Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2003] emailadressen uit mappen met emails filteren

Pagina: 1
Acties:

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beste medegebruikers,

ik wil graag alle emailadressen van de afzenders van mijn ontvangen emails verzamelen, en in mijn contactpersonenlijst stoppen.

Maar dit is teveel om handmatig te doen, en heb geen opties om aparte software te downloaden hiervoor.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik meen deze vraag een paar keer eerder te hebben gezien hier in OFF. Misschien wil je nog even rondzoeken.
Sowieso kan je een VBA-macro maken die alle mails langs gaat en de afzenders ophaalt. Zie bijvoorbeeld MSDN: OUtlook 2003 VBA Code to extract Email addresses en dan natuurlijk naar wens aanpassen (From i.p.v. To).

Of:
en heb geen opties om aparte software te downloaden hiervoor
Downloaden, of installeren? Niet ieder tool hoeft geïnstalleerd te worden. En als het blijkbaar om een systeem gaat waar je weinig rechten hebt, kan je wel macro's draaien?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Of je email map exporteren naar een xls- of csv- bestand en deze vervolgens weer importeren in een (nieuwe) contactpersonenmap.

Je kunt de fieldmapping aanpassen om het bestand wat kleiner te maken en het import/export process wat te versnellen of de juiste kolommen in te stellen.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Roady81 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:11:
Of je email map exporteren naar een xls- of csv- bestand en deze vervolgens weer importeren in een (nieuwe) contactpersonenmap.

Je kunt de fieldmapping aanpassen om het bestand wat kleiner te maken en het import/export process wat te versnellen of de juiste kolommen in te stellen.
Hier heb ik wat aan.
top, tnx.