[Copy Error bestand 2GB] OCZ Agility 2

Pagina: 1
Acties:

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik had mijn Windows systeem draaien op de OCZ Agility 2 disk, tot deze er opeens mee stopte. Windows starte wel op, maar werd zwart met enkel een cursor (en na 3min blauw Windows scherm, met een auto reboot).

Het gekke is dat ik wel nog op de Agility disk kon komen en ook alle bestanden nog kon inzien dmv (ultimate boot cd), maar toen ik mijn outlook bestand (*.pst) van 2,8Gb wilde backupen bleef de drive hangen op 2Gb.

Heb een nieuwe disk gekocht waar inmiddels Windows 7 weer succesvol op draait, maar ook als ik nu de Agility disk met USB aan mijn systeem hang stopt deze weer precies na 2GB???

Het lijkt wel of er opeens een datalimiet van 2GB op die schijf zit???

Kan iemand mij misschien helpen met een oplossing om mijn 2,8 Gb bestand van die schijf te halen? En herkent iemand dit probleem?

www.Qbox.nl

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01 13:44
het kan zijn dat er een sector kapot is in de harde schijf, dus dat hij de rest niet meer kan lezen.

Windows op een andere schijf instaleren en daarna de agility er weer aanhangen ;) dan even met een programma proberen of hij nog data kan back-uppen.

[ Voor 43% gewijzigd door -Bas op 15-02-2012 14:41 ]

• CdRwin
Hoi Bas,

Ik heb windows op een nieuwe schijf gezet en de defecte agility via sata aan mijn comp gehangen, maar de schijf blokkeert na 2Gb aan data te hebben gebackupt. Deze is daarna ook niet meer toegankelijk, pas na een reboot werkt hij weer.

Welk backup programma raden jullie aan? En is er ook een programma waarmee je een bestand byte voor byte kunt kopiëren (die komt misschien wel voorbij de defecte sectoren)?
-Bas schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:39:
het kan zijn dat er een sector kapot is in de harde schijf, dus dat hij de rest niet meer kan lezen.

Windows op een andere schijf instaleren en daarna de agility er weer aanhangen ;) dan even met een programma proberen of hij nog data kan back-uppen.

www.Qbox.nl

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01 13:44
Programma dat ik laatst heb gebruikt is: Pc Inspector File Recovery, daar deels mijn bestanden weer door teruggekregen. Lijkt me het handigst als je aangeeft in het programma dat je een quick format hebt gebruikt, hierdoor zoekt hij in alle sectoren van de schijf ;)

code:
1
http://download.chip.eu/nl/PC-Inspector-File-Recovery-4.0_784409.html

• CdRwin
Nee helaas, zelfs "Pc Inspector File Recovery" blijft hangen na een paar Gb aan data te hebben gekopieerd. Agility moest daarna ook weer even gereset worden.

Zo frustrerend dat je wel je bestand ziet staan, maar dat je hem niet gekopieerd krijgt...
-Bas schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:15:
Programma dat ik laatst heb gebruikt is: Pc Inspector File Recovery, daar deels mijn bestanden weer door teruggekregen. Lijkt me het handigst als je aangeeft in het programma dat je een quick format hebt gebruikt, hierdoor zoekt hij in alle sectoren van de schijf ;)

code:
1
http://download.chip.eu/nl/PC-Inspector-File-Recovery-4.0_784409.html

www.Qbox.nl

• CdRwin
Heeft iemand nog ideeën wat ik hier mee aan kan?

www.Qbox.nl

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:05
kijk eens wat je met de ocz toolbox kunt.

wrs is er gewoon een sector dood, maar probeer de pst eens te zippen (naar een andere schijf)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Post de SMART data, dat is stap 1. Van je SSD én HDD graag. Kun je doen met HDTune of CrystalDiskInfo. Als je kabelproblemen hebt of bad sectors valt dat gelijk aan de screenshots af te leiden.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Je zou in Linux (live-cd) met dd kunnen proberen het tweede deel van het bestand te kopieren en dan aan elkaar plakken. Evt. het niet te kopieren stukje overslaan en vervangen door nullen. (Zijn ook windows progs voor, denk ik. Google: "copy part of binary file" ofzo.)

Je kunt ook proberen dat pst bestand rechtstreeks in outlook te laden en dan je belangrijkste mail exporteren.
Pagina: 1