Traag printen via Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 23:04
Goedenmiddag,
ik heb een canon MF8340CDN netwerk printer.
Wanneer ik via USB print gaat de printer direct printen.

Wanneer ik print via het netwerk (windows testpagina) duurd het eerst ca. 35 seconden voordat de printer iets gaat doen.
Canon geeft uiteraard aan dat het probleem word veroorzaakt door 'het netwerk' of een firewall.
Op de cliënt heb ik de firewall uit staan en gebruik ik de laatste driver van Canon.

Heb ook geprobeerd om de port van de printer op full duplex 100 mb en half duplex te testen maar zonder positief resultaat.
Heb ook geprobeerd op het tabblad geavanceerd te kiezen voor "rechtstreeks naar de printer afdrukken" i.p.v. adrukdocumenten in de wachtrij plaatsen (en ook onmiddelijk beginnen met afdrukken) Dit zonder resultaat.

Kent iemand dit probleem en weet iemand nog een oplossing om dit te versnellen?

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 23:04
Probleem opgelost.
Instelling in de UI "instellingen speciale port".
Als je dit aanzet werkt printen via het netwerk wel snel.
Niemand die echter weet wat dit betekend (staat niks in de documentatie).
pitchdown schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:05:
Goedenmiddag,
ik heb een canon MF8340CDN netwerk printer.
Wanneer ik via USB print gaat de printer direct printen.

Wanneer ik print via het netwerk (windows testpagina) duurd het eerst ca. 35 seconden voordat de printer iets gaat doen.
Canon geeft uiteraard aan dat het probleem word veroorzaakt door 'het netwerk' of een firewall.
Op de cliënt heb ik de firewall uit staan en gebruik ik de laatste driver van Canon.

Heb ook geprobeerd om de port van de printer op full duplex 100 mb en half duplex te testen maar zonder positief resultaat.
Heb ook geprobeerd op het tabblad geavanceerd te kiezen voor "rechtstreeks naar de printer afdrukken" i.p.v. adrukdocumenten in de wachtrij plaatsen (en ook onmiddelijk beginnen met afdrukken) Dit zonder resultaat.

Kent iemand dit probleem en weet iemand nog een oplossing om dit te versnellen?