Shielded internet kabel of betere modem

Pagina: 1
Acties:

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:58

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben een beetje aan het zoeken naar een shielded netwerkkabel voor een vriend van mij.
Hun hebben een "raar" huis om het even zo te zeggen. Met wifi wat ze nu hebben haalt zijn computer verbinding. Dus is er gezegt probeer via de stroom (weet zo even niet hoe het heet) en dan via een stopcontact naar de pc maar de verbinding was zo slecht dat het geen oplossing was. Nu dacht ik waarom geen shielded netwerkkabel want die bestaan ook zover ik weet. Maar ik kan ze niet echt vinden. Het zal ongeveer een kabel van 30m moeten zijn denk ik, moet nog even uitzoeken hoe precies. De kabel zal dan over het (plat) dak lopen naar de andere kant van het huis om zo bij de modem te komen voor internet verbinden. Zijn ouders willen de kabel niet door het huis dus vandaar ook geen keuze. Dus is het slim om het zo te doen via een shielded kabel en dan eventueel pvc buis of een betere wifi te gebruiken. Want wifi is volgens mij ook afhankelijk van het huis als ik het goed snap :D.

alvast bedankt ^^

P.S. Ik hoop dat ik de termen goed gebruikt heb >:)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 09:46
shielded is STP kabel. Om deze nou buiten te leggen is shielded niet voor bedoeld. UTP is niet voor buitentemperaturen geschikt, maar ervaring van tweakers leert dat als je deze in een pvc buis legt het werkt. Dit is gewoon extra bescherming.

google

[ Voor 33% gewijzigd door barry457 op 15-02-2012 11:32 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Op mijn werk gebruikten we gewone UTP gewoon buiten, de enige keer dat dit problemen opleverde was tijdens het opruimen van de kabel toen het extreem hard vroor (-30) dan gaat de buitenmantel eraan alsof het van dun glas gemaakt is. In NL zie ik zo 1 2 3 geen problemen, als je het goed wilt doen trek je het door een PVC-pijpje maar ook zonder zal het prima werken.

Het spul is er niet voor bedoeld maar het werkt wel.

[ Voor 7% gewijzigd door allure op 15-02-2012 11:36 ]

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp is een utp ook gewoon goed en is er geen stp nodig in een pvc buis?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
Ik heb meerdere UTP Cat6 kabels van 12 meter waarvan 30 cm in de kiel goot, zonder buis die in weer en wind ligt. Die ligt er al jaren en nog steeds haal ik de zelfde snelheden als toen die nieuw was.
Mocht je ook over dak gaan gezien de lengte zou ik deze wel in een buis leggen, ook ivm UV straling van de zon.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
bedankt mensen :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Al gedacht aan het gebruiken van een (U/F)TP grondkabel? Hier heb je een dubbele sterke buitenmantel om heen.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
waterwolf schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:37:
Al gedacht aan het gebruiken van een (U/F)TP grondkabel? Hier heb je een dubbele sterke buitenmantel om heen.
grond lukt niet zoals ik begreep maar via deze manier lukt het das geen probleem.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53

D4NG3R

kiwi

:)

Waterwolf bedoelt dus dat je eventueel kan kijken naar een netwerkkabel die bedoeld is voor onder de grond. Deze is (beter) bestand tegen water en kou. Je hoeft deze niet daadwerkelijk door de grond heen te trekken, maar zal het waarschijnlijk ook open op het dak beter uithouden als een normale UTP kabel ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:44:
Waterwolf bedoelt dus dat je eventueel kan kijken naar een netwerkkabel die bedoeld is voor onder de grond. Deze is (beter) bestand tegen water en kou. Je hoeft deze niet daadwerkelijk door de grond heen te trekken, maar zal het waarschijnlijk ook open op het dak beter uithouden als een normale UTP kabel ;) .
Kan je dit beter doen als een kabel door een pvc buis denk je? want het is natuurlijk voor een langer termein hij moet wel blijven liggen en blijven werken en de kosten niet al te hoog. maar ik zal is rond kijke of ze die hier ergens in de buurt aanbieden.

EDIT: hoe heet die kabel dan want volgens mij kan ik um niet vinden of ik ben scheel >:)

[ Voor 6% gewijzigd door psyy138 op 16-02-2012 10:19 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Pagina: 1