Toon posts:

Browsen MacBook Air niet vloeiend?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mac'ers,

Ik heb sinds 4 weken een MacBook Air nieuwste generatie, ben er super blij mee!

Het enige waar ik me een beetje aan irriteer is dat tijdens het browsen in safari niet altijd alle websites vloeiend worden weergeven (bijvoorbeeld tijdens het scrollen). Ik merk dat dit bij pagina's is die bijvoorbeeld grote advertenties langs de zijkant van de content hebben staan.

Om een voorbeeld te noemen, bij NU.nl stond afgelopen dagen een grote banner langs de bovenkant en zijkant van de website. Ik denk dat deze advertentie met flash gemaakt was, het zorgde in ieder geval dat ik niet vloeiend kon scrollen door de website. Nu deze advertentie weg is kan ik wel weer vloeiend scrollen door de website. Hetzelfde geld voor een tijd geleden op dumpert.nl, toen er een grote ad van sportlife ofzo werd geplaatst trok mijn MBA dit ook slecht.

Er wordt altijd gezegd dat voor simpele dingen als surfen op het internet een MBA ideaal is, dit zou hij dus toch makkelijk aan moeten kunnen? Kan iemand mij vertellen of hij/zij hetzelfde heeft ervaren? Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:56

RKD

Mijn Macbook Pro heeft hier af en toe ook last van, dit komt vooral door Flash. Lang leve flashblock :)

[ Voor 13% gewijzigd door RKD op 15-02-2012 17:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008

Silasje

www.Entjes.eu

Ik heb met mijn eigen MBP ook nog wel eens dit probleem, als dit mij heel erg begint te storen gebruik ik ff firefox, die is daar minder gevoelig voor.
Verder is het afhankelijk of jij browser fullscreen gebruikt of niet. Indien je dat niet doet, kan het nog wel eens helpen om dit dan wel te doen.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in principe altijd de fullscreen functie tijdens het browsen, beïnvloed dit de prestaties? En is het niet gek dat mijn oude windows laptop hier geen last van heeft? Betekent dit dat flash niet ideaal is voor een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Flash en Mac gaan inderdaad niet heel lekker samen. Ik gebruik Google Chrome met een Flasblocker op mijn 2010 MBA. Gaat prima, ook in presentation view.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008

Silasje

www.Entjes.eu

Op het moment dat jij de browser niet fullscreen gebruikt, kunnen andere apps die ook openstaan, ook wat van je CPU vragen. ook verdwijnen er een aantal menubalken die net het verschil kunnen maken.

Ook wat Fiber zegt, Flash en Mac gaan niet heel lekker samen.. op de iPhone en iPad werkt flash gewoon niet, tenzij je er speciale apps op zet

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik heb hier ook last van op mijn MBA 2011. Ik heb flash niet eens geïnstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Heel veel sites laden achteraf dynamisch onderdelen in die best wel veeleisend zijn. Denk aan video's, advertenties, Flash, iframes, social-media buttons, etc. Dit vertraagt enorm.

Best bet is in ieder geval een Flash-blocker installeren en eventueel een adblocker (uiteraard even uitzetten voor T.NET of voor 15 euro bannervrij kopen :+). Dat maakt browsen zooooveeel prettiger en sneller anno nu...

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2012 13:15 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52
Als het heel ernstig is kun je ook nog even kijken met Chrome, wellicht doet Safari bij jou een beetje raar.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1