Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen, die kunnen bevestigen dat er een tekort aan .NET ontwikkelaars is of komt? Ik hoor van recruiters, dat dit zo is. Is dit buiten de recruitmentmarkt ook? Ik zie wel dat C# / .NET op Tweakers/Jobs de meeste vacatures kent.

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hangt af van de regio maar C# wordt wel meer gebruikt.
Gelukkig is het ook een makkelijk taal om te leren als je Java or C++ kan dus echt tekort zullen we niet snel krijgen.

Overigens kloppen veel vacaturebanken niet omdat er vaak wel meer dan 5 advertenties zijn voor 1 baan.

[ Voor 23% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-02-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Goede ontwikkelaars zijn uberhaupt schaars. Net zoals verpleegkundigen, onderwijzers en tal van andere beroepen waarvoor je een goede opleiding nodig hebt.

Wat betreft het aantal vacatures: dat zegt net zoveel over de omvang van het betreffende deel van de markt, als over het tekort aan sollicitanten.

Op dit moment is het grootste tekort aan mensen die veel van cloud applicaties afweten. Momenteel is er een sterke shift bezig van traditionele modellen richting IAAS en PAAS. Het aanbod van developers en architecten die echt kaas heeft gegeten van big data, cloud deployment, scalability, etc is nog beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20
Hier anders ook wel een aardig te kort (in het zuiden). We hebben al enkele maanden een aantal vacatures op maar ze zijn lastig te vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27

Onbekend

...

Zoals t_captain als schreef:
Er is een te kort aan goede programmeurs met de juiste ervaring. Dit geldt trouwens niet alleen voor C# en .NET, maar ook voor andere programmeertalen.
Een programmeur moet zich namelijk ook weten hoe een klant met de software werkt, en waarom goedlijkende alternatieven niet altijd voor de klant gemakkelijk werken. De inwerkperiode van een programmeur is vooral voor kleinere bedrijven dan een investering, waardoor de sollicitanten erg kritisch worden beoordeeld.

Daarnaast heb je verschillende soorten programmeurs. Je hebt mensen die snel een stuk code in elkaar zetten, het werkt wat de klant wil, maar je moet verder niet naar de code kijken. En je hebt mensen die alles vanaf de eerste letter alles zo perfect mogelijk willen doen en erg traag zijn om een stukje code te schrijven, maar dat is dan wel helemaal correct.
Afhankelijk van het type bedrijf wil je juist de ene soort of juist de andere soort programmeur hebben.

En dan heb ik het nog niet over het debuggen, commentaar, handleidingen e.d. gehad, maar zijn allemaal punten waarnaar gekeken wordt en dan is de vijver om een programmeur er uit te vissen aardig leeg.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:12
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:34:
Hangt af van de regio maar C# wordt wel meer gebruikt.
Meer gebruikt dan wat? Niet meer dan Java en C in ieder geval. Wel meer dan in voorgaande jaren, als je dat bedoelt.

Maar volgens mij is er in het algemeen een tekort aan goede ontwikkelaars, onafhankelijk van de gevraagde programmeertaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Er is natuurlijk ook een verschil in welk werkveld je actief bent, die ervaring telt naarmate je meer senior wordt ook zwaarder, maar dat kan je met een beetje pech ook beperken. Zo zijn er in mijn werkveld dat zich vooral op de overheid richt maar weinig vacatures. Als ik vrijwillig of onvrijwillig een nieuwe uitdaging zou moeten zoeken zou ik waarschijnlijk mijn werkveld, al dan niet tijdelijk, moeten verlaten.

Qua tekorten, er is imho pas sprake van een tekorten als werkgevers bereid zijn te investeren in bijvoorbeeld afstudeerders. Ieder vakgebied heeft namelijk altijd wel een tekort aan getalenteerde mensen met de juiste ervaring, dat zegt op zichzelf vrij weinig.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Onbekend schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:04:
Zoals t_captain als schreef:
Er is een te kort aan goede programmeurs met de juiste ervaring. Dit geldt trouwens niet alleen voor C# en .NET, maar ook voor andere programmeertalen.
Een programmeur moet zich namelijk ook weten hoe een klant met de software werkt, en waarom goedlijkende alternatieven niet altijd voor de klant gemakkelijk werken. De inwerkperiode van een programmeur is vooral voor kleinere bedrijven dan een investering, waardoor de sollicitanten erg kritisch worden beoordeeld.

Daarnaast heb je verschillende soorten programmeurs. Je hebt mensen die snel een stuk code in elkaar zetten, het werkt wat de klant wil, maar je moet verder niet naar de code kijken. En je hebt mensen die alles vanaf de eerste letter alles zo perfect mogelijk willen doen en erg traag zijn om een stukje code te schrijven, maar dat is dan wel helemaal correct.
Afhankelijk van het type bedrijf wil je juist de ene soort of juist de andere soort programmeur hebben.

En dan heb ik het nog niet over het debuggen, commentaar, handleidingen e.d. gehad, maar zijn allemaal punten waarnaar gekeken wordt en dan is de vijver om een programmeur er uit te vissen aardig leeg.....
Wordt er uberhoubt wel zo gekeken naar mensen? Met de huidige shift van veel bedrijven richting india bijvoorbeeld. De vijver is overigens van de andere kant ook heel erg leeg, ik kijk regelmatig op monsterboard/tweakers ed en een vacature in de buurt voor een programmeur dan zie ik voornamelijk consultancy voorbij komen. Kan aan mij liggen maar misschien word er gewoon in de verkeerde vijver gevist of met het verkeerde aas :P

Overigens waarom wil OP dit eigenlijk weten? als je nu aan een studie in deze richting wilt beginnen HBO van 4 jaar is deze informatie tegen de tijd dat je klaar bent al lang niet meer relevant.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vergeleken met andere beroepen binnen de IT, is de vraag naar software ontwikkelaars wel groot. Wij hadden laatst een vacature openstaan voor een systeembeheerder functie en we kregen binnen twee dagen tijd meer dan 25 sollicitaties binnen. Op dit moment hebben we ook een vacature openstaan voor een software ontwikkelaar en we hebben slechts één sollicitatie binnengekregen (die ook nog eens totaal niet in het profiel voor deze functie past).

Vanzelfsprekend zal dit natuurlijk ook per regio verschillen, het bovenstaande gaat over regio Rotterdam.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Welnee. Er zijn zat .net ontwikkelaars. Je ziet dat aan de salarisontwikkeling. Werkgevers adverteren niet met "de leaseauto staat al klaar".

Wat er wel is, is de verwachting bij sommige werkgevers dat ze .Net ontwikkelaars kunnen krijgen tegen Indiase prijzen. Tja, dan kun je lang wachten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

t_captain schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:36:
Op dit moment is het grootste tekort aan mensen die veel van cloud applicaties afweten. Momenteel is er een sterke shift bezig van traditionele modellen richting IAAS en PAAS. Het aanbod van developers en architecten die echt kaas heeft gegeten van big data, cloud deployment, scalability, etc is nog beperkt.
Eeh, ja, dat wordt veel geroepen, echter als ik concreet daar naar zoek, zie ik bij jobs.tweakers.net maar 1 vacature waar de kreet NOSQL in voorkomt. Cloud komt vaker voor, maar wordt nergens zelden concreet gemaakt. Als ik op Hadoop zoek zie ik 0 vacatures. Conclusie: leuk als je weet dat je een grote schaalbare applicatie wilt opzetten, maar zelden effectief in huidige software ontwikkeling.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:24
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:34:
Overigens kloppen veel vacaturebanken niet omdat er vaak wel meer dan 5 advertenties zijn voor 1 baan.
En soms helemaal geen baan bij vacatures. :( recruiters... :(

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Keiichi schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:14:
[...]

En soms helemaal geen baan bij vacatures. :( recruiters... :(
Inderdaad, recruiters zijn in mijn mening het slechtste wat de IT-sector ooit is overkomen. En jammer genoeg werken bijna alle bedrijven ook samen met deze recruiters (anders zouden de recruitmentbureau's natuurlijk ook niet kunnen bestaan). Het lijkt wel alsof het plaatsen van vacatures door echte bedrijven nog maar zelden wordt gedaan.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 09:02
Goede mensen zijn schaars, er zijn genoeg werklozen maar dat is niet vanwege een te kort aan arbeidsplaatsen maar een te kort aan specieke kennis.

Voor goede PHP programmeurs zijn er ook tekorten.
Pagina: 1