Videokaart BTO JFL 92 8600m GT kapot!

Pagina: 1
Acties:

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-02 21:06
Ik heb gisteravond nadat ik de android SDK geinstalleerd had de laptop uit gezet en ben gaan slapen... Toen ik wakker werd deed deze het niet meer :(

Het blauwe lampje deed het nog wel, en als ik na hem even de tijd te hebben gegeven mijn finger scande kwam ik ook gewoon in windows (ik hoorde namelijk het geluidje).
Het beeld bleef echter zwart. Ook via een externe monitor kreeg ik niks te zien (via VGA).
Conclusie: Videokaart kapot.

Wat is dus gedaan heb is: laptop helemaal uit elkaar schroeven, via deze en deze guides, dit was een aardig karwei.

Daarna dus geprobeert om de videokaart te bakken om hem te reanimeren, wat niet gelukt is.

Nu vroeg ik mij dus af, is het verstandig om een nieuwe videokaart te kopen, bv de ATI mobility radeon HD 4570? Of kan ik beter helemaal een nieuwe laptop kopen... Het viel mij namelijk op dat het vrij lastig is om voor een redelijke prijs aan goede kaarten te komen... En de laptop is 4 jaar oud, dus waarschijnlijk gaan andere onderdelen binnenkort ook kapot?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 23:52
En je weet zeker dat het niet gewoon de monitor is? Je zegt dat een externe monitor niets liet zien, maar deze moet je wel eerst aanzetten natuurlijk! In Windows Vista en 7 dmv ctrl + p als ik het goed heb. Dan 1 van de opties kiezen. Mijn pc start namelijk niet meer op als de videokaart kapot is ;) Wel als de monitor kapot is.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jammer dat je `m al gebakken hebt. Deze videokaarten worden vaak onder verlengde garantie gerapareerd (=vervangen), omdat het een fabrieksfout is.

Wellicht kun je alsnog contact opnemen met de fabrikant om te vragen om een wissel?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• gabn88
@ MoiZie: Nee, ik heb als sneltoets fn + F3, en deze heb ik ingedrukt. Daarnaast gebruik ik normaal ook een externe monitor en dan laat hij ook automatisch wat op die monitor zien. Uiteraard stond de monitor aan ;)

Het is inderdaad wel gek dat hij gewoon opstart met een kapotte videokaart... Maar anders kan ik niet bedenken waar het aan zou liggen, aangezien:

1. Windows gewoon opstart
2. Ik geen beeld heb op de internet monitor
3. Ik geen beeld heb op de externe monitor (die aan staat en juist geconnect is, maar continue "geen signaal" laat zien, terwijl deze monitor op dit moment gewoon met een andere pc gebruikt wordt)

@ Michael Knight: Ik heb contact opgenomen met BTO, maar daar zeggen dat de serie die zij gebruiken geen last hadden van de fabrieksfout en dat als die fabrieksfout er wel in zat, de kaart binnen een jaar kapot ging:S

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

gabn88 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:21:

@ Michael Knight: Ik heb contact opgenomen met BTO, maar daar zeggen dat de serie die zij gebruiken geen last hadden van de fabrieksfout en dat als die fabrieksfout er wel in zat, de kaart binnen een jaar kapot ging:S
Dat lijkt me onzin. ;)
8600m is gewoon een 8600m en heeft dus ook bagger soldeer net zoals alle andere GPU's uit de 8000 series van NVIDIA.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Inderdaad... de GPU is van nVidia en daar zit het probleem `m ook in. Zoek er anders wat extended warranty programma`s bij van andere leveranciers en haal verhaal bij BTO.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• gabn88
Volgens mij is de periode voor de verlengde garantie NIET, maar de periode waarin claim aangemaakt konden WEL afgelopen...

Althans deze website:

Helaas...
Pagina: 1