Toon posts:

Standaard Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik heb 2 videokaarten een Geforce GT 550M en een Intel HD en die laatste is waarschijnlijk onboard kaart. Ik speel best wel wat games en zodra ik de game start met mijn laptop pakt hij altijd de Intel HD kaart. Zodra ik er een extern beeldscherm op aansluit gaat hij draaien op de Geforce kaart. Ik kan echter nergens een instelling vinden om dit te veranderen. en zodra ik de Intel HD kaart uitschakel heb ik zwart beeld.

Iemand ideen?

Groeten

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

In je BIOS al gekeken welke kaart er als standaard staat aangegeven?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:33:
In je BIOS al gekeken welke kaart er als standaard staat aangegeven?
Nee nog niet, Maar daar zou ik dat eventueel ook kunnen veranderen? Dat is idd een goeie.

Verwijderd

Ik heb ook een laptop met 2 gpu's. Alleen ik heb een Ati kaart, ik heb in het ati controle center een knopje met "switch gpu". Als je die niet hebt moet je is gaan kijken in het energie schema daar zit het dacht ik ook verstopt welke gpu met welk schema moet draaien.

Bedenk mij net dat ik volgens mij wel iets in het bios heb moeten aanpassen, in de zin van dat windows of een applicatie mag bepalen of de gpu switcht. ( Ik had ook soortgelijke problemen in het begin. )

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:37:
Ik heb ook een laptop met 2 gpu's. Alleen ik heb een Ati kaart, ik heb in het ati controle center een knopje met "switch gpu". Als je die niet hebt moet je is gaan kijken in het energie schema daar zit het dacht ik ook verstopt welke gpu met welk schema moet draaien.

Bedenk mij net dat ik volgens mij wel iets in het bios heb moeten aanpassen, in de zin van dat windows of een applicatie mag bepalen of de gpu switcht. ( Ik had ook soortgelijke problemen in het begin. )
Ok ik zal zo is ff de BIOS in gaan om de instellingen te bekijken Thanks! :D

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 15:08

icecreamfarmer

en het is

Misschien niet netjes maar dit topic kwam er het dichste bij in de buurt.

Ik heb hetzelfde probleem, bij veel games schakelt hij automatisch naar de nvidia maar in enkelen niet wat onspeelbare fps tot gevolg heeft.

Nu kan ik het handmatig doen dat hij altijd de nvidia gebruikt maar dat is niet gunstig voor het stroomverbruik.
Is er een andere manier om de laptop te dwingen om de nvidia te gebruiken?
In het nvidia menu staat mijn spel niet tussen de aanwezige spellen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zelf executable van het spel zoeken, niet zo moeilijk...
http://lmgtfy.com/?q=nvidia+add+games+to+control+panel

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:21
Ik neem aan dat het gaat om Nvidia Optimus.
In de drivers van Nvidia kan je gewoon instellen dat die de Geforce-kaart moet gebruiken in plaats van de Intel.
Je moet dan ergens in een menu de exe van het spel selecteren.
Op Lenovo Thinkpad W520 ken ik dezelfde situatie met een Quadro1000M bij Minecraft.
Pagina: 1