Beste PRGers,
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een inhouse tooltje gebaseerd op PHP / Apache en MySQL. Deze tool wordt de vervanger van de huidige checklists die wij moeten invullen voor het vrijgeven van software.
Het nieuwe systeem biedt een aantal (potentiële) voordelen tov de Excel-bestanden welke wij nu gebruiken voor de checklisten.
Daaruit kwam het volgende topic naar boven: [php] Authentication & Authorization
Ik heb het advies van RobIII opgevolgd en de volgende ERD gemaakt:

Nu heb ik de volgende rollen in de database zitten:
en de volgende permissions
De checklist zal straks bestaan uit ongeveer 50 items. Iedere role (op admin en member na) dienen hier hun specifieke verantwoordingen af te vinken.
Mijn vraag is, hoe kan ik die roles en permissions eenvoudig koppelen en dit ook in het objecten-tabel overerven?
Mijn idee is om voor iedere role de crud permissions toe te voegen, maar volgens mij sla ik daar dan in door.
De objecten krijgen dan een koppeltabel waarin de benodigde permissies gekoppeld wordt aan de objecten.
Ik zou graag jullie input hierover zien
Ik heb ook nog een andere vraag; Is het ook mogelijk om de naam van de FK te gebruiken in de koppeltabellen, dat maakt het voor het invullen veel leesbaarder. Ik ben niet bekend met die jargon, maar ik kan me voorstellen dat er zoiets moet bestaan.
Alvast bedank,
Matis
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een inhouse tooltje gebaseerd op PHP / Apache en MySQL. Deze tool wordt de vervanger van de huidige checklists die wij moeten invullen voor het vrijgeven van software.
Het nieuwe systeem biedt een aantal (potentiële) voordelen tov de Excel-bestanden welke wij nu gebruiken voor de checklisten.
- Meerdere mensen kunnen tegelijkertijd lezen en schrijven.
- Eenvoudig maken van statistieken (afgeronde checklisten etc,)
- Logging (wie heeft wat wanneer ingevuld)
- Gecentraliseerd, zowel de opslag (database) als presentatie (webpagina)
- Misschien nog wel het belangrijkste punt: Iedere gebruikersgroep alleen schrijfrechten geven voor hun specifieke verplichtingen.
Daaruit kwam het volgende topic naar boven: [php] Authentication & Authorization
Ik heb het advies van RobIII opgevolgd en de volgende ERD gemaakt:

Nu heb ik de volgende rollen in de database zitten:
admin cs fixer manrd marcom member ms pl pm prm releaser
en de volgende permissions
release-create => nieuwe softwarevrijgave starten release-delete => softwarevrijgave verwijderen release-list => alle softwarevrijgaven weergeven release-update => softwarevrijgave aanpassen stats-list => statistieken genereren user-create user-delete user-list user-update
De checklist zal straks bestaan uit ongeveer 50 items. Iedere role (op admin en member na) dienen hier hun specifieke verantwoordingen af te vinken.
Mijn vraag is, hoe kan ik die roles en permissions eenvoudig koppelen en dit ook in het objecten-tabel overerven?
Mijn idee is om voor iedere role de crud permissions toe te voegen, maar volgens mij sla ik daar dan in door.
De objecten krijgen dan een koppeltabel waarin de benodigde permissies gekoppeld wordt aan de objecten.
Ik zou graag jullie input hierover zien
Ik heb ook nog een andere vraag; Is het ook mogelijk om de naam van de FK te gebruiken in de koppeltabellen, dat maakt het voor het invullen veel leesbaarder. Ik ben niet bekend met die jargon, maar ik kan me voorstellen dat er zoiets moet bestaan.
Alvast bedank,
Matis
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time