Toon posts:

100% ADOBE RGB 98 kleurweergave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste 3 weken veel reviews gelezen in verband met LCD schermen.
Ondanks het doorlezen van de reviews en gebruikerservaringen op AMAZON,PRAD en op COMPUTERTAAL kom ik er maar niet uit welk scherm ik best aanschaf.
Ik zoek namelijk een scherm voor photoshop en videomontage bewerkingen.
Ik vond deze schermen in de eerste instantie wel oke :
De ASUS PA 246Q, DELL ULTRASHARP U2412M

Na het lezen van DELL ULTRASHARP U2412M reviews en gebruikerservaringen kwam ik er achter dat de DELL ULTRASHARP U2410 beter model was voor kleurbeheer.
Na het lezen reviews en gebruikerservaringen over de DELL ULTRASHARP U2410 moest ik vaststellen dat er veel problemen waren met het perfect weergeven van de kleuren.Het beeldscherm heeft een teveel roos, groen, grijsachtige kleur terug.

Na het lezen van ASUS PA 246Q reviews en gebruikerservaringen kwam ik er achter dat dit
beeldscherm te helder was waardoor de ADOBE RGB 98 kleurweergave geen 100% is voor photoshop bewerkingen en dat men dit niet kan verhelpen door het scherm te kalibreren met hardware.Het kleine broertje de ASUS PA 238Q heeft wel 100% ADOBE RGB 98 kleurweergave maar heeft dan wel last van bleeding.

Een ander opties is misschien een tweedehands scherm te kopen voorbeeld een
Eizo Coloredge CG 210 is dit scherm nog aan te raden en zo ja hoe contoleer ik dan de staat ?

Welke ander schermen zijn nog aan te raden (prijsklasse+-350 euro)?
Bestaat er een degelijk scherm in deze prijsklasse die 100% ADOBE RGB 98 kleurweergave heeft ?

Verwijderd

mijn advies: koop geen wide gamut.
Video toepassingen zijn niet color managed, dus je zult altijd oververzadigde kleuren hebben met video.
En je windows kleuren of kleuren van websites als je bijvoorbeeld chrome gebruikt kloppen ook niet.
En grote kans dat voor photoshop werken in sRGB voldoende is, dus je hebt dat wide gamut helemaal niet nodig.
Dat is althans mijn ervaring, ik koop nooit meer een wide gamut scherm totdat de hele wereld is overgegaan van sRGB op RGB.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:46:
mijn advies: koop geen wide gamut.
Video toepassingen zijn niet color managed, dus je zult altijd oververzadigde kleuren hebben met video.
En je windows kleuren of kleuren van websites als je bijvoorbeeld chrome gebruikt kloppen ook niet.
En grote kans dat voor photoshop werken in sRGB voldoende is, dus je hebt dat wide gamut helemaal niet nodig.
Dat is althans mijn ervaring, ik koop nooit meer een wide gamut scherm totdat de hele wereld is overgegaan van sRGB op RGB.
daar heeft u wel punt,maar ik ga ook af en toe iets moeten maken voor drukwerk vandaar dat ik een
wide gamut scherm wil kopen.