Als ik mijn celeron op 83 mhz zet loopt mijn celeron 790mhzjes op 1.60Volt maar als ik mijn volt verhoog worden mijn mhzjes niet meer hoe kan dit? Of kan het ook niet meer worden?
Verwijderd
voltage is bedoeld om je cpu op een hogere FSB te krijgen
je FSB staat nu op 83.. standaard is dan 66.. probeer hem op 100 te krijgen...dan moet je je voltage verhogen (de max. voor een celeron/PIII is iets van 2.0V)
je FSB staat nu op 83.. standaard is dan 66.. probeer hem op 100 te krijgen...dan moet je je voltage verhogen (de max. voor een celeron/PIII is iets van 2.0V)
Verwijderd
Door de Voltage te verhogen heb je meestal de mogelijkheid om je CPU verder over te clocken.
Het is niet zo dat als je je Voltage omhoog gooit, dat je CPU dan meteen sneller gaat.
Hou wel de temperatuur in de gaten als je je Voltage hoger zet.
Suc6
Het is niet zo dat als je je Voltage omhoog gooit, dat je CPU dan meteen sneller gaat.
Hou wel de temperatuur in de gaten als je je Voltage hoger zet.
Suc6
Verwijderd
Mijn buurjongen heeft ook een 633 en die loopt op 1000 op 1.9 V als ik het goed heb. Dus jij kan ook heus nog wel hoger halen...
Greetz
Greetz
Als ik mijn voltage ophoog word mijn FrontSideBus niet hoger blijft op 83mhz!!!
Zelfs als ik mijn core op het hoogst zet hoe kan dit
Je moet ook zelf je FSB hoger zettenOp vrijdag 23 maart 2001 20:48 schreef assault het volgende:
Als ik mijn voltage ophoog word mijn FrontSideBus niet hoger blijft op 83mhz!!!
Heb je dit gedaan en loopt het niet lekker, dan moet je pas het voltage gaan verhogen tot het wel lekker loopt. Hoe hoger je je FSB instelt hoe hoger je je voltage moet zetten om het stabiel te laten draaien. Als je het voltage verhoogt gaat je FSB NIET omhoog!!!
Pagina: 1