Pc start niet op na fout door partitie

Pagina: 1
Acties:

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 13:54
Omdat mijn C-schijf te klein werd, heb ik Partition Tool gebruikt om deze partitie te vergroten.
Heb alleen nu het probleem dat de pc niet meer opstart en dus ook niet kan zien of Partition Tool zijn werk heeft gedaan... :(
  • Kom niet in de bios (kan wel zien dat bios alles detecteert, maar gaat niet naar het biosmenu)
  • Kan daardoor ook niet recovery disk gebruiken Windows 7 cd (of er moet hier ander trucje voor zijn)
  • Kan niet in veilige modus komen.
Wat kan ik doen?

Heb bios jumper al omgezet en batterij eruit gehaald zoals beschreven op internet. Mij werd alleen niet duidelijk of je de pc dan ook aan moet zetten (zonder batterij en op Clear CMOS).

Gaat om volgende (oldskool) specs:

A8N32-SLI deluxe
X2 4400+
1TB spinpoint F1
4GB geheugen
8800gt videokaart

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast dank!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Voordat je systeem daadwerkelijk gaat booten trekt het zich niks aan van partities op je schijf. Als je niet in je BIOS zelf komt lijkt me er wat anders aan de hand. Kom je zonder die schijf aan je systeem wel in je BIOS?

• TimmieVelthuis
Rataplan_ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:49:
Voordat je systeem daadwerkelijk gaat booten trekt het zich niks aan van partities op je schijf. Als je niet in je BIOS zelf komt lijkt me er wat anders aan de hand. Kom je zonder die schijf aan je systeem wel in je BIOS?
Ik kom zonder de harde schijf wel in mijn BIOS. Wat zou een vervolgstap kunnen zijn?

Wanneer ik de harde schijf weer koppel aan systeem wordt ie niet meer herkend in BIOS. Zou de schijf kapot zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door TimmieVelthuis op 15-02-2012 16:04 . Reden: toevoeging ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

PC moet je niet aanzetten bij CMOS reset.

zoals Rataplan_ voorstelt: probeer eens op te starten zonder HDD.
Heb je een ander systeem waar je je HDD aan kan hangen?

Waar loopt je PC juist vast?
Kan je booten van een Linux CD?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Beetje vaag, een 'ouderwetse' BIOS hoort niks te doen met data op de schijf tot 'ie daadwerkelijk gaat booten. Haal anders de SATA-data-kabel los, boot van CD (bv Linux inderdaad, of Hirens) en na boot schijf aansluiten en hardware laten detecteren. Check even wat 'ie dan doet. In de Hirens XP zit een hoop aan recovery en test-tooling freeware die je gewoon kan gebruiken.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Of met de HD via USB converter uitlezen is ook een optie, is makkelijker te doen op andere PC/laptop.
pricewatch: Diginote Dock 2.5" / 3.5" SATA - USB 2.0 / eSATA

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• TimmieVelthuis
Ik ben in de bios gekomen en heb uiteindelijk het geheel op kunnen starten vanaf Windows 7 dvd. Had meerdere back-ups, maar die kan die niet openen... Vrijdag gaat een vriend van mij er naar kijken, die heeft er veel verstand van.

Zal hier nog beschrijven of en hoe het is gelukt. Bedankt voor de reacties, maar het probleem is te vaag op dit moment om hier antwoord op te geven denk ik.

Wanneer ik de HDD aansluit kom ik niet in bios, maar als ik hem ontkoppel dan wel. Zonet was HDD blijkbaar toch niet aangesloten. Is er een manier om toch de Windows cd te laten beginnen ipv freeze tijdens bios?

[ Voor 22% gewijzigd door TimmieVelthuis op 15-02-2012 20:00 . Reden: Klopte toch niet ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

nee, alleen door aanlsuiting via USB na het opstarten van de PC.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Pagina: 1