Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WHS 2011 connectorsoftware installeert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 09:23
Ik heb een rommeltje gemaakt van mijn server, maar de belangrijkste zaken werken gelukkig nog. Omdat het opnieuw installeren van mijn server heel tijdrovend zal zijn, wil ik eerst eens kijken of ik mijn grootste kleine probleem kan oplossen met hulp van gathering.

Wat is er gebeurd? Ik heb TV kaarten geinstalleerd in mijn WHS server. Met behulp van de software van DVBLogic kan ik op die manier live TV kijken op alle aangesloten clients en ook opnemen vanaf die kaarten.

Bij het installeren ging iets mis. Wat weet ik nu nog niet, maar ik moest een backup van een paar dagen terug op de server terugplaatsen. Ik deed dat in eerste instantie door de bestanden terug te laten plaatsen vanaf een USB schijf. Al snel zag ik dat dat niet goed ging, het systeem zette kopieen terug. Ik had daarom in veel directorys dubbele bestanden staan. Dat heb ik dus onderbroken. Daarna heb ik via de Windows Server restore optie (via extern bureaublad) de systeemsettings teruggezet. Dat loste een aantal problemen op, maar ik kreeg er een nieuwe bij.

Ik wil namelijk de connectorsoftware installeren op de client PC's, zodat de opgenomen programmas automatisch naar de server worden gebracht (en uiteraard voor de standaardzaken als het dashboard en de backup software). In het begin werkte http://server5/connect niet. Nadat ik de dubbele bestanden veroorzaakt door hierboven verwijderd had en de webserver opnieuw opgestart had lukt dat wel. Dan gaat het mis bij het installeren. In eerste instantie vindt de software wel de server en word ik in de gelegenheid gesteld om het serverwachtwoord in te vullen. Daarna gaat het mis en meldt de software dat de server niet te vinden is en wordt de installatie beeindigd. Het maakt niet uit via welke client PC ik dat probeer, het lukt niet. De installatie wordt steeds afgebroken.

De server is prima bereikbaar. Ik kan de mappen van de shares bereiken en de externe desktop ook zonder foutmeldingen. Is er misschien ergens een log in te zien? O

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb dat (de melding dat de server niet gevonden kan worden bij de installatie van de connectorsoftware) op een gegeven moment ook gezien, al was dat maar op 1 machine. Na een reboot van de server en de cliënt was trouwens het weg. Staat er niets in het eventviewer wat je de goede kant op kan sturen?

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 15-02-2012 19:31 ]

Desktop | Server | Laptop

• Hans C
Helaas houdt het bij mij niet op met opnieuw opstarten. Ik denk dat ik iets gevonden heb in de eventviewer (waar ik voor het eerst van mijn leven van hoorde net (-: ). Zou dit iets kunnen zijn?

Logboeknaam: Application
Bron: ASP.NET 4.0.30319.0
Datum: 15-2-2012 19:41:18
Gebeurtenis-id:1310
Taakcategorie: Webgebeurtenis
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SERVER5
Beschrijving:
Gebeurteniscode: 3008
Gebeurtenisbericht: Er is een configuratiefout opgetreden.
Gebeurtenistijd: 15-2-2012 19:41:18
Gebeurtenistijd (UTC): 15-2-2012 18:41:18
Gebeurtenis-id: d8b482779da44212b2d72b391a43ea42
Gebeurtenisreeks: 1
Gebeurtenisinstantie: 1
Gebeurtenisdetailcode: 0

Toepassingsinformatie:
Toepassingsdomein: /LM/W3SVC/2/ROOT-2-129738048780363294
Vertrouwensniveau: Full
Virtueel pad toepassing: /
Toepassingspad: C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\CertWebService\
Computernaam: SERVER5

Procesinformatie:
Proces-id: 52896
Procesnaam: w3wp.exe
Accountnaam: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

Uitzonderingsinformatie:
Uitzonderingstype: ConfigurationErrorsException
Uitzonderingsbericht: Kan bestand of assembly 2012-01-27 02-00 kopie van CertWebService of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. De manifestdefinitie van de gevonden assembly komt niet overeen met de assembly-verwijzing. (Uitzondering van HRESULT: 0x80131040)
bij System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssemblyHelper(String assemblyName, Boolean starDirective)
bij System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAllAssembliesFromAppDomainBinDirectory()
bij System.Web.Configuration.AssemblyInfo.get_AssemblyInternal()
bij System.Web.Compilation.BuildManager.GetReferencedAssemblies(CompilationSection compConfig)
bij System.Web.Compilation.BuildManager.CallPreStartInitMethods()
bij System.Web.Hosting.HostingEnvironment.Initialize(ApplicationManager appManager, IApplicationHost appHost, IConfigMapPathFactory configMapPathFactory, HostingEnvironmentParameters hostingParameters, PolicyLevel policyLevel, Exception appDomainCreationException)

Kan bestand of assembly 2012-01-27 02-00 kopie van CertWebService of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. De manifestdefinitie van de gevonden assembly komt niet overeen met de assembly-verwijzing. (Uitzondering van HRESULT: 0x80131040)
bij System.Reflection.RuntimeAssembly._nLoad(AssemblyName fileName, String codeBase, Evidence assemblySecurity, RuntimeAssembly locationHint, StackCrawlMark& stackMark, Boolean throwOnFileNotFound, Boolean forIntrospection, Boolean suppressSecurityChecks)
bij System.Reflection.RuntimeAssembly.InternalLoadAssemblyName(AssemblyName assemblyRef, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection, Boolean suppressSecurityChecks)
bij System.Reflection.RuntimeAssembly.InternalLoad(String assemblyString, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection)
bij System.Reflection.Assembly.Load(String assemblyString)
bij System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssemblyHelper(String assemblyName, Boolean starDirective)

Aanvraaginformatie:
Aanvraag-URL: https://server5:65500/CertWebservice.svc
Aanvraagpad: /CertWebservice.svc
Hostadres gebruiker: 192.168.1.102
Gebruiker:
Is geverifieerd: False
Verificatietype:
Accountnaam thread: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

Threadinformatie:
Thread-id: 8
Accountnaam thread: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE
Imiteert: False
Stacktracering: bij System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssemblyHelper(String assemblyName, Boolean starDirective)
bij System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAllAssembliesFromAppDomainBinDirectory()
bij System.Web.Compilation.BuildManager.GetReferencedAssemblies(CompilationSection compConfig)
bij System.Web.Hosting.HostingEnvironment.Initialize(ApplicationManager appManager, IApplicationHost appHost, IConfigMapPathFactory configMapPathFactory, HostingEnvironmentParameters hostingParameters, PolicyLevel policyLevel, Exception appDomainCreationException)

Aangepaste gebeurtenisdetails:

Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="ASP.NET 4.0.30319.0" />
<EventID Qualifiers="32768">1310</EventID>
<Level>3</Level>
<Task>3</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2012-02-15T18:41:18.000000000Z" />
<EventRecordID>24443</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>SERVER5</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>3008</Data>
<Data>Er is een configuratiefout opgetreden.</Data>
<Data>15-2-2012 19:41:18</Data>
<Data>15-2-2012 18:41:18</Data>
<Data>d8b482779da44212b2d72b391a43ea42</Data>
<Data>1</Data>
<Data>1</Data>
<Data>0</Data>
<Data>/LM/W3SVC/2/ROOT-2-129738048780363294</Data>
<Data>Full</Data>
<Data>/</Data>
<Data>C:\Program Files\Windows Server\Bin\WebApps\CertWebService\</Data>
<Data>SERVER5</Data>
<Data>
</Data>
<Data>52896</Data>
<Data>w3wp.exe</Data>
<Data>NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE</Data>
<Data>ConfigurationErrorsException</Data>
<Data>Kan bestand of assembly 2012-01-27 02-00 kopie van CertWebService of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. De manifestdefinitie van de gevonden assembly komt niet overeen met de assembly-verwijzing. (Uitzondering van HRESULT: 0x80131040)

Kan bestand of assembly 2012-01-27 02-00 kopie van CertWebService of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. De manifestdefinitie van de gevonden assembly komt niet overeen met de assembly-verwijzing. (Uitzondering van HRESULT: 0x80131040)
bij System.Reflection.RuntimeAssembly._nLoad(AssemblyName fileName, String codeBase, Evidence assemblySecurity, RuntimeAssembly locationHint, StackCrawlMark& stackMark, Boolean throwOnFileNotFound, Boolean forIntrospection, Boolean suppressSecurityChecks)
bij System.Reflection.RuntimeAssembly.InternalLoadAssemblyName(AssemblyName assemblyRef, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection, Boolean suppressSecurityChecks)
bij System.Reflection.RuntimeAssembly.InternalLoad(String assemblyString, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection)
bij System.Reflection.Assembly.Load(String assemblyString)

</Data>
<Data>https://server5:65500/CertWebservice.svc</Data>
<Data>/CertWebservice.svc</Data>
<Data>192.168.1.102</Data>
<Data>
</Data>
<Data>False</Data>
<Data>
</Data>
<Data>8</Data>
<Data>False</Data>
<Data> bij System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssemblyHelper(String assemblyName, Boolean starDirective)
</Data>
</EventData>
</Event>

• Hans C
Uitgedraaid op een volledige reinstall. Backups werke namelijk ook niet meer en daar ben ik toch wel bijzonder aan gehecht inmiddels.