win 7 64

als ik de computer opstart kreeg ik meteen een cpu fan error, ik ging de bios en kon zo de cdrom boot als eerste zetten om windows te installeren. Dit lukte. alles is geinstallerd maar steeds als ik de pc opnieu opstart piept hij 1x en daarna 3x en geeft hij een CPU fan error, hij start niet door en moet in de bios om door te starten naar windows. hoe kan dit verholpen worden????

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-02 14:49

thommich

Belg

Uhm, heb je gekeken of je CPU fan goed aangesloten zit op de correcte header?

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Even checken of je temperatuur niet te hoog is.
Als de temperatuur goed is;
in de bios fan warning of iets dergelijks uitzetten in de bios, staat volgens mijn onder PC-monitor of Health
(Arno weet niet precies meer hoe het zit met asus)

Incompl te

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Heb je de standaard cooler die bij de processor zit er op zitten? Heeft die een 3 of een 4 pins aansluiting? En de cpu fan header op je mobo, heeft die een 3 of een 4 pins aansluiting?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles was goed aangesloten en de temperatuur in de bios waren niet hoog rond de 30 graden. Ik heb in de bios bij CPU configuration iets op TURBO gezet en nu geeft hij deze melding niet meer weer en start hij gewoon op

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

gewoon de error uitzetten. staat wel ergens bij de monitoring sectie denk ik in je bios.
is geen probleem zolang de ventilator maar draait.

[ Voor 22% gewijzigd door Fordox op 16-02-2012 10:51 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 12:07
Fordox schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:50:
gewoon de error uitzetten. staat wel ergens bij de monitoring sectie denk ik in je bios.
is geen probleem zolang de ventilator maar draait.
En daar heb je het bij het juiste eind. Deze melding kan toch zeer waardevol zijn wanneer de fan niet meer goed presteert. Aangezien bijna niemand elke dag een blik werpt in zijn PC kast is het toch wel handig dat het werkt wanneer de fan kapot is.
Mijn advies is dus om dit zeker niet uit te zetten in het BIOS.

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Moderne cpu's schakelen zichzelf gewoon uit als de temperatuur te hoog oploopt, dus het is niet waarschijnlijk dat je daar schade van zult krijgen.

Incompl te

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

mhoogendam schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:54:
[...]

En daar heb je het bij het juiste eind. Deze melding kan toch zeer waardevol zijn wanneer de fan niet meer goed presteert. Aangezien bijna niemand elke dag een blik werpt in zijn PC kast is het toch wel handig dat het werkt wanneer de fan kapot is.
Mijn advies is dus om dit zeker niet uit te zetten in het BIOS.
fans gaan niet makkelijk kapot (tenzij deze vastloopt door overmaat aan stof), en bij de stock koeler ventilator kun je het wel horen als ie niet draait :+
ArnoAG schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:32:
Moderne cpu's schakelen terug als de temperatuur te hoog oploopt, dus het is niet waarschijnlijk dat je daar schade van zult krijgen.
verbeterd :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1