Toon posts:

Welke Peltier voor een gestripte Athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met peltiers voor een gestripte athlon met een Alpha HM Cooler???
Zo ja, welk type peltier heb ik nodig en waar koop ik die???

Ik wil er een die net zo breed is als de hele pcb (om en cache en core te bedekken) en die binnen de schroeven van de cooler blijft!!!

Thnx in advance

Verwijderd

Zo breed als de HELE PCB??? Die zijn er na mijn weten niet.
Alle peltiers die ik heb gezien zijn vierkant.

Hoe je het zou kunnen oplossen is het volgende :
1) Een coldplate van koper ter grootte van de PCB op de Cache+ COre heb je ook nog copper spacers nodig van de cache zit lager dan de core....
2) Dan 1 of 2 vierkante peltiers.
3) en dan een VETTE heatsink(ECHT HEEL GROTE , liefst groot en met een groot oppervlak) en dan je fans.

Uiteraard dit hele zooitje xtreem goed geisoleerd.

Wel zelf gaatjes boren in coldplate.

Dit bovenstaande wil ik zelf ook nog gaan doen maar ik moet nog ergens een winkel vinden waar dit allemaal te krijgen is en ik vraag me af hoeveel Watt de peltiers zouden moeten zijn...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mail even naar www.OC-Shop.nl (newt@dds.nl)

Hij kan de boel leveren, en weet precies wat er op past, en wat het handigst is en dergelijke.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Er is een kerel die bezig is geweest met het maken van peltier koelers voor Celerons en P3's, de PC-10's van PretestedCPU's. Ik heb 'm gemailed met de vraag of ie nog een Athlon Peltier gaat maken (omdat er erg veel vraag naar is en hij natuurlijk zijn zakgeld wat omhoog kan krijgen ;) ).

Dit was zijn reactie:
"..Not at the moment, but I may be designing a cooler for the Athlon as well."

Ook via Chris Angelini van SharkyExtreme heb ik dit verzoek geplaatst. Hij wilde echter zijn bedrijfscritische Athlon 800 niet hiervoor gebruiken. Maar ja...het lot was ons gunstig en hem ongunstig gezind, want zijn Athlon hangt nu als duur kunstwerk aan de muur na opgeblazen te zijn. Lees maar:

"Well, I just fried that mission-critical Athlon 800 I told you about, so I took it apart and tried it on the PC-10 just for you :) Unfortunately, it doesn't look like it will work because the screw holes are too far apart. Hopefully Mike will make an Athlon cooler, but for now it seems Athlon
users are out of luck :( ".

De Mike waar we het over hebben is die gast die de PC-10 pletiers maakt bij PretestedCPU's.

Als we nu allemaal flink smeken bij PretestedCPU's om Athlon peltiers maakt ie ze misschien binnenkort nog voor ons ;)

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Waarom allemaal zo ingewikkeld als je het zo zelf kan maken.
Ingredienten:
benodigdheden een TEC 72watt met gasket, coldplate en thermal-grease, mix deze met een Alpha P7125.. en klaar is Clara.

Greetinz

Newt

Verwijderd

wat zou een 72Watt tec kosten??
en waar zou je die kunnen krijgen??

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Probeer het even bij OC-Shop.nl :)
Pagina: 1