Toon posts:

Ten einde raad. Samsung tv GEEN SIGNAAL met mac air 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo kenners,

Ik ben echt helemaal ten einde raad. Ik heb onlangs een Samsung LED televisie gekocht van het type UE40D6200. Ik kon altijd via mijn full hd led LG televisie prima met mijn mini dvi -> hdmi als externe laptop gebruiken zodat ik bestanden e.d. af kan spelen.

Nu geeft hij aan: "Geen signaal. Controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie".

Ik heb alles op internet al afgestruind en ben eigenlijk bang dat het aan Lion ligt, maar waarom werkt het dan wel op mijn lg tv?
Het probleem is dat mijn macbook air '11 wel een flits blauw beeld krijgt, maar de samsung tv vervolgens niet detecteert. Dit ligt niet aan de HDMI kabel, aangezien ik hem daarna nog weer aan de lg tv heb gekoppeld en prima werkt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank!
Groet
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Dit is toevallig eergister nog voorbij gekomen in het lion ervaringen draadje.

Meer mensen hebben last van een zwart scherm met een samsung.

Doe je mac aan de lader
sluit het scherm aan
sluit het lid van je macbook
doe je samsung scherm uit en vervolgens weer aan
na lang wachten zou hij het moeten doen (althans bij vele in het andere draadje)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 23:25
Wel toevallig dat Samsung en Apple elkaar niet zo liggen in de rechtzaal, en dat Apple opeens dit steekje laat vallen. Misschien komen ze niet meer aan netjes coderen toe. Ben benieuwd wat er technisch misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:11:
Dit is toevallig eergister nog voorbij gekomen in het lion ervaringen draadje.

Meer mensen hebben last van een zwart scherm met een samsung.

Doe je mac aan de lader
sluit het scherm aan
sluit het lid van je macbook
doe je samsung scherm uit en vervolgens weer aan
na lang wachten zou hij het moeten doen (althans bij vele in het andere draadje)

succes
Thanks voor je input. Helaas helpt dat niet, ik begrijp echt niet waar het vandaan komt.

Die melding blijft ongeacht wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

zie de berichten van vannacht op dit draadje. Een apparte openen is niet echt nodig denk ik.

succes iig
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:04:
Het probleem is dat mijn macbook air '11 wel een flits blauw beeld krijgt, maar de samsung tv vervolgens niet detecteert.
je macbook weet dus dat er een extern scherm is, maar bij je scherm/kabel/converter gaat het dus alsnog mis.

[ Voor 53% gewijzigd door Zygivt op 14-02-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:37:
zie de berichten van vannacht op dit draadje. Een apparte openen is niet echt nodig denk ik.

succes iig

[...]
Ik heb rondgekeken in de link die je me gegeven hebt, maar ik zie daar geen concreet voorbeeld dat een verband heeft met mijn probleem, maar thanks anyway.
je macbook weet dus dat er een extern scherm is, maar bij je scherm/kabel/converter gaat het dus alsnog mis.
Volgens mij sla je hier de spijker op zn kop. Maar hoe kom ik er achter hoe ik dat kan fixen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Controleer de bronselectie. Staat die inderdaad goed? Hdmi1 hdmi2 etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 14-02-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:10:
Controleer de bronselectie. Staat die inderdaad goed? Hdmi1 hdmi2 etc.
Uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

andere kabels? ander scherm. Op deze manier kun je toch wel uitsluiten wat wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

iets komt me bekend voor en dat heeft niet te maken met Samsung maar meer te maken met de poort vd mac wat er niet goed was. Volgens mij was er een software matige fix aantal jaren geleden geintroduceerd. Kga dr eens over op het net doorspitten.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:27:
andere kabels? ander scherm. Op deze manier kun je toch wel uitsluiten wat wel en niet werkt.
Heb ik dus gedaan. Rare is dus:

Macbook met kabel op LG scherm -> werkt
Macbook met zelfde kabel op samsung scherm -> werkt niet
Andere apparatuur op samsung scherm met HDMI -> werkt

Alle poorten en kabels zijn dus werkend. Vandaar ook mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Oh ik heb al wat egvonden maar dat was een fix voor mini dvi naar VGA firmware.
Kijk eens of het werkt als je je mac opstart zonder de adapter ingeplugged. Pas na inloggen adapter in je mac pluggen,helpt dat?
Of wat je kunt doen is is naar een mac winkel gaan en daar een adapter proberen die in de winkel gebruikt wordt. Zo is iemand ook erachter gekomen dat het wel aan de kabel lag. De persoon zat in precies dezelfde situatie als de jouwe (lees: Samsung)

Suc6! En laat ons weten als het gefixed is en of je bovenstaande stappen ondernomen hebt!

[ Voor 7% gewijzigd door ZuzZoo op 14-02-2012 23:41 ]

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZuzZoo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:40:
Oh ik heb al wat egvonden maar dat was een fix voor mini dvi naar VGA firmware.
Kijk eens of het werkt als je je mac opstart zonder de adapter ingeplugged. Pas na inloggen adapter in je mac pluggen,helpt dat?
Of wat je kunt doen is is naar een mac winkel gaan en daar een adapter proberen die in de winkel gebruikt wordt. Zo is iemand ook erachter gekomen dat het misschien wel aan de kabel lag.

Suc6! En laat ons weten als het gefixed is en of je bovenstaande stappen ondernomen hebt!
Ik heb dat soort dingen al geprobeerd. Eerst wel erin, met en zonder voeding, eerst uit, of stroom uit de tv. Ik heb allerlei tips en trics op verschillende fora al geprobeerd. Ik zie geen logica meer, vandaar mijn noodkreet :)

Je bedoeld een andere mini-dvi -> hdmi kabel testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:43:
[...]

Ik heb dat soort dingen al geprobeerd. Eerst wel erin, met en zonder voeding, eerst uit, of stroom uit de tv. Ik heb allerlei tips en trics op verschillende fora al geprobeerd. Ik zie geen logica meer, vandaar mijn noodkreet :)

Je bedoeld een andere mini-dvi -> hdmi kabel testen?
Je hebt mini-displayport, niet mini-dvi, op je Macbook Air zitten, maar dat terzijde.

Ik heb ook wel eens handshake problemen met HDMI-converters (ze zijn ook niet door Apple gemaakt, die levert helaas alleen DVI-converters) gehad, waarbij een andere mini-displayport converter het wel lekker deed. De logica erachter is me niet duidelijk, maar ja, al die HDMI kabels zijn nogal matig gebouwd. Ik heb er zeker al drie kapot zien gaan zonder al te grote gekkigheden.

Enfin, probeer inderdaad een andere mini-DP-HDMI converter.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen bij mij herkent de mac het display zelfs niet, en krijg dus geen korte blauwe flash op mijn scherm.
Heb werkelijkwaar alles geprobeerd wat er te vinden was, maar niks helpt.
Schijnt dat dit probleem dus in Lion zit en niet in Snow Leopard ( als ik de mensen op het internet moet geloven )..

Oke, tijdens het typen van dit bericht springt mn samsung scherm opeens aan en laat een extended beeldscherm zien... Als ik hem weer uit en in plug werkt hij weer niet, pas na een minuut of 10 weer...

Hij blijft hem nu herkennen. Ik denk dat het probleem hem zit in een handshake met de TV..
Hopelijk een softwarematig probleem en in Mountain Lion opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door SgtElPotato op 17-02-2012 19:07 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Een heel idioot idee misschien maar een kennis van mij heeft ooit een gelijkaardig probleem kunnen oplossen met een Samsung TV en een PC: verander de naam van de gebruikte source op je TV eens naar "PC". Een google search levert oa dit resultaat op: http://forums.cnet.com/77...change-source-name-to-pc/

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Darkstar schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:02:
Een heel idioot idee misschien maar een kennis van mij heeft ooit een gelijkaardig probleem kunnen oplossen met een Samsung TV en een PC: verander de naam van de gebruikte source op je TV eens naar "PC". Een google search levert oa dit resultaat op: http://forums.cnet.com/77...change-source-name-to-pc/
Hey man, thanks voor je aangedragen oplossing. Maar ik ben bang dat ook dit mij niet helpt. Ook al verander ik de naam naar PC, PC DVI of DVI apparaten, hij blijft dezelfde melding geven.

Toch bedankt! Was een nog niet eerder aangedragen optie!! :)
Pagina: 1