readynas: start niet met disks erin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Vannacht is mijn aardlekschakelaar thuis eruit gevlogen (oorzaak is iets compleet anders), waardoor mijn 4-bay readynas RNDU4000 gestopt is.
Geen probleem, ware het niet dat deze niet meer wil starten met enige disks erin.

Puntje is alleen dat ik ook niet de webinterface op kom (raidar vindt het apparaat wel, maar op een ander ip en zonder werkende webinterface op dat IP) zonder disks erin.

Als ik >0 disks erin heb bij een koude start stopt na 2-3 seconden het apparaat en probeert na 10 seconden weer te starten.
Als het apparaat draait en ik hotswap en disk erin, dan valt het apparaat ook alsnog uit... en probeer na 10 seconden weer te starten.
Het LCD display geeft hieromtrent geen informatie.

Dit riekt enigszins naar een voedingsprobleem. 2 van de 4 disks zijn de origineel meegeleverde disks die dus ongetwijfeld op de QVL staan... en de andere 2 disks zijn gewoon standaard 7200rpm consumentendingen (ook 2TB). Mijn firmware versie weet ik niet exact maar ik meen hem in oct of nov 2011 geupdate te hebben.

Weet iemand wat dit wellicht nog zou kunnen zijn voor ik de hele boel RMA? Helaas kan ik het bakje eigenlijk niet zo goed missen dus daarom nog even kijken of eea kan.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Doen de schijven het wel aan een andere machine (je PC)? Heb je al de ander netwerkinterface geprobeerd?

Als je op het niet-werkende IP-adres pingt, krijg je dan wel reactie?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
disks: kan me bijna niet voorstellen dat 4 disks tegelijk toast zijn, dus heb dat niet getest.
met disks erin weigert hij op nic2 te starten.... en nic1 is altijd in productie gebruikt.

Ik trok net de disks eruit en het kreng boot :/.

Maarja nu ook zonder disks stopt de boel na enkele seconden. Dus een nette nmap/ping check op dat ip gaat er niet meer van komen. Los van of ik het aan de praat krijg: ik vind het geen lekker gevoel (mapte die disks via iscsi voor mijn bacula daemon als dump... dat wil je wel redelijk goed hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Net het NAS compleet losgekoppeld en disks eruit. Met alleen netvoeding erin slaat hij nu zelfs steeds meteen af bij booten. Lijkt me gevalletje RMA, tenzij iemand hier nog ideeen heeft?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vrees het ergste. Vergeet niet de schijven te imagen (sector based, bijvoorbeeld met 'dd' in linux) voordat je ze opstuurt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is het niet gewoon de voeding?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja het zou prima de voeding kunnen zijn, maar het is een kant en klaar nas ;).

@Sjaaduhuuhl: de schijven RMA ik dus echt niet he. Die liggen genummerd hier in de kast.
Ga ibood (waar hij vandaan komt) maar eens porren.

Pagina: 1