TERW_DAN schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:08:
Geheugen is bijzonder oninteressant eigenlijk. Alles presteert namelijk vrijwel hetzelfde, en de verschillen die er al zijn ga je toch niet merken. Als dat kitje werkt op jouw bord zou ik dat gewoon halen.
Het blijft altijd oppassen geblazen. Ik heb bijvoorbeeld weinig vertrouwen in Avexir geheugen. En het geheugen van de ene fabrikant kan vaak weer een wat hogere voltage aan dan het geheugen van een andere fabrikant. En mijn OCZ geheugen is beschadigd geraakt (errors) ondanks het feit dat ie ondergeklokt was, ik weet niet of dit één van de redenen is waarom OCZ er mee is gekapt

.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:36:
Dat vroeg ik me dus af of het veel uitmaakt. Stel je hebt een ivy-bridge met de ivy i7, en je propt daar geheugen op van 2400. Is dat dan niet/nauwelijks merkbaar met 1866Mhz.?
Of blijft de bottleneck de bclk welke gewoon 100 is en zou je die en de vtt iets op moeten krikken(waardoor geheugen al vrij snel instabiel wordt)??????? En trager geheugen met lagere latenm0cies(wat het natuurlijk bijna altijd is) geeft zeker hetzelfde resultaat dan de snellere met hogere latencies of je moet de erg dure kopen welke beiden heeft??
Alvast bedankt voor een reactie
Wat betreft de keuze tussen latency en kloksnelheid, dan is kloksnelheid het beste uitangspunt. Want buiten het feit dat een hogere snelheid een grotere bandbreedte met zich mee brengt, is de acces time van het geheugen ook afhankelijk van de snelheid van het geheugen. CAS Latency heeft dus veel minder invloed op de efficiëntie van het geheugen dan de kloksnelheid.
http://www.hardwaresecret...2-and-DDR3-Memories/167/4kazzzdafke schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:07:
Ja maar gaan ze wel werken op een lagere Mhz?
De vraag is als ik beter die 8Gb alleen laat aan 1333Mhz of er 4Gb bijzet, maar dan alles op 1066Mhz laat draaien?
Ook zullen de banken dan gevuld zijn als dit:
4GB - 2GB - 4GB - 2GB
Dat is denk ik persoonlijk. 8 gig is atm meer dan voldoende, en als je 8 gig neemt is je geheugen sneller.
Moet je PC nog wat jaartjes mee gaan, en doe je veel aan multitasking, photoshoppen en/of video editing, dan zou ik voor 12 gig gaan. Dan heb je voorlopig nog genoeg werkruimte.
Bovendien is het verschil in snelheid dermate klein dat het haast niet merkbaar is. En als je niet gaat overklokken is er nog een extra reden om voor 12 gig 1066 MHz te gaan.
[
Voor 13% gewijzigd door
IngamerX op 27-06-2012 23:48
]