Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik, 7, 9
mistercheese schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:00:
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/YarvikLiveSuit.zip en pak het uit naar bijv desktop/bureaublad
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img en kopieer hem naar desktop/bureaublad
- In de folder yarviklivesuite zit een bestand genaamd LiveSuite.exe.. open het
- klik op select img en selecteer de net gedownloade TAB465EUKCWM.img
- Laat het programma open staan
- Schakel de tablet uit
- Sluit terwijl je de back button ingedrukt houdt(dit is de button naast de volumeknoppen) de usb kabel aan en druk daarna herhaaldelijk (terwijl je dus nog steeds de back button ingedrukt houdt) op de power button net zo lang tot je een bericht op je pcscherm krijgt
- het kan zijn dat je bericht krijgt om drivers te installeren... kies niet voor automatisch installeren maar handmatig installeren en navigeer naar de livesuite folder / usb drivers
- Je krijgt nu een bericht of je wilt formatteren/flashen.. klik op ja
- Je krijgt nu weer een bericht of je wilt formatteren ofzo.. klik weer op ja
- De flash gaat nu beginnen (duurt ongeveer 2 minuten)
- Als de flash klaar is geeft hij een succes message.. klik op ok
- De tablet start als het goed is opnieuw op.. zoniet zet hem aan.

[video]

- als de tablet is opgestart sluit de tablet weer aan op de pc
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/update.zip naar de internal storage
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/novo7tools.apk naar de internal storage
- installeer novo7tools.apk dmv ES File explorer
- open novo7tools
- klik op RECOVERY enter recovery mode
- CWM wordt gestart
- navigeer in CWM met de vol up/vol down/power buttons
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage
- als de installatie voltooid is kies voor reboot system now

Na de update heb je google play, zipalign, en nog een paar handige dingen

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik
Ik overweeg ook de aankoop van een tablet met een Allwinner A10 (zoals in de Yarvik) maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Ik ben wel benieuwd of de volgende dingen ook (goed) mogelijk zijn op de tablet:
  • N64 emulator
  • PSX emulator
  • Shadowgun
  • Mass Effect
Hoe is verder de performance met web browsen e.d? Zijn er bepaalde Android applicaties waarbij je merkt dat de Allwinner toch een "oude" Cortex A8 is of valt het enorm mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
beter wacht je nog even een maandje.. er komt veel nieuwe troep uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: 7
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:12:
beter wacht je nog even een maandje.. er komt veel nieuwe troep uit
Wat gaat er allemaal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Geen matches
Dan kun je blijven wachten, iedere maand zijn er weer aankondigingen voor nog betere tablets voor nog minder..
Ik geloof dat in 2018 (of misschien zelfs iets eerder) een device komt die alles rechtstreeks op je iris projecteert en bestuurd wordt via hersengolven.. >:) >:) >:)

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
ovaal schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:52:
Ik geloof dat in 2018 (of misschien zelfs iets eerder) een device komt die alles rechtstreeks op je iris projecteert en bestuurd wordt via hersengolven.. >:) >:) >:)
Dan zou ik een stuk voorzichtiger zijn met het experimenteren met custom roms: "Kees is blijven steken bij het android poppetje."

Is er al een oplossing (hard- of softwarematig) voor de tragere Wifi?
Mijn download snelheid (volgens de speedtest.net app) is 1/3 van mijn andere wireless apparaten (desktop, laptop en mobieltjes). Upload en ping snelheid is wel goed.
Is het bijv. mogelijk om een usb-antenne extern via de USB aan te sluiten? Ik heb mijn tablet in een case en daar is nog wel ruimte voor randapparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 15:12

Cis

Matched: 7, 9
ovaal schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:52:
Dan kun je blijven wachten, iedere maand zijn er weer aankondigingen voor nog betere tablets voor nog minder..
Maar de doorbraak van betaalbare dual- of quadcore tablets zit er toch wel redelijk aan te komen?

Overigens: bij Mediamarkt Z'meer is nu de Galaxy 10.1 voor 279,-. Geen miskoopje :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dat bedoel ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:20
Dr. Prozac schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:51:
[...]
Is er al een oplossing (hard- of softwarematig) voor de tragere Wifi?
Mijn download snelheid (volgens de speedtest.net app) is 1/3 van mijn andere wireless apparaten (desktop, laptop en mobieltjes). Upload en ping snelheid is wel goed.
Is het bijv. mogelijk om een usb-antenne extern via de USB aan te sluiten? Ik heb mijn tablet in een case en daar is nog wel ruimte voor randapparaten.
Er zijn er meer met exact deze bevindingen (snelheid wifi) en de behoefte aan een externe antenne/ander device voor wifi.
De zoektocht is naar een stukje hardware dat ons uit de brand gaat helpen. Binnenkort check ik een Senao, hopen dat ik er wat mee kan.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Matched: 9
fritsjof schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:45:
[...]

Er zijn er meer met exact deze bevindingen (snelheid wifi) en de behoefte aan een externe antenne/ander device voor wifi.
De zoektocht is naar een stukje hardware dat ons uit de brand gaat helpen. Binnenkort check ik een Senao, hopen dat ik er wat mee kan.
Ik ben benieuwd.

Ook interessant, iemand heeft een USB-wifi voor de "Kruidvat" tablet (met CM9): meerdere postings vanaf hier te lezen: http://gathering.tweakers...message/38538182#38538182
Het gaat om een USB-wifi met Realtek-8192cu chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:07
Heb hier een Yarvik 466 van een kennis. Vanuit de winkel heeft deze inmiddels standaard de Playstore. ZIjn er meer mensen die dit tegengekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

Priet

To boldly do what no one has..

Geen matches
Ja, is hier meerdere keren voorbij gekomen.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb net de nieuwste rom van http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/ er op gezet,
Yarvik TAB465

geen problemen meer met wifi, ook niet als je hem een poos laat liggen, na de schermvergrendeling
te hebben geopend direct verbinding. Wat een verschil !!!

Voor de goede orde: goed lezen:

Instructions

* Upload zips to MicroSD or internal memory.
* Boot into CWM keeping pressed VOL- (MENU) and POWER for 3 secs, than release POWER and after another sec release VOL- (or use Novo7 tools if it doesn't work for your device)
* Select "wipe data/factory reset"
* Select "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (or "choose zip from internal sdcard" if your files are into internal memory) and flash, in this order, rom / gapps / compatibility zip
* Now go back, and select "Reboot system now"
* Enjoy cm9

dus deze volgorde aanhouden en hij loopt als een zonnetje !

1. cm9_nightly_20120711.zip
2. gapps-ics-20120429-signed.zip
3. v3_compatibility_1.2.0.zip

Gerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Geen matches
Ik heb het compatibility pack V1.2 ook geprobeerd, maar op mijn 466 werkte daarna de touch niet meer. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:09
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:06:
Hallo allemaal,

Heb net de nieuwste rom van http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/ er op gezet,
Yarvik TAB465

geen problemen meer met wifi, ook niet als je hem een poos laat liggen, na de schermvergrendeling
te hebben geopend direct verbinding. Wat een verschil !!!

Instructions

* Boot into CWM keeping pressed VOL- (MENU) and POWER for 3 secs, than release POWER and after another sec release VOL- (or use Novo7 tools if it doesn't work for your device)
* Select "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (or "choose zip from internal sdcard" if your files are into internal memory) and flash, in this order, rom / gapps / compatibility zip
* Enjoy cm9

Gerry
Heb hem ook geinstalleerd, makkelijke handleiding :)
Heb alleen 2 dingetjes:
1) het scherm draait niet automatisch mee.
Start ik Wordfeud wordt ie gedwongen om mee te draaien, maar vervolgens draait ie niet terug, dan dien je de tablet te herstarten.
2) Novo7tools krijg ik niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramahoel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:03
Ik heb hetzelfde met de cm9 rom, het scherm draait niet meer mee. Maar je kunt de instelling voor automatisch draaien beter uitzetten dan, anders wil ie bepaalde apps altijd in landscape draaien waar je dat liever niet wil. Je hoeft de tablet niet te herstarten dan. Verder draait het tablet als een zonnetje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ramahoel schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:26:
Ik heb hetzelfde met de cm9 rom, het scherm draait niet meer mee. Maar je kunt de instelling voor automatisch draaien beter uitzetten dan, anders wil ie bepaalde apps altijd in landscape draaien waar je dat liever niet wil. Je hoeft de tablet niet te herstarten dan. Verder draait het tablet als een zonnetje inderdaad.
Klopt is hier ook zo, maar na het uitzetten gaat het hier verder prima,
het ging mij vooral om de brakke wifi ontvangs en om het verloren
signaal al je hem ff naast je legt en het scherm gaat uit.
Als ik het scherm weer aan deed was hij het signaal kwijt en nu niet meer.

Ik heb nu zelfs buiten ontvangst en hij ziet nu binnen ook diverse andere
access points van diverse buren. voorheen zag ik die helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Het is wel een wereld van verschil met CM9, lijkt alsof je een andere tablet hebt.
Komt nu beter tot zn recht _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door pielle007 op 14-07-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Dat klinkt goed, ik zal het morgen eens gaan proberen...(verwacht een "WTF.....#$#$%%%~!!!....oh wacht...." bericht van mijn hand ;-))

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nog nooit een tablet gehad. M'n vader is computer-leek en ik denk dat hij misschien meteen met een tablet kan beginnen ipv met een laptop. Het gaat er vooral om dat hij z'n mail kan checken en teksten kan uitprinten. Ik mag aannemen dat zo'n ding als dit daar prima geschikt voor is? Waarschijnlijk heeft ie dan al genoeg aan een (nog) goedkoper model. Hij doet niks met computers, dus ook zeker geen games etc. Alleen email ophalen en misschien (leren) surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ik zou dan zo'n goedkope van de Kruidvat ofzo nemen, die doet gewoon goed wat 'ie moet doen en kost je ~150 euro.
Geen slappe browser en wifi zoals op deze Yarvik maar gewoon werken out of the box.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramahoel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:03
Geen matches
Ik weet niet of zo'n goedkoper tablet dan wel een goed idee is. Dit tablet is getweaked wel een leuk ding maar uit de doos zal je vader zich misschien gauw ergeren aan de snelheid (niet!), en het onwennige gebruik van een touch screen. Maar misschien onderschat ik jouw vader.

[ Voor 8% gewijzigd door ramahoel op 15-07-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Matched: Yarvik, 9
OF je koopt een Yarvik465 en knalt CM9 erop voor je pa. En pas dan heb je een tablet die voor weinig geld super draait. ( gewoon standaard uit de doos is ie idd rete traag).

@ fritsjof, indien je van plan bent om cm9 erop te zetten ben ik wel nieuwsgierig naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik, 7, 9
pielle007 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:48:
OF je koopt een Yarvik465 en knalt CM9 erop voor je pa. En pas dan heb je een tablet die voor weinig geld super draait. ( gewoon standaard uit de doos is ie idd rete traag).

@ fritsjof, indien je van plan bent om cm9 erop te zetten ben ik wel nieuwsgierig naar je bevindingen.
CM9 is een soort rom hack die iets verandert mbt de UI of OS ?

Anyway, mijn vader is dyslectisch en heeft het hele computer-tijdperk compleet overgeslagen. Dus hij kan niks vergelijken met andere systemen qua snelheid, etc. Hij kan nu misschien net een sms versturen, maar dat gaat al moeilijk.

Het punt is dat hij op een koor zit die hem, per email, songteksten stuurt, die hij moet kunnen uitprinten want m'n moeder is een beetje zat dat zij alles moet doen :) Dus speciaal om die reden (email kunnen lezen en uitprinten) dachten m'n moeder en ik dat zo'n tablet misschien makkelijker is voor m'n pa omdat je dan gewoon 1 a 2 symbooltjes uit 't hoofd hoeft te leren en that's it. Draadloos Wifi modem is al in huis. Dus hoe minder het ding kan, hoe beter. Eenvoud = key (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
toch denk ik dat je beter een laptop kunt kopen met windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:28:
toch denk ik dat je beter een laptop kunt kopen met windows...
Die hebben ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik CM9 met de 907 compatibility patch, alles werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:29:
gebruik CM9 met de 907 compatibility patch, alles werkt!
Geen problemen met het meedraaien van het scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Geen problemen met het meedraaien van het scherm??
Geen enkel probleem gezien, ik kan de tab 465 bewegen en de scherm image gaat hierin mee.
De compatability patch die ik eerst gebruikte was V3 maar toen had ik geen touch screen meer, daarna heb ik de 907 patch gebruikt uit de V1.1 serie en dat gaat nu goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:56:
[...]

Geen enkel probleem gezien, ik kan de tab 465 bewegen en de scherm image gaat hierin mee.
De compatability patch die ik eerst gebruikte was V3 maar toen had ik geen touch screen meer, daarna heb ik de 907 patch gebruikt uit de V1.1 serie en dat gaat nu goed
Had eerst de 907 gebruikt maar V3 werkte beter. Nog niet gewerkt met de 907 van V1.1.
Zal eens proberen.
tanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Had eerst de 907 gebruikt maar V3 werkte beter. Nog niet gewerkt met de 907 van V1.1.
Zal eens proberen.
tanx
Op dit moment heb ik CM9 met de v3_compatibility_1.2.0.zip, wanneer ik nu de 907c_compatibility_1.1.0.zip wil proberen, kun je dan die zip file gewoon erop zetten en dan installeren in CWM?

Of dien je alle stappen te herhalen volgens handleiding?
" * Upload zips to MicroSD or internal memory.

Dus:
3. 907c_compatibility_1.1.0.zip <<< WERKT NIET OP MIJN 465 >>> DEZE WEL v3_compatibility_1.2.0.zip "

[ Voor 3% gewijzigd door pielle007 op 16-07-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:56:
[...]

Op dit moment heb ik CM9 met de v3_compatibility_1.2.0.zip, wanneer ik nu de 907c_compatibility_1.1.0.zip wil proberen, kun je dan die zip file gewoon erop zetten en dan installeren in CWM?

Of dien je alle stappen te herhalen volgens handleiding?
" * Upload zips to MicroSD or internal memory.

Dus:
3. 907c_compatibility_1.1.0.zip (OF v3_compatibility_1.2.0.zip) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Wie kan me helpen aub
heb geprobeerd om de 907c_compatibility_1.1.0 erop te zetten maar nu reageert me scherm niet meer.

Hoe kom ik nu in CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Geen matches
Powerknop lang ingedrukt houden, dan gaat het apparaat aan. Dan met de volumeknop - samen met powerknop ingedrukt het apparaat starten, dan kom je weer in CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
doet ie niet? hij start idd op, wanneer ik daarna de volume - inhoud en de power knop sluit ie de tablet weer af.
Doet ik het toch verkeerd.

hmmm hij start hem op in veilige modus... maar kom niet in CWM.

EDIT:
Opgelost.... 907c_compatibility_1.1.0.zip werkt bij mijn yarvik 465 dus niet. Scherm reageert niet meer.
Kwam met geen mogelijkheid terug in CWM via een toets combinatie, is die er wel?

Heb iig een muis aangesloten op de tablet zodat ik iig kon rebooten in recovery, eenmaal in recovery weer de update uitgevoerd naar v3_compatibility_1.2.0.zip
Dit werkt dus goed, dan maar geen scherm dat mee draait. Hij loopt zo iig geweldig.

[ Voor 71% gewijzigd door pielle007 op 16-07-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:51:
doet ie niet? hij start idd op, wanneer ik daarna de volume - inhoud en de power knop sluit ie de tablet weer af.
Doet ik het toch verkeerd.

hmmm hij start hem op in veilige modus... maar kom niet in CWM.

EDIT:
Opgelost.... 907c_compatibility_1.1.0.zip werkt bij mijn yarvik 465 dus niet. Scherm reageert niet meer.
Kwam met geen mogelijkheid terug in CWM via een toets combinatie, is die er wel?

Heb iig een muis aangesloten op de tablet zodat ik iig kon rebooten in recovery, eenmaal in recovery weer de update uitgevoerd naar v3_compatibility_1.2.0.zip
Dit werkt dus goed, dan maar geen scherm dat mee draait. Hij loopt zo iig geweldig.
Jammer dat het niet met iedere 465 hetzelfde is, er is dus wel een verschil wat er tussen de glasplaat en achterzijde zit, mijn 465 is van de eerste levering
Ik heb de procedure bij twee 465 uitgevoerd met hetzelfde resultaat.
Zal in een volgend bericht mijn exacte werkwijze beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
pielle007 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:48:
[...]
Ik wacht even op Amonia want ik zie mezelf alweer in een recovery modus terechtkomen omdat het eea niet werkt en dan moet ik ook mevrouw Fritsjof van me afslaan want die wil dan natuurlijk Wordfeud of <voeg ander spel in> doen op dat moment. "Waarom werkt het niet gewoon?"
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:10:
[...]
Jammer dat het niet met iedere 465 hetzelfde is, er is dus wel een verschil wat er tussen de glasplaat en achterzijde zit, mijn 465 is van de eerste levering
Ik heb de procedure bij twee 465 uitgevoerd met hetzelfde resultaat.
Zal in een volgend bericht mijn exacte werkwijze beschrijven.
Ik wacht jouw stappenplan af, Op mijne staat "ID27131", zegt dat iets over de serie (vroege of late editie) of staat dat er bij iedereen op? (Wat er op het stickertje stond is niet meer leesbaar).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:41:
[...]

Ik wacht even op Amonia want ik zie mezelf alweer in een recovery modus terechtkomen omdat het eea niet werkt en dan moet ik ook mevrouw Fritsjof van me afslaan want die wil dan natuurlijk Wordfeud of <voeg ander spel in> doen op dat moment. "Waarom werkt het niet gewoon?"

[...]

Ik wacht jouw stappenplan af, Op mijne staat "ID27131", zegt dat iets over de serie (vroege of late editie) of staat dat er bij iedereen op? (Wat er op het stickertje stond is niet meer leesbaar).
Heb de oude versie 465, de stappen van Piele gedaan, wel alles vanaf de sd kaart.
wel de v3, versie-907 is niet voor de 465 wel de andere versies
alles werkt als een trein. scherm draait mee, niet bij alles.
eerder genoemde skype
daarna kun je vanaf de -update me- vanalles updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Hoe weet je dat? Serienummer op sticker of elders?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:01:
de stappen van Piele gedaan, wel alles vanaf de sd kaart.
Ik zou dit ook doen dan, vanaf de externe sd kaart
wel de v3, versie-907 is niet voor de 465 wel de andere versies
Ok, deze wordt ook genoemd in de beschrijving van Piele toch?
alles werkt als een trein. scherm draait mee, niet bij alles.
eerder genoemde skype
daarna kun je vanaf de -update me- vanalles updaten
Bij mij draait al niet alles mee, Wordfeud bijvoorbeeld niet, maar weet niet of dat zo hoort.

Gaat bij mij echt om die kansloze wifi en die browser, de combinatie van die twee is verschrikkelijk (andere browsers werken beter maar filmpje afspelen in welke browser dan ook is een ramp: er komt te weinig data binnen dus er wordt constant gebufferd en gehakkeld)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Alleen de V3 werkt op mijn 465.
De andere niet. Weet iemand ondertussen of je op een andere manier dus dmv toets combinaties in cwm kan komen?
Mijn device ID (wat op de achterkant staat vermeld) is ID27131

[ Voor 18% gewijzigd door pielle007 op 17-07-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik, GoTab, Exxa, 7, 9
fritsjof schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:09:
[...]

Hoe weet je dat? Serienummer op sticker of elders?

[...]

Ik zou dit ook doen dan, vanaf de externe sd kaart

[...]

Ok, deze wordt ook genoemd in de beschrijving van Piele toch?

[...]

Bij mij draait al niet alles mee, Wordfeud bijvoorbeeld niet, maar weet niet of dat zo hoort.

Gaat bij mij echt om die kansloze wifi en die browser, de combinatie van die twee is verschrikkelijk (andere browsers werken beter maar filmpje afspelen in welke browser dan ook is een ramp: er komt te weinig data binnen dus er wordt constant gebufferd en gehakkeld)
Hard Reset TAB465EUK

The first wave of our TAB465EUK GoTab Exxa tablet doesn't come with a built-in "hardware" factory reset, with "hardware" meaning by pressing a certain physical button combination.

To what models does this apply?
For TAB465EUK tablets with serial numbers lower than TAB465120303511.

In order to recover/factory restore your Yarvik TAB465EUK GoTab Exxa tablet, you can follow these steps:

1.Download the stock TAB465EUK firmare;

2. Download the flash tool/driver;

3. Download the instructions.
Note: The instructions are written for the TAB460 model, but the steps are all the same for the TAB465EUK.

Reflashing the firmware is effectively the same as performing the earlier mentioned "hardware" factory reset.

Note: when you want to restore your TAB465EUK to factory settings, and still have access to the Settings menu, you can always perform the hard reset by the option "Settings - Backup & reset - Factory data reset".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Matched: TAB465, 7, 9
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:03:
Note: when you want to restore your TAB465EUK to factory settings, and still have access to the Settings menu, you can always perform the hard reset by the option "Settings - Backup & reset - Factory data reset".
Ik begrijp uit jouw post dat ik eerst deze factory reset uit zou moeten voeren voordat ik aan de slag ga, en gelukkig kan ik nog in het Settings menu komen dus kan ik dat altijd op de snelle manier doen.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:41:
[...]

[...]

Hierbij mijn beschrijving om een TAB 465 geheel te laten werken met CM9:
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/YarvikLiveSuit.zip en pak het uit naar bijv desktop/bureaublad van je PC
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img en kopieer hem naar desktop/bureaublad van je PC
- In de folder yarviklivesuite zit een bestand genaamd LiveSuite.exe.. open het
- klik op select img en selecteer de net gedownloade TAB465EUKCWM.img
- Laat het programma open staan
- Schakel de tablet uit
- Sluit terwijl je de back button ingedrukt houdt(dit is de button naast de volumeknoppen) de usb kabel aan en druk daarna herhaaldelijk (terwijl je dus nog steeds de back button ingedrukt houdt) op de power button net zo lang tot je een bericht op je pcscherm krijgt
- het kan zijn dat je bericht krijgt om drivers te installeren... klik op toch installeren
- Je krijgt nu een bericht of je wilt formatteren/flashen.. klik op ja
- Je krijgt nu weer een bericht of je wilt formatteren ofzo.. klik weer op ja
- De flash gaat nu beginnen (duurt ongeveer 2 minuten)
- Als de flash klaar is geeft hij een succes message.. klik op ok
- De tablet start als het goed is opnieuw op.. zoniet zet hem aan..
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/novo7tools.apk naar de internal storage
- installeer novo7tools.apk dmv ES File explorer
- open novo7tools
- klik op RECOVERY enter recovery mode
- CWM wordt gestart
- navigeer in CWM met de vol up/vol down/power buttons
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage
- als de installatie voltooid is kies voor reboot system now

- copier alle bestanden van http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/ op je intern geheugen van je 465
Eerste file
http://www.androidfilehos.../cm9_nightly_20120624.zip
Tweede file:
http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13425917697757
Derde file:
http://www.androidfilehos...c_compatibility_1.1.0.zip

- Open recovery mode via novotools

* Select "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (or "choose zip from internal sdcard" if your files are into internal memory) and flash, in this order, rom (eerste file)/ gapps (tweede file)/ compatibility zip (derde file)
* Enjoy cm9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Heb de zelfde handelingen gevolgd voordat ik naar cm9 ging ( alleen niet met compatibilty 907c 1.1 maar met V3) , alleen dan met de handleiding van mistercheese verder op in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:38:
Heb de zelfde handelingen gevolgd voordat ik naar cm9 ging ( alleen niet met compatibilty 907c 1.1 maar met V3) , alleen dan met de handleiding van mistercheese verder op in dit topic.
De V3 vanuit 1.1 liet mijn touch niet meer functioneren maar vond in dit 465 topic een verwijzing naar de 907 patch, ben weer helemaal opnieuw begonnen en toen werkte het eindelijk, ook WIFI is nu een stuk beter.
Heb de exercitie een aantal keren herhaald en kan nu zeggen dat het werkt, mijn zoon die ook een 465 bezit heeft argwanend afgewacht of het bij mij wel zou werken, inmiddels heeft hij nu dezelfde setup.
Heb nog wel een update gedaan naar een hogere rev van CM9 maar had even niet daarna de 907 patch opnieuw geladen, resultaat was een niet werkende 465, hierna alles weer opnieuw uitgevoerd met de hogere rev van CM9, daarna de gapp volgend door de 907 patch, alles OK daarna.

Ik zal nog wat andere combinaties testen waaronde ook de V3 vanuit 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Bedankt voor je stappenplan Amonia, er is echter (tot nu toe voor mij) één ?-puntje, als je het stappenplan exact volgt dan hoef je nergens de tablet los te koppelen van de PC, maar er staat dan ineens:
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:15:
[...]
[...]
Is het te vroeg, lees ik er overheen of speelt mijn gebrek aan ervaring me hier parten?

Ik zou het graag in één keer goed doen. Als je zou willen zeggen waar ik de tablet loskoppel van de PC dan kan ik aan de slag :)
Misschien nummertjes bij de stappen zetten, dan is het makkelijk 'invoegen' van de extra stap.

Mijn dank is groot.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:29:
Bedankt voor je stappenplan Amonia, er is echter (tot nu toe voor mij) één ?-puntje, als je het stappenplan exact volgt dan hoef je nergens de tablet los te koppelen van de PC, maar er staat dan ineens:

[...]

Is het te vroeg, lees ik er overheen of speelt mijn gebrek aan ervaring me hier parten?

Ik zou het graag in één keer goed doen. Als je zou willen zeggen waar ik de tablet loskoppel van de PC dan kan ik aan de slag :)
Misschien nummertjes bij de stappen zetten, dan is het makkelijk 'invoegen' van de extra stap.

Mijn dank is groot.
Je kan de 465 gewoon aan de USB poort laten zitten, de bron van mijn beschrijving komt voort uit berichten van mede tweakers waarbij ik een werkende combinatie heb gevonden, ik heb de berichten in een volgorde geplakt die bij mij werkt.Succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alle mogelijkheden geprobeerd maar er is geen waarbij het scherm meedraait zoals het hoort. De V3 draait bij mij het beste. Maar de verbeteringen met CW9 zijn uitstekend m.u.v. het scherm.
Wie heeft er geen problemen met het meedraaien van het scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:43:
Heb alle mogelijkheden geprobeerd maar er is geen waarbij het scherm meedraait zoals het hoort. De V3 draait bij mij het beste. Maar de verbeteringen met CW9 zijn uitstekend m.u.v. het scherm.
Wie heeft er geen problemen met het meedraaien van het scherm??
Ik heb geen problemen maar heb de 907 patch gebruikt uit de 1.1 serie, heb wel een 465 uit de eerste levering van April 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Bedankt Amonia, als alles werkt dan pas ik een paar kleine puntjes aan die voor mij niet 100% duidelijk zijn, als je dat goed vindt.

Klein vraagje nog: USB slave of host port gebruiken? Bij Host gebeurt er bij mij niks (druk me suf op de aan/uitknop).
Of moet ik eerst een factory reset doen misschien?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:49:
[...]

Ik heb geen problemen maar heb de 907 patch gebruikt uit de 1.1 serie, heb wel een 465 uit de eerste levering van April 2012.
Tanx, ik had de 907 van de 1.2 gebruikt.
Verder heb ik de install gedaan vanuit de sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:54:
Bedankt Amonia, als alles werkt dan pas ik een paar kleine puntjes aan die voor mij niet 100% duidelijk zijn, als je dat goed vindt.

Klein vraagje nog: USB slave of host port gebruiken? Bij Host gebeurt er bij mij niks (druk me suf op de aan/uitknop).
Prima als je een paar puntjes aanpast.
Je moet de slave poort gebruiken, rechts boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:54:
[...]

Tanx, ik had de 907 van de 1.2 gebruikt.
Verder heb ik de install gedaan vanuit de sd kaart.
bedoel je de externe SD kaart?, dat kan ook.
Ik heb de interne SD kaart gebruikt.
Probeer maar eens de 907 van 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:54:

Het is mij ook wel eens overkomen dat ik voor de connectie even een reset moest doen m.b.v het knopje op achterzijde 465, door obscure redenen kon ik soms geen connectie krijgen naar YarvikLivesuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:29:
[...]
Het is mij ook wel eens overkomen dat ik voor de connectie even een reset moest doen m.b.v het knopje op achterzijde 465, door obscure redenen kon ik soms geen connectie krijgen naar YarvikLivesuit
Ik vrees dat dit bij mij ook nodig is, ik krijg geen enkele reactie van PC of tablet als ik return knop indruk, aansluit op USB en dan druk (paar keer) op de powerknop.
Reset knopje even met paperclip indrukken of is hier ook een combo nodig van knoppen?

[ Voor 8% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 10:32 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:31:
[...]

Ik vrees dat dit bij mij ook nodig is, ik krijg geen enkele reactie van PC of tablet als ik return knop indruk, aansluit op USB en dan druk (paar keer) op de powerknop.
Reset knopje even met paperclip indrukken of is hier ook een combo nodig van knoppen?
Je kan het beste 8 keer op de power knop drukken terwijl je de return knop ingedrukt houd, Live suit moet dan wel open staan op je PC met een selectie van de te laden file.
Je kan de knop op de achterzijde een twee seconden indrukken met houten tooth pick of een paperclip (dit is wel metaal dus voorzichtig doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Bedankt Amonia, maar het wil echt niet. Ik gok dat het iets te maken heeft met mijn OS: XP64. Ik ga de versie van Gerry proberen, die van de flashkaart.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:06:
Hallo allemaal,
<knip>

Gerry
Beste Gerry (en Pielle007),

Omdat het mij niet lukt via het stappenplan van Amonia (ik krijg geen verbinding via de USB kabel) ben ik begonnen aan het stappenplan van Gerry (engelse versie).
Ik volg zijn link naar slatedroid:
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
Daar word ik voor de files doorverwezen naar:
http://www.androidfilehos...opers/christiantroy/misc/
Ik neem aan dat ik hier de volgende files moet halen:
Echter kan ik alleen v3_compatibility_1.2.0.zip vinden, die andere twee kan ik nergens vinden.

Er wordt in de handleiding gesproken van "the zips" dus ik ga er dan maar vanuit dat er meerdere zip-bestanden op de flashkaart moeten worden gezet, en omdat Gerry ze ook noemt zoek ik me rot.

Als iemand weet waar ik die bestanden kan vinden, of iemand die ze misschien in een pakketje wil stoppen voor download, dan wordt het misschien nog wat met mij vandaag... :(

[ Voor 5% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 10:54 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:53:
Bedankt Amonia, maar het wil echt niet. Ik gok dat het iets te maken heeft met mijn OS: XP64. Ik ga de versie van Gerry proberen, die van de flashkaart.

[...]

Beste Gerry (en Pielle007),

Omdat het mij niet lukt via het stappenplan van Amonia (ik krijg geen verbinding via de USB kabel) ben ik begonnen aan het stappenplan van Gerry (engelse versie).
Ik volg zijn link naar slatedroid:
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
Daar word ik voor de files doorverwezen naar:
http://www.androidfilehos...opers/christiantroy/misc/
Ik neem aan dat ik hier de volgende files moet halen:

[...]

Echter kan ik alleen v3_compatibility_1.2.0.zip vinden, die andere twee kan ik nergens vinden.

Er wordt in de handleiding gesproken van "the zips" dus ik ga er dan maar vanuit dat er meerdere zip-bestanden op de flashkaart moeten worden gezet, en omdat Gerry ze ook noemt zoek ik me rot.

Als iemand weet waar ik die bestanden kan vinden, of iemand die ze misschien in een pakketje wil stoppen voor download, dan wordt het misschien nog wat met mij vandaag... :(
Hierbij de files:

http://www.androidfilehos.../cm9_nightly_20120711.zip

http://www.androidfilehos...3_compatibility_1.2.0.zip

http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13426019190655

Dus gewoon als zip zijnde op de tablet plaatsen.
Hierna moet je in clockwork mode (CWM) komen. Ik weet even niet wat je daarvoor gebruikt maar ik had het gedaan via Novo7tools. Eenmaal in CWM het stappenplan volgen van gery:

Instructions

* Enjoy cm9

Gerry

[ Voor 19% gewijzigd door pielle007 op 18-07-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Dank, echter ben ik nu op zoek naar Novo7 tools want ik kom niet in CWM met die toetsencombo.
Als ik google voor de Novo7 tools krijg ik voornamelijk "Novo 7 Essential Clean ROM", ik vermoed dat dit niet is wat ik moet hebben, of wel? Misschien "ICS 4.0.3 for Novo7 tools"?

Zijn de Novo7 tools op de tablet te krijgen als een ROM die je kunt benaderen bij het booten van de tablet?

-edit-
Uit dit topic:
http://forum.yarvik.com/archive/index.php/t-3294.html
haal ik deze download:
dl.dropbox.com/u/46089136/Novo7-ICS-CWM-Recovery-Script-MODIFIED-FOR-MOMO11-GEMEIG9.zip
Want:
14-05-2012, 08:39
install "novo 7 tools" apk from "cwm" directory
http://dl.dropbox.com/u/4...ED-FOR-MOMO11-GEMEIG9.zip
then you'll have a program that allows you to choose option "reboot to recovery" without bothering to use key combos
Ik zet die APK op mijn SD kaartje en boot de tablet, installeer de APK gewoon en dan kan ik...? Ik zal eens kijken.
(Overigens vrees ik dat dit zo'n dag wordt, zo'n dag dat het gewoon allemaal niet meezit...)

[ Voor 48% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 11:36 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:27:
Dank, echter ben ik nu op zoek naar Novo7 tools want ik kom niet in CWM met die toetsencombo.
Als ik google voor de Novo7 tools krijg ik voornamelijk "Novo 7 Essential Clean ROM", ik vermoed dat dit niet is wat ik moet hebben, of wel? Misschien "ICS 4.0.3 for Novo7 tools"?

Zijn de Novo7 tools op de tablet te krijgen als een ROM die je kunt benaderen bij het booten van de tablet?
Novo7tools is een app die ervoor zorgt dat je in CWM komt:
http://dl.dropbox.com/u/2889810/novo7tools.apk

Deze zet je ook weer op je tablet. Om hem te installeren op je tablet kun in de play-store bv "astro file manager downloaden en installeren. Hierna open je de app astro file manager, druk op : MANAGE MY FILES en klik nu op novo7tools vervolgd door INSTALLEREN.

Wanneer dit eenmaal is geinstalleerd kun je de app openen en rebooten (herstarten) in clockwork mode (CWM).

Als het goed is zie je nu blauwe letters etc.
(boven en onderin staat: CWM-based recovery ........)
met de volume toesten kun je naar boven en ondergaan met de enkele toets (naast de volume knoppen) ga je terug. Met de power knop (1x drukken) selecteer je iets.

EDIT
De edit die jij hierboven hebt beschreven zal zover ik kan beoordelen het zelfde doen inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door pielle007 op 18-07-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ik heb Novo7 tools er op nu, heb daarin gezegd dat ik wil rebooten for recovery.
Ik heb nu een omgevallen Andorid mannetje met een rood uitroepteken op zijn buik.
En nu ik dit typ start de tablet opnieuw op (zoals normaal).

Ik kan ook flashen vanuit de Novo7 tools app zie ik, maar dat is niet de bedoeling vrees ik (zou te makkelijk zijn natuurlijk :-))

-edit-
Ah ik moet knopjes drukken in de recovery mode, stay tuned!

[ Voor 8% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 12:03 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:00:
Ik heb Novo7 tools er op nu, heb daarin gezegd dat ik wil rebooten for recovery.
Ik heb nu een omgevallen Andorid mannetje met een rood uitroepteken op zijn buik.
En nu ik dit typ start de tablet opnieuw op (zoals normaal).

Ik kan ook flashen vanuit de Novo7 tools app zie ik, maar dat is niet de bedoeling vrees ik (zou te makkelijk zijn natuurlijk :-))

-edit-
Ah ik moet knopjes drukken in de recovery mode, stay tuned!
Ok, je dient dus eerst clockwork mode te installeren, check deze handleiding:
RomanII schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:13:
Ik heb de volgende stappen gevolgd. Deze kwam ik op een vorige pagina in dit forum tegen:

http://www.slatedroid.com...om-pwn3d-momo11907cs9000/

Het installeren van CWM heb ik via de tweede methode gedaan. Hiervoor heb ik allereerst SuperUser gedownload uit de PlayStore en vervolgens ook OpdrachtPrompt.

Vervolgens het bestand downloaden en recovery.img kopiëren naar /sdcard
Na het kopiëren OpdrachtPromp openen en allereerst "su" typen --> "enter"
Daarna de rest zoals daar aangegeven:

cat /sdcard/recovery.img > /dev/block/nandg
sync; sync; sync

Heb af en toe problemen om CWM op te starten. Een andere methode om CWM te booten is door het volgende in OpdrachtPrompt te typen:

"echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nandf count=1 conv=sync; sync; reboot"
Zoals ik al eerder aangaf heb ik deze stappen allemaal niet hoeven te doen, ik had de stappen van mistercheese gevolgd, staat ook een filpmje bij http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491656/38

Er zal beslist een makkelijke manier zijn om CWM erop te krijgen, maar durf niet met 100% zekerheid te zeggen hoe

[ Voor 9% gewijzigd door pielle007 op 18-07-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ow...
Ik heb cm9_nightly_20120711.zip er al op gezet, en bij gapps-ics-20120429-signed.zip geeft 'ie nu E:signature verification failed. Aborting.

En toen zag ik je laatste post...
De tablet start nu zelf opnieuw op, omdat het te lang duurde denk ik.
En de touch-screen werkt niet meer....

Brr....

[ Voor 32% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 12:18 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:17:
Ow...
Ik heb cm9_nightly_20120711.zip er al op gezet, en bij gapps-ics-20120429-signed.zip geeft 'ie nu E:signature verification failed. Aborting.

En toen zag ik je laatste post...
De tablet start nu zelf opnieuw op, omdat het te lang duurde denk ik.
En de touch-screen werkt niet meer....

Brr....
Dan typen we nu langs mekaar heen, had jou edit ook niet gezien....
ben benieuwd wat ie nu doet als je al geflashed hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
pielle007 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:20:
Dan typen we nu langs mekaar heen, had jou edit ook niet gezien....
ben benieuwd wat ie nu doet als je al geflashed hebt?
Ha nou hij start op (anders dan normaal) maar kan hem niet bedienen, alleen met de uitknop uitzetten (en harder en zachter, dat dan ook wel :-))
Ik denk dat ik volledig moet wipen nu, reset-knopje dan maar weer.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Geen matches
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:23:
[...]

Ha nou hij start op (anders dan normaal) maar kan hem niet bedienen, alleen met de uitknop uitzetten (en harder en zachter, dat dan ook wel :-))
Ik denk dat ik volledig moet wipen nu, reset-knopje dan maar weer.
Heb je de compatibility ook direct er achteraan geflashed?
Als je touch het niet doet, ff een muis of toetsenbord aan je tablet hangen met de meegeleverde usb kabel aan de bovenste poort van je tablet hangen, dan weer terug naar CWM via de manier zoals je net ook hebt gedaan, daarna update uitvoeren: v3_compatibility_1.2.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
pielle007 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:26:
Als je touch het niet doet, ff een muis of toetsenbord aan je tablet hangen met de meegeleverde usb kabel aan de bovenste poort van je tablet hangen, dan weer terug naar CWM via de manier zoals je net ook hebt gedaan, daarna update uitvoeren: v3_compatibility_1.2.0.zip
Werkt prima met de muis, echter is novotools er af (kan het nergens vinden) en kan ook niet vinden hoe ik nu naar mijn externe storage (SD) ga om de APK opnieuw te installeren.
Kan wel vanalles doen op de tablet nu, veel development options en bad behavior, leuke dingen.
Ik ga zo kijken of ik de wifi wel aan de praat krijg, dan zou ik de APK via die link binnen kunnen halen misschien.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:26:
[...]

Ook ik had het probleem nadat ik de V3 had geinstaleerd dat mijn touch screen het niet doet, het hele verhaal opnieuw maar dan met de 907 compatibility file vanuit 1.1, daarna deed mijn touch screen het wel en alle overige funkties, ja het blijft een pruts klusje om het uiteindelijk aan het werk te krijgen.Flink doorprutsen en niet opgeven want dan leer je het meest hoe het nou echt moet.Ik heb zelf ook wel eens het moment gehad om ermee te stoppen.Ik woon in Almere dus als je wil mag je ook even langskomen en dan proberen we het samen.

EDIT
Ook ik heb het probleem gehad dat mijn USB kabel het niet meer deed bij de manier van opstarten (return knop, USB kabel aansluiten, 8 keer op de power knop drukken in een snel tempo)
Een andere USB kabel gebruikt en het werkte weer.
Let wel dat de geleverde USB kabel soms te kort in de aansluiting gaat van de slave poort op de 465, een randje plastic wegsnijden voor een langer steker gedeelte geeft dan de oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:42:
[...]

Werkt prima met de muis, echter is novotools er af (kan het nergens vinden) en kan ook niet vinden hoe ik nu naar mijn externe storage (SD) ga om de APK opnieuw te installeren.
Kan wel vanalles doen op de tablet nu, veel development options en bad behavior, leuke dingen.
Ik ga zo kijken of ik de wifi wel aan de praat krijg, dan zou ik de APK via die link binnen kunnen halen misschien.
als het goed is kun je je tablet nu herstarten en dan selecteer je recovery.

Kom overigens dit verhaal tegen op dit forum:
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:23:
je bent in de default recovery gekomen van yarvik
deze ondersteunt geen custom zips

download http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-IPS-CWM.zip
pak het uit naar desktop/bureaublad
sluit de tablet aan op de pc maar schakel NIET usb storage in

open install-CWM-recovery.bat in de uitgepakte zip
als hij is voltooid kun je met novo7tools in de echte cwm :D om alsnog..... te installeren
................
.
Zie opmerking van Amonia hieronder, don't give up...
zou wel fijn zijn als je blijft posten hoe je het uiteindelijk aan de praat heb gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Bedankt voor de hulp heren, ik zal doorzetten (ook al omdat er anders iemand niet zo blij wordt vanavond omdat de tablet niet meer werkt...)

Ik heb, toen ik de Novo-tools installeerde, de root browser geopend en die vroeg mij of ik Cyanogen (mod) wilde proberen, ik dacht:"dat is leuk, die is straks toch weg als ik eenmaal in dat CWM ding zit en alles eraf haal en er weer opzet".
Je raadt het al: als ik de tablet nu aanzet start hij Cyanogen, en behalve dat het touch screen het niet doet werkt de tablet verder wel.
Ik heb Superuser app, en een terminal, en Dev tools, Update me, etc.

Ik hoop dat als ik die compatibility pack er overheen zet, op de een of andere manier, het touch gedeelte weer werkt en ik dan kan kijken wat het netto resultaat is. Ik houd u op de hoogte :)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:25:
Bedankt voor de hulp heren, ik zal doorzetten (ook al omdat er anders iemand niet zo blij wordt vanavond omdat de tablet niet meer werkt...)

Ik heb, toen ik de Novo-tools installeerde, de root browser geopend en die vroeg mij of ik Cyanogen (mod) wilde proberen, ik dacht:"dat is leuk, die is straks toch weg als ik eenmaal in dat CWM ding zit en alles eraf haal en er weer opzet".
Je raadt het al: als ik de tablet nu aanzet start hij Cyanogen, en behalve dat het touch screen het niet doet werkt de tablet verder wel.

Ik hoop dat als ik die compatibility pack er overheen zet, op de een of andere manier, het touch gedeelte weer werkt en ik dan kan kijken wat het netto resultaat is. Ik houd u op de hoogte :)
Ik hoop dat je nu in buurt ben in het gebruik van CM9, als je de tablet aanzet krijg je dan eerst een blauwe ANDROID tekst en daarna een figuurtje die lijkt vallen in een soort ronddraaiend gat?
Nogmaals ik had dus ook geen werkende touch screen met V3 maar met de 907 ging alles goed, hoeft niet bij jou zo te zijn omdat er toch wel een verdenking is dat het 465 binnenwerk niet overal hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:25:

Omdat voor mekaar te krijgen druk je op de power toetst van je tablet... hierna op Herstarten, en dan kies je "recovery" dan flash je dus compat.V3 .... mocht je dit al gedaan hebben dan is het zaak om 907c te downen en op t geheugen te zetten van je tablet en deze proberen te flashen.

Waar ik nu nieuwsgierig naar ben, welke CWM versie heb je nu? versie 5..... ?
(blauwe letters etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:39:
[...]

Ik hoop dat je nu in buurt ben in het gebruik van CM9, als je de tablet aanzet krijg je dan eerst een blauwe ANDROID tekst en daarna een figuurtje die lijkt vallen in een soort ronddraaiend gat?
Nogmaals ik had dus ook geen werkende touch screen met V3 maar met de 907 ging alles goed, hoeft niet bij jou zo te zijn omdat er toch wel een verdenking is dat het 465 binnenwerk niet overal hetzelfde is.
Ik heb dat inderdaad: blauwe tekst en dan poppetje in een gat.
Echter: Als ik Novotools apk hier vandaan haal (linkje op deze pagina) via de tablet zelf, dan installeer ik deze (even de beveiliging eraf halen in settings: allow installation from apps not taken from android market) en dan krijg ik de melding: application not installed.
En daar kan ik het dan mee doen :(

Hoe heb jij "de 907" erop gekregen?
Ik kan dus alles met de tablet behalve touch-screen en iets installeren, als je een truc weet om in een of andere install-modus te komen dan denk ik dat het tablet nog wel heel blijft vandaag...
Waar heb je "de 907" vandaan? Dan probeer ik dat.

-edit-
Dat is raar, ik kan nu inderdaad kiezen voor reboot en dan recovery, een wonder! _/-\o_

GAPPS en de comatibility pack geven beiden een signature failure dus installeren niet.
Ligt dat aan rechten die ik niet heb of moet ik op zoek naar een andere compatibility pack?

-edit-
Nee, de error "signature verification failure" komt door gebrek aan ClockworkMod Recovery image.

Nou, daar gaat 'ie dan...
Voor de Clockworkmod heb ik de Play store nodig, en die zit er niet op.
<hele diepe zucht>

[ Voor 18% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 14:13 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Ik heb dat inderdaad: blauwe tekst en dan poppetje in een gat.
Echter: Als ik Novotools apk hier vandaan haal (linkje op deze pagina) via de tablet zelf, dan installeer ik deze (even de beveiliging eraf halen in settings: allow installation from apps not taken from android market) en dan krijg ik de melding: application not installed.
En daar kan ik het dan mee doen :(

Hoe heb jij "de 907" erop gekregen?
Ik kan dus alles met de tablet behalve touch-screen en iets installeren, als je een truc weet om in een of andere install-modus te komen dan denk ik dat het tablet nog wel heel blijft vandaag...
Waar heb je "de 907" vandaan? Dan probeer ik dat.

-edit-
Dat is raar, ik kan nu inderdaad kiezen voor reboot en dan recovery, een wonder! _/-\o_

GAPPS en de comatibility pack geven beiden een signature failure dus installeren niet.
Ligt dat aan rechten die ik niet heb of moet ik op zoek naar een andere compatibility pack?
probeer toch maar eens de compatability pack 907 vanuit
http://www.androidfilehos...c_compatibility_1.1.0.zip

Zet hem op je interne geheugen en gebruik NOVOTOOLS om te installeren.
Mocht je geen verbinding kunnen vinden vanuit PC<usb>465 dan kan je altijd je externe gehegen kaartje uit de 465 halen en deze m.b.v de PC van data voorzien, daarna het externe geheugen terug plaatsen in de 465 en het werk uitvoeren met NOVOTOOLS.

EDIT
Ik heb de files niet via de 465 overgehaald maar met een laptop en daarna via USB op het interne geheugen van de 465 gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Dank voor de compatibility pack.
Ik krijg Novotools echter niet geinstalleerd:"installation aborted" boodschap, en dat is alles.
Ik probeer hem wel via dat opstart-ding.

-edit-
Ook signature verification failed.
Ik moet die Clockword mod er toch maar op krijgen dan.
Tutorial-galore...

[ Voor 26% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 14:22 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Geen matches
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:16:
Ik krijg Novotools echter niet geinstalleerd:"installation aborted" boodschap, en dat is alles.
Ik lees in het topic van slatedroid dat je novotools niet krijgt geinstalleerd op deze manier.
Je moet op de eoa andere manier voor mekaar zien te krijgen dat je CWM erop krijgt pas dan kun je die andere files flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:16:
Smijt hem nog niet tegen de muur, leg het even opzij en probeer later nog eens, ik ken het gevoel ook dat je er genoeg van hebt.
Uit vertrouwen mag je de tablet ook naar mij opsturen en ik hoop de klus dan voor je te klaren, je kan hem daarna dan weer ophalen of ik stuur hem weer terug.
Je kan ook naar Almere of Amersfoort komen, wat je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Om CWM erop te krijgen heb je 2 mogelijkheden (welke ik zo snel kan vinden)
1:
mistercheese schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:23:
je bent in de default recovery gekomen van yarvik
deze ondersteunt geen custom zips

download http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-IPS-CWM.zip
pak het uit naar desktop/bureaublad
sluit de tablet aan op de pc maar schakel NIET usb storage in

open install-CWM-recovery.bat in de uitgepakte zip
als hij is voltooid kun je met novo7tools in de echte cwm om alsnog..... te installeren

2:
Uit dit topic:
http://forum.yarvik.com/archive/index.php/t-3294.html
haal ik deze download:
dl.dropbox.com/u/46089136/Novo7-ICS-CWM-Recovery-Script-MODIFIED-FOR-MOMO11-GEMEIG9.zip

Ik zou beginnen met optie 2. In de zip file zit namelijk een readme en die legt je eea uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Amonia,

De tablet is nog heel, ik leg hem nu even weg, want anders haalt hij de nacht niet.
Als ik er echt niet uitkom dan neem ik contact met je op, Dank voor je aanbod.

Pielle:
Ik heb beide pakketten geprobeerd:
Op mijn XP64 PC: "Device not found" (dit is ook de reden dat het stappenplan van Amonia niet werkte, ik zou dit nog kunnen proberen op een Windows7 laptop, daar vindt hij de tablet wel)

Windows7: Remount not permitted (bij beide pakketten)

Het pakket dat ik zelf vond en jij ook linkt heeft inderdaad een readme, daar staat in dat je de tablet ON aan de PC moet hangen en de USB service aan moet hebben, Dat is mooi want die van mij doet standaard die USB service aan en aangezien het scherm het niet doet (touch) kan ik het toch niet uitzetten.
Helaas geeft dit pakket dus de melding "Remount not permitted".
Overigens: welke van de 4 opties (A.B.C of D?) moet ik kiezen als hij wel werkt?

Dan het andere pakket dat Mistercheese linkt: USB service moet uit, maar die gaat bij mij vanzelf aan en omdat er een USB kabel in de tablet zit en het touchscreen het niet doet kan ik niet met de muis op de tablet om dit uit te zetten.
Kan ik deze USB service uitzetten voordat ik de tablet aan de PC hang, zodat het niet vanzelf aangaat?

Gevonden.

-Edit-
Met de USB optie uitgeschakeld krijg ik een nieuwe foutmelding: "device not found"
Ik heb bij de settings->storage->USB computer connection gekozen voor Mass storage: device not found (en tablet vraagt bij aankoppelen of ik USB opslag wil inschakelen, ik kan dan natuurlijk niets selecteren want touch-screen werkt niet en USB slave poort is bezet door kabel).
Media device (MTP): device not found
Camera (PTP): device not found

Iemand dit al tegengekomen en een oplossing voor gevonden?

"So close, and yet so far away..."

[ Voor 20% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 16:12 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Matched: TAB465, Yarvik, 7
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:55:
Amonia,

De tablet is nog heel, ik leg hem nu even weg, want anders haalt hij de nacht niet.
Als ik er echt niet uitkom dan neem ik contact met je op, Dank voor je aanbod.

Pielle:
Ik heb beide pakketten geprobeerd:
Op mijn XP64 PC: "Device not found" (dit is ook de reden dat het stappenplan van Amonia niet werkte, ik zou dit nog kunnen proberen op een Windows7 laptop, daar vindt hij de tablet wel)

Windows7: Remount not permitted (bij beide pakketten)

Het pakket dat ik zelf vond en jij ook linkt heeft inderdaad een readme, daar staat in dat je de tablet ON aan de PC moet hangen en de USB service aan moet hebben, Dat is mooi want die van mij doet standaard die USB service aan en aangezien het scherm het niet doet (touch) kan ik het toch niet uitzetten.
Helaas geeft dit pakket dus de melding "Remount not permitted".
Overigens: welke van de 4 opties (A.B.C of D?) moet ik kiezen als hij wel werkt?

Dan het andere pakket dat Mistercheese linkt: USB service moet uit, maar die gaat bij mij vanzelf aan en omdat er een USB kabel in de tablet zit en het touchscreen het niet doet kan ik niet met de muis op de tablet om dit uit te zetten.
Kan ik deze USB service uitzetten voordat ik de tablet aan de PC hang, zodat het niet vanzelf aangaat?

Gevonden.

-Edit-
Met de USB optie uitgeschakeld krijg ik een nieuwe foutmelding: "device inactive"
Ik heb bij de settings gekozen voor USB opslag: device inactive (en tablet vraagt bij aankoppelen of ik USB opslag wil inschakelen, ik kan dan natuurlijk niets selecteren want touch-screen werkt niet en USB slave poort is bezet door kabel).
Media device: device inactive
Foto device: device inactive

Iemand dit al tegengekomen en een oplossing voor gevonden?

"So close, and yet so far away..."
Snap niet waarom de tablet niet wordt gevonden door je pc als je hem eraan hangt.
Even vraag algemeen (dus niet meteen doen fritsjof )
Is het een optie om terug te gaan naar de originele image middels de huidige recovery ??http://www.yarvik.com/userfiles/yarvikfirmware/TAB465EUK.img
Of moet dit perse middels livesuit worden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Hehe ik hou me koest :-)

De foutmelding is overigens anders dan wat ik eerst schreef (dus fout in jouw citaat van mij).
Ik hoor duidelijk dat Windowsd de tablet herkent als ik hem er aan hang, ook heb ik met deze machine de playstore er op gezet een poos geleden, ging allemaal vlekkeloos (drivers toen geinstalleerd), tablet wordt herkend als Android (win7 64).

Dus:
USB enabled = mount-error
USB disabled = device not found

Als ik USB computer connection -> Mass storage doe, en ik sluit de tablet aan, dan staat die pop me daar gewoon uit te lachen met z'n stekker in de hand, zo van:"jij kunt toch lekker niet op de knop drukken nu, ventje!" en hij heeft gelijk...
Ik denk dat ik dat zou moeten doen, dan zal het wel werken gok ik. Raar dat je niet gewoon een setting kan aanpassen zodat het niet pas gevraagd wordt als het aan de orde is.

[ Voor 32% gewijzigd door fritsjof op 18-07-2012 18:47 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:50:
Hehe ik hou me koest :-)

De foutmelding is overigens anders dan wat ik eerst schreef (dus fout in jouw citaat van mij).
Ik hoor duidelijk dat Windowsd de tablet herkent als ik hem er aan hang, ook heb ik met deze machine de playstore er op gezet een poos geleden, ging allemaal vlekkeloos (drivers toen geinstalleerd), tablet wordt herkend als Android (win7 64).

Dus:
USB enabled = mount-error
USB disabled = device not found

Als ik USB computer connection -> Mass storage doe, en ik sluit de tablet aan, dan staat die pop me daar gewoon uit te lachen met z'n stekker in de hand, zo van:"jij kunt toch lekker niet op de knop drukken nu, ventje!" en hij heeft gelijk...
Ik denk dat ik dat zou moeten doen, dan zal het wel werken gok ik. Raar dat je niet gewoon een setting kan aanpassen zodat het niet pas gevraagd wordt als het aan de orde is.
Iedereen met vakantie hiero? krijgt niet veel hulp he ;)
Doet je muis t nog op de tablet?

heb eea uitgezocht, ik ben niet bekend met de methode en is dus (eigenlijk altijd) op eigen risico.

Je kunt de juiste versie CWM >> ClockworkMod Recovery v5.5.0.4 for SmartPad 907c
via een script / programma naar je device "pushen"

http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.1195751 <<< link werkt niet zie mijn post onderaan deze post

Ben niet zeker of je stap 1 moet doen omdat je zegt dat je device in windows bekend is.
STAP 2 is belangrijk, dus goed lezen! >> Run options 1, 2, then 13.
De zip download je hier:
http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13426392606325

Bij stap 3 dien jij dus je tablet opnieuw op te starten met je muis en dan kiezen voor "RECOVERY"

Stap 4 Mag in jou geval worden overgeslagen omdat je de files er al op staan dus ik verwacht dat deze voldoende zijn, je dient wel de instructies te volgen:

Mocht je na het flashen nog steeds niet je scherm kunnen gebruiken dan dien je dus deze compatiblity te downloaden: http://www.androidfilehos...c_compatibility_1.1.0.zip

Deze dien je dan op je tablet te zetten, door met je muis usb opslag aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.1195751
:

The DealExtreme C0902 tablet works great with Christian Troy's Allwinner A10 port of CyanogenMod 9 (and probably with his AOKP port too), and ClockwordMod Recovery 5. Here's how I installed it:

0. Do a full backup to an external MicroSD card (e.g., using Titanium Backup), just in case.

1. Install Android USB driver
I couldn't find the C0902 tablet native drivers, so I used the generic ones as follows.
Get Google's drivers, which are part of the Android SDK.
Instructions: https://developer.android.com/sdk/win-usb.html#WinUsbDriver
Edit android_winusb.inf to add the device's USB ID: under the [Google.NTx86] section, add the line:
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_0003&MI_01

2. Install ClockworkMod Recovery v5.5.0.4 for SmartPad 907c
I used SausageScript:
Download and unzip from http://www.slatedroid.com...-allwinner-a1x-platforms/
Run options 1, 2, then 13.
(If running under VirtualBox and getting "error: protocol fault (status 61 64 62 64?!)", then disable EHCI USB 2.0.)

3. Boot into CWM recovery:
Power off, then hold down Vol+ and Power.
Navigate using the 4 hard keys.
Do a backup to an external MicroSD card, just in case.

4. Get the new ROM. I used Christian Troy's version of CyanogenMod according to these instructions:
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies :
It has three parts:
- CyanogenMod ROM from http://www.androidfilehos...opers/christiantroy/roms/
- Mediacom 907c compatibility pack (907c_compatibility_1.1.0.zip) from http://www.androidfilehos...opers/christiantroy/misc/
- Google Apps 2012-04-29 from http://www.mediafire.com/?5v9btn3xgrd24pc
Same all three to an external MicroSD card.

Alternatively, there's also a port of the AOKP ROM. See here: http://www.slatedroid.com/topic/34824-rom-aokp/

5. In CWM recovery, install CyanogenMod, then gapps, then the Mediacom 907c compatibility pack.

6. Reboot into your new CyanogenMod
The Update Me app will offer you to install a compatible version of Skype.

Note: I somehow corrupted the internal "sdcard" partition on my tablet. If that happens to you: after installing CyanogenMod, the Update Me app lets you download an apk that, when loaded in ClockwordMod Recovery, reformats the partition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Geweldig, ik zat er zelf helemaal doorheen, zoals dat heet. Dankjewel.

Muis doet het nog, ik ga dit morgen doen (pushen van clockwork). Ergste geval: origineel flashen, dan clockwork erop ofzo, maar dat pas op het laatst,

Nu naar bed, want het kan te gek ook! ;-)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
fritsjof schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:53:
Geweldig, ik zat er zelf helemaal doorheen, zoals dat heet. Dankjewel.

Muis doet het nog, ik ga dit morgen doen (pushen van clockwork). Ergste geval: origineel flashen, dan clockwork erop ofzo, maar dat pas op het laatst,

Nu naar bed, want het kan te gek ook! ;-)
Enige vooruitgang? Of heb je de tablet even in de wilgen gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ga nu beginnen aan de laatste reddingspoging (zie hierboven).
Ik vrees dat ik de melding ga krijgen dat de signature niet goed is, maar ik ga m'n best doen.

Daar gaan we:
SausageScript04.090.2.7z gedownload van http://www.mediafire.com/?i62w0lws6c73gq0 (via http://www.slatedroid.com...-allwinner-a1x-platforms/)
Ik moet dit uitpakken, Avast! av geeft meteen virusmeldingen, ik gok op een false positive.
Pakket uitgepakt, bevat o.a. het bestand SausageScript.exe dat ik run.

Ik kies optie 1, dat is de check voor connectie. het script gaat een lijst maken van aangesloten devices.
Bij mij komt er niets en daaronder Script Done!
Dus hij geeft geen devices weer.
Ik heb op de tablet bij Settings>developer options>Android debugging <vinkje> gedaan, zoals in de readme van het sausagescript staat.
Als ik op de tablet bij Settings>storage><3 stipjes-knop>USB computer connection>Storage device kies, dan werkt het. Geen Android pop die me vraagt of ik USB storage wil inschakelen als ik de tablet aan de PC hang (waarom dit nu ineens niet meer hoeft mag Jo...Pielle007 weten).
Nu geeft het script wel een device weer: victorie!
Nu optie 2: ja er is root access (geen meldingen = goed nieuws)
Optie 13: installeren van het script: duurde een paar seconden (dus niet direct klaar) en dus had ik vertrouwen.
Power button->restart->recover
Direct in dat 'blauwe' menu, er ligt nu geen mannetje met uitroepteken op de grond maar direct in dat menu, dit is dus duidelijk anders (zoals Mistercheese ook al had aangegeven: je moet echt in dit menu zitten en niet dat andere).
Gewiped->done
Install from SDcard:
Nightly build. Done
GAPPS. Done (victorie! Een stap verder!)
Compatibility pack (niet de V3). Done.
Reboot: geen touch screen.
Muis er aan->reboot met recovery.
V3 compatibility pack erop. Done.
Reboot.
.
..
...
....
TOUCH SCREEN WERKEND!

Ik denk dat ik nu al merk dat de wifi beter is maar ik met een test doen met een app.
De rest lijkt ook stukken vlotter.

Twee dagen gedoe met kabeltjes, SDkaartjes, Android-poppetjes die mij uitlachen en vooral: kompleet 'vreemden' die oplossingen voor je opzoeken terwijl ze het zelf niet nodig hebben. Ik kan jullie niet genoeg bedanken voor de hulp.

Mocht er iemand zijn die ook gaat flashen: zorg dat je eerst dat tooltje werkend hebt waar je in kunt om te flashen, anders ben je al snel in de aap gelogeerd als het misgaat (en lacht die gekke pop je uit...)

<einde bericht>

[ Voor 118% gewijzigd door fritsjof op 19-07-2012 17:35 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:45:
Ga nu beginnen aan de laatste reddingspoging (zie hierboven).
Ik vrees dat ik de melding ga krijgen dat de signature niet goed is, maar ik ga m'n best doen.
Succes, hopelijk gaat het zoevend, na een dag kijk je er weer anders tegenaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Geen matches
copy that... standing by ;)

(er zijn overigens nog wat mogelijkheden om de juiste versie van CWm erop te krijgen maar dat gaat boven me pet. Ik heb je probleem overigens op slatedroid geplaatst, vooralsnog geen reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:56:
copy that... standing by ;)

(er zijn overigens nog wat mogelijkheden om de juiste versie van CWm erop te krijgen maar dat gaat boven me pet. Ik heb je probleem overigens op slatedroid geplaatst, vooralsnog geen reactie).
Daarom had het zo mooi geweest als de image van mistercheese TAB465EUKCWM.img
geladen kon worden want daar zit CWM ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:04:
[...]

Daarom had het zo mooi geweest als de image van mistercheese TAB465EUKCWM.img
geladen kon worden want daar zit CWM ingebakken.
Ik weet... ik had t ook zo gedaan. Maar goed daar is fritsjof nu niet mee geholpen.
ben benieuwd....
@ FRITSJOF... lees mijn handleidingen goed aub.... je bent nu het downloaden:SausageScript04.090.2.7z
Ik heb je een link gezet naar versie 04.091 >>

[ Voor 44% gewijzigd door pielle007 op 19-07-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zutrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 14:32
Ik ben in het bezit van een tab 464 en heb geprobeerd met bovenstaande tutorials CM9 te installeren. De installatie met CWM verliep zonder problemen, alleen na de reboot krijg ik alleen nog een flikkerend scherm te zien. Ik heb al geprobeerd om CWM weer in te gaan, om zondoende de back-up terug te zetten, maar dit lukt niet.

Ik hoop dat een van jullie misschien een tip of truc heeft om of CM9 te installeren of weer terug te gaan naar de factory rom.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Matched: TAB465, Yarvik, GoTab, 9
Zutrix schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:20:
Ik ben in het bezit van een tab 464 en heb geprobeerd met bovenstaande tutorials CM9 te installeren. De installatie met CWM verliep zonder problemen, alleen na de reboot krijg ik alleen nog een flikkerend scherm te zien. Ik heb al geprobeerd om CWM weer in te gaan, om zondoende de back-up terug te zetten, maar dit lukt niet.

Ik hoop dat een van jullie misschien een tip of truc heeft om of CM9 te installeren of weer terug te gaan naar de factory rom.

Alvast bedankt!
Even resume, je hebt de handelingen met deze TAB465EUKCWM.img icm livesuit op je 464 gezet?
is het niet zo dat hardwarematig en / of softwarematig eea anders is bij de 464?
Op de site van Yarvik wordt ie ook in een andere catagorie geplaatst namelijk bij:TAB424 / TAB461 / TAB464 - GoTab Xerios 10"

Geen idee of je veilig terug kunt komen, maar hier is de originele img http://www.yarvik.com/userfiles/yarvikfirmware/TAB461.img

Proberen om via live suite terug te gaan? Weet het ook niet zeker, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zutrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 14:32
Het klopt inderdaad dat ik deze handelingen van de 465 op mijn 464 heb geprobeerd.
Van tevoren heb ik de spec's van beide modellen met elkaar vergeleken, en kwam eigenlijk als verschil alleen het RAM geheugen en schermresolutie tegen.
Ik heb al geprobeerd om de orginele yarvik image te downloaden van de 460 en 461 en doormiddel van livesuite terug te gaan, maar iedere keer krijg ik de download niet compleet binnen (er staat op de site rond de 250 MB, de download wordt afgebroken bij 15 MB). Misschien is het mogelijk dat iemand de image ergens anders neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
pielle007 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:06:
@ FRITSJOF... lees mijn handleidingen goed aub.... je bent nu het downloaden:SausageScript04.090.2.7z
Ik heb je een link gezet naar versie 04.091 >>
Ik zie dit nu ook, alles werkt nu (zie mijn bijgewerkte bericht hierboven) en ik las dit pas toen het klaar was. Tot nu toe heb ik geen reden om het opnieuw te doen, mochten er toch nog fouten in zitten dan kan ik altijd opnieuw aan de gang met de versie (04.091) die jij linkte (ik haalde mijne van die pagina zelf en daar stond v04.090.2 als 'huidig' volgens mij).
_/-\o_

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Aaah kijk aan te gek man! Opluchting he? haha
je hoeft dat "worsten"script versie (04.091 niet meer te draaien vanaf nu want de juiste clockwork is geinstalleerd!

Nu is het genieten van je tablet en nooit meer flashen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:44:
Aaah kijk aan te gek man! Opluchting he? haha
je hoeft dat "worsten"script versie (04.091 niet meer te draaien vanaf nu want de juiste clockwork is geinstalleerd!

Nu is het genieten van je tablet en nooit meer flashen! ;)
Hoe gaat het met draaien van het scherm ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zutrix schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:48:
Het klopt inderdaad dat ik deze handelingen van de 465 op mijn 464 heb geprobeerd.
Van tevoren heb ik de spec's van beide modellen met elkaar vergeleken, en kwam eigenlijk als verschil alleen het RAM geheugen en schermresolutie tegen.
Ik heb al geprobeerd om de orginele yarvik image te downloaden van de 460 en 461 en doormiddel van livesuite terug te gaan, maar iedere keer krijg ik de download niet compleet binnen (er staat op de site rond de 250 MB, de download wordt afgebroken bij 15 MB). Misschien is het mogelijk dat iemand de image ergens anders neerzet?
Hier heb je de allernieuwste !!!!
http://www.yarvik.com/en/android404_upgrade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:11:
[...]

Hoe gaat het met draaien van het scherm ??
Ha bedankt heren, echt te gek: kan gewoon het laatste NOS journaal bekijken op de tablet zonder re-buffer en stotteren!

En inderdaad: het meedraaien werkt niet.
Ik begon horizontaal (breed) en toen ik Wordfeud startte ging hij vertical (deed 'ie altijd) en toen weer terug naar een andere app en dan blijft ie dus vertical, dus hij kan wel draaien, hij weet alleen niet wanneer hij het moet doen (settings wel allemaal gecheckt, dus bij elke hoek draaien).
Als dat ook nog gefixt is dan is het 'klaar', en kan ik weer iets nieuws zoeken om te fixen ;-)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
fritsjof schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:50:
[...]

Ha bedankt heren, echt te gek: kan gewoon het laatste NOS journaal bekijken op de tablet zonder re-buffer en stotteren!

Ik begon horizontaal (breed) en toen ik Wordfeud startte ging hij vertical (deed 'ie altijd) en toen weer terug naar een andere app en dan blijft ie dus vertical, dus hij kan wel draaien, hij weet alleen niet wanneer hij het moet doen (settings wel allemaal gecheckt, dus bij elke hoek draaien).
Als dat ook nog gefixt is dan is het 'klaar', en kan ik weer iets nieuws zoeken om te fixen ;-)
Om je scherm nu weer breed te krijgen ff herstarten....hierna via instellingen naar weergave gaan en rotatie, uitschakelen "scherm autom.draaien"

Hij loopt lekker he, je tablet met cm9? :P

[ Voor 4% gewijzigd door pielle007 op 19-07-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:50:
[...]

Moeten we dit probleem maar neerleggen bij Christian Troy
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste