windowsinstallatie via usb-stick werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
dag mede tweakers,

heb hier een nieuwe hp folio 13 staan.
hierin zit een intel ssd heb een 8gb usb stick bootable gemaakt en hij boot hiervan met de windows installatie.

erna komt de melding:

een vereist stuurpgramma voor een cd/dvd station ontbreekt en hij vraagt hierom.

hoe omzeil ik dit aangezien de hp folio 13 geen dvd drive of cd speler heeft.

al wat dingen geprobeerd die google aangaf maar krijg het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Welke windows installatie? Win7/Vista/XP?
Hoe heb je je USB stikje voorbereid om windows? te installeren?

Nou ken ik de Folio niet maar heeft deze niet een recovery optie als je opnieuw start?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

• jorisw86
soort gelijke topics als deze geprobeerd:

http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

het is windows 7 msdn versie officieel.

er staat nu nog gewoon de hp versie op. ik boot vanaf de usb stick door f9 en dan zeg ik boot vanaf usb en start hij de windows setup. erna begint hij over een cd/dvd drive driver die de laptop dus niet heeft.

bootable usb stick gemaakt met windows 7 usb tool en usb universal installer geprobeerd.

heb de intel chipset driver van de hp site gehaald en deze op een usb disk gezet om hier die cd/dvd drive te vinden. maar hij zit er niet tussen. wel de sata ahci driver en dat soort dingen maakr niks mbt de dvd drive. gaat om deze laptop: http://h20000.www2.hp.com...=135&swEnvOID=4059#113100

[ Voor 40% gewijzigd door jorisw86 op 16-02-2012 09:04 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Wat je zou kunnen proberen:
- Je zou kunnen kijken of het wel lukt als je de usb stick in een andere poort hebt zitten (al acht ik die kans niet zo heel groot eerlijk gezegd)
- Het kan zijn dat je even moet zorgen dat de SATA drivers en de chipset drivers op een ander usb stick staan tijdens de installatie. Als het goed is krijg je bij die foutmelding de mogelijkheid om te bladeren.
- Het kan zijn dat het wel lukt als je even een andere ISO van het internet plukt. Dat is een van de weinige echte 'oplossingen' die ik tegen kom.

Desktop | Server | Laptop

• jorisw86
heb de drivers op een andere usb stick gezet. maar dat werkte niet.
andere usb stick geprobeerd en andere usb gat werkt ook niet.

heb nu een usb externe dvd speler besteld. kijken of dat soelaas bied.

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 22:29

--HYPER--392