Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

12" amd apu laptop met 9mm HDD bay

Pagina: 1
Acties:

• Laureus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 13:36
Hey tweakers, ik heb weer zo'n nare koop-adviesvraag:

Ik ben van plan een amd 450e powered notebook te kopen, omdat ik binnenkort weer met de trein ga reizen en mijn dell6400 inmiddels uit elkaar valt. Ik wil de HDD (een Seagate momentus XT hybrid) uit mijn oude Dell redden en in de nieuwe notebook plaatsen, maar ik begrijp dat sommige van deze kleine notebooks alleen 7mm schijven lusten.

Weet iemand welke 12" notebooks wel en niet 9mm schijven accepteren? De Eee PC 1215b lijkt te kunnen, maar zijn er nog andere? Ik heb slechte ervaringen met de bouwkwaliteit van de Eee PC en vind hem ook niet mooi.

Alvast bedankt

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 21:51

Liveshort

Certified Crazy Person

In de pricewatch staan enkel Eee PC's van 12", er zijn geen andere met die maat en een E-450 er in. Je zult hiervoor gewoon specspagina's af moeten zoeken.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Koop gewoon een losse USB-behuizing en stop die Seagate erin, heb je gelijk een backup disc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Laureus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 13:36
Ik bedoel met 12" uiteraard ook de 11,6" notebooks, die centimeter maakt mij niet zoveel uit. Ik heb op youtube een aantal HDD-swaps bekeken, maar ze noemen niet bij alle notebooks de maximale dikte van de HDD. Ook kan ik die gegevens niet vinden van de meeste fabrikanten, slechts de toeren per minuut en de opslaggrootte van de meegeleverde schijf. Ik hoop eigenlijk op mensen met inside-information, die zelf een 11,6-12"notebook hebben en uit ervaring weten welk formaat schijf er maximaal in past.